Resultat: Dags att lämna EU?
Ja
90,71%
127 röster
Nej
9,29%
13 röster
2020-02-20, 16:32
Medlem
Idiotsveriges avatar
Sinnessjukt detta. Rena rama kontrollsamhället kommer det bli, yttrandefriheten blir bara mer och mer inskränkt.

All media som tillåter kritiserande av migration kommer att "stängas ner". Flashback kommer ligga risigt till.

https://mobile.twitter.com/tesssummers98/status/1230430349202726912

Dags att lämna EU?
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-20 kl. 16:35.
Citera
2020-02-20, 16:37
Medlem
holmiums avatar
För att kunna föra ett samhälle framåt behövs en förutsättningslös debatt. Där får givetvis inte finnas några gränser för diskussion och debatt.

Hur skall ett folk kunna förändra sitt samhälle och föra det framåt om man är förbjuden att diskutera vissa utvalda ämnen ?

Det är givetvis helt absurdt.
Citera
2020-02-20, 16:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Sinnessjukt detta. Rena rama kontrollsamhället kommer det bli, yttrandefriheten blir bara mer och mer inskränkt.

All media som tillåter kritiserande av migration kommer att "stängas ner". Flashback kommer ligga risigt till.

Dags att lämna EU?

Jag vill nog ha en bättre källa till det påståendet än en twitterlänk till ett konto som inte ens brytt sig om att verifiera sig, innan jag tar ställning till den frågan.

Luktar Fake News/Fientlig Instigation lång väg.
Citera
2020-02-20, 16:56
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag vill nog ha en bättre källa till det påståendet än en twitterlänk till ett konto som inte ens brytt sig om att verifiera sig, innan jag tar ställning till den frågan.

Du känner inte igen gubben som pratar antar jag?

Det är Marcel de Graaff.

Kolla upp honom. Men du kanske tror att det är en deepfake?

Testa att Googla innan du säger dumheter nästa gång.
Citera
2020-02-20, 17:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du känner inte igen gubben som pratar antar jag?

Det är Marcel de Graaff.

Kolla upp honom. Men du kanske tror att det är en deepfake?

Testa att Googla innan du säger dumheter nästa gång.

Jag kunde inte ens se videon. Twittervideos går inte att spela upp på min dator.

Jag googlade lite åt dig dock och hittade detta:
https://www.express.co.uk/news/world/1052923/UN-migration-agreement-Angela-Merkel-EU-criticise-migration-hate-crime

Inte fake news, but very OLD news.
Citera
2020-02-20, 17:44
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Ja, du har förstås rätt. Här är lite mer nyanserad info: https://fullfact.org/immigration/inaccuracies-spreading-about-un-migration-pact/
Citera
2020-02-20, 17:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, du har förstås rätt. Här är lite mer nyanserad info: https://fullfact.org/immigration/inaccuracies-spreading-about-un-migration-pact/

Citat:
The document isn’t legally binding.

Se där, den fientliga instigatören #Idiotsverige levererar således ännu en falsk trådrubrik och trådstart.
I hope SÄPO is listening. #Idiotsverige could be a serious threat to national security.

Tråden är ett ypperligt exempel på hur total yttrandefrihet kan missbrukas och våldtas för att så frön av upproriskhet för att på sikt bryta ned en demokrati inifrån.
Senast redigerad av Trolltestet 2020-02-20 kl. 18:08.
Citera
2020-02-20, 18:05
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Se där, bla bla bla.

Hade du sett videon så hade du sett att han säger att det inte är "legally binding" i videon, men de rekommenderar ändå att länder ska göra det kriminellt. Det är det som är problemet, för med såna rekommendationer så kan de närsomhelst ändra dem till att bli "krav" istället.

De börjar smått, sen stramar de åt tyglarna. Men idioter som inte ser hur det brukar fungera förstår ju inte detta. Och vad spelar det för roll om det inte är purfärskt? Det har inte lyfts på flashback innan, och det är fortfarande aktuellt, oavsett vad så kallade "fact-checkers" påstår.

Ett kritiskt granskande behövs även av dessa fact-checkers, för de har inte alltid rent mjöl i sin påse, de har oxå en agenda vet du.

Trust no one.
Citera
2020-02-20, 18:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hade du sett videon så hade du sett att han säger att det inte är "legally binding" i videon, men de rekommenderar ändå att länder ska göra det kriminellt.

Fast din rubrik påstår att EU gör det kriminellt.
Det är en lögn.

Större delen av din TS är även det lögn.

Kan du inte få folk att bli kritiska emot och vilja lämna EU utan att ljuga på ryskt vis, så har du problem...
Senast redigerad av Trolltestet 2020-02-20 kl. 18:15.
Citera
2020-02-20, 18:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Dags att lämna EU?

Helt sinnessjukt. Fast det är vänsterns våta dröm. Alla vänsterblivna kommer att jubla nu.
Det har varit dags att lämna EU för länge sedan. Detta är endast en till orsak.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-02-20 kl. 18:41.
Citera
2020-02-20, 18:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Helt sinnessjukt. Fast det är vänsterns våta dröm. Alla vänsterblivna kommer att jubla nu.
Det har varit dags att lämna EU för länge sedan. Detta är endast en till orsak.

Det finns inte en chans ens i ett djupfryst helvete att Sverige någonsin kommer att göra det förslaget till Lag.
Senast redigerad av Trolltestet 2020-02-20 kl. 18:47.
Citera
2020-02-20, 18:48
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det finns inte en chans ens i ett fruset helvete att Sverige någonsin kommer att göra det förslaget till Lag.

Haha, är du seriös nu? Eller trollar du?
Sverige kommer kommer förmodligen att bli först. Det finns redan liknande förbud idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in