2020-02-20, 15:40
Medlem
Sunimods avatar
Tror mer och mer på att viruset ger samma effekt som dengue feber.
Först gången måttlig påverkan. Andra gången allvarligt. Tredje gången katastrof för de som klarade andra vågen.
Tillsammans med teorierna om att detta blir ett årligt återkommande så är det djävulen självt.

Nej inte konspiration utan bara summering.
Citera
2020-02-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Haha. Nej, de är inte alls så du ska tyda detta. Vad folket utanför mainstream media tar upp är väldigt intressanta spekulationer. Jag har sett många filmer från Wuhan genom Mister Metokur. Han streamar numera endast live och tar sen bort sina videor men sök efter "mirror mister metokur" så kommer ni hitta dem. Alla har en humoristisk /sarkastisk underklang. Det är lätt underhållning. Mister Metokur är väl en typisk MAGA-guy så att kalla honom för "alt-right är lite väl magstarkt och felaktigt!

Vad gäller hans uttalande, att han till 50% tror COVID-19 är man-made, så ställer jag mig helt bakom det. Jag tror också till 50% att COVID-19 ÄR MAN-MADE, åtminstone är risken tillräckligt stor att jag "bettar" på 50%.

Så det är främst vanligt folk på Youtube som pratar om detta. Inte" alt-right" per se.

Men J. F. Gariepy sällar sig själv till alt-right så, visst, okej. J. F 's uttalande om att Seth Rich blev mördad ställer jag mig helt bakom. Det är ju klart som korvspad att Hillary' s goon squad låg bakom det, lika klart som med Andrew Breitbart's död. Och många fler! Men det här är gamla nyheter. Riktigt gamla. Vill du gräva mer i det får du göra det. Utkräv inte mig på ett skit, dock. Du vet att du inte får något för det.
Tips: sök #ClintonDeathCount eller #ClintonBodyCount på twitter.

Edit ursäkta stavfel
Så kan det vara, men otroligt märkligt sammanträffande hur de skojar om detta just nu. Mer och mer tyder ju på att detta är ett typiskt hatbrott med rasistiska undertoner. Usch! Har inga belägg eller fakta, men det behövs tydligen inte.
Citera
2020-02-20, 15:46
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Japan, Sydkorea, Hong Kong Taiwan, Singapore är körda, det går inte stoppa där.

Nu har vi dessutom Iran. Med stor sannolikhet så är de som dött där av samma genetiska bas som vi européer. Där försvann ytterligare hopp.

Det är kört rörande att stoppa spridningen, men det förstod ju många i den här tråden redan från början, även om vi som påpekade detta hånades hårt av de som hävdade att det inte skulle komma till Sverige. Man märker en markant skillnad i diskussionen nu jämfört med för två veckor sedan.

Nu är frågan hur mycket det går att dämpa smittan. En frivillig karantän fungerar kanske ned Sydostasien, men knappas med västländer. Så hur skall man få smittspridningen att gå så långsamt att samhället hinner med. Vi vill ju inte att det är som med influensan I år där stora delar av skolklasser är sjuka samtidigt. Då kommer deras föräldrar inte kunna få vård av sjukhusen...

Det är de mest högteknologiska länderna i Sydostasien som rapporterar smitta. Jag undrar hur det står till i Thailand, Filippinerna, Malaysia, Indonesien, Burma, Laos, Kambodja och Vietnam och Nordkorea?

Sydkorea har gått upp i topp nu utanför Kina och Corona Cruises. Men nästan alla deras fall är från samma stad ( deras fjärde största tror jag det var.) De verkar vara kopplade till någon sektliknande kyrka. Invånarna i 2,5 miljoner staden uppmanas hålla sig hemma.

I Japan är fallen mer sprida över deras olika öar och på flera ställen på huvudön. Det känns som både Sydkorea och Singapore har lite bättre koll på smittan än Japan.

Singapore är tydligen duktiga på smittspårning enligt vad jag läste någonstans. Singapore friskskiver ett antal varje dag. De har 4 kritiska. Kritiska har legat på samma nivå de senaste dagarna. Inga dödsfall.

Sen tycker jag att det var lite oväntat att det dök upp i Iran. Okey, dom har inte så många kompisar men i alla fall. När det gäller deras DNA så vet jag inte hur lika det är vårt. Men persiska och kurdiska tillhör väl den Indo-Ariska språkgruppen. Men de har ju en massa andra minoriteter också. Jag vet inte vilken etnisk grupp de smittade tillhörde.
Citera
2020-02-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Tror mer och mer på att viruset ger samma effekt som dengue feber.
Först gången måttlig påverkan. Andra gången allvarligt. Tredje gången katastrof för de som klarade andra vågen.
Tillsammans med teorierna om att detta blir ett årligt återkommande så är det djävulen självt.

Nej inte konspiration utan bara summering.

Det är väldigt ovanligt att Dengue blir allvarligare andra gången.

https://www.netdoktor.se/resemedicin-vaccin/vaccination/fraga-doktorn/denguefeber-och-hemorragisk-denguefeber/
Citera
2020-02-20, 15:57
Medlem
Melange5738s avatar
Det känns som ni fokuserar för mycket på etnicitet och för lite på miljö. Det är usel luft i Kina, de flesta har dåliga lungor motsvarande personer som har rökt hela livet även om man aldrig rökt. Gissningsvis kommer vi se fler fall i områden med mycket luftföroreningar än i idylliska lantområden i sydostasien.
Citera
2020-02-20, 16:00
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det känns som ni fokuserar för mycket på etnicitet och för lite på miljö. Det är usel luft i Kina, de flesta har dåliga lungor motsvarande personer som har rökt hela livet även om man aldrig rökt. Gissningsvis kommer vi se fler fall i områden med mycket luftföroreningar än i idylliska lantområden i sydostasien.

Detta stämmer, men etnicitet spelar oxå in. Just Kina och Japan är ju de folkgrupper som har flest ACE2 receptorer enligt rapporterna, och de är oxå de länder som drabbats hårdast.
Citera
2020-02-20, 16:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Nu har jag precis ägnat massor av tid åt att radera hundratals inlägg av mycket låg kvalitet som somliga skräpat ner tråden med.
Flera användare är varnade.
Jag kommer att vara mer frikostig med varningarna i framtiden om det fortsätter på det här viset.

/Moderator
Citera
2020-02-20, 16:04
Medlem
Dumt att åka till vietnamn om 2 veckor?
Citera
2020-02-20, 16:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Sjukskriv dig, stanna hemma när det börjar närma sig. Skaffa en p3 mask som du har när du går och handlar. Skaffa konserver i tid, så du kan handla så lite som möjligt(det kommer ta slut i affärerna, precis som i Kina). Efter 30-45 dagar bör det vara lugnt, folk har tillfrisknat eller dött, viruset kommer förhoppningsvis att vara borta tack vare att de som överlever är resistenta.

Fast de som sitter hemma och gömmer sig är väl inte resistenta? Det här viruset kommer och ligga och skvalpa de kommande åren på jorden så det enda du kan hoppas är att hålla dig hemma till ett vaccin kommer. Fast hur skall du göra om du har husdjur?
Kinesiska forskare säger nu att detta virus kommer att ligga kvar under många år som en slags influensa....
Citera
2020-02-20, 16:15
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Det nya snabb-byggda sjukhuset i Wuhan verkar ha sina briser. Fransk länk men filmerna talar ett tydligt språk.
https://fr-mb.theepochtimes.com/coronavirus-lhopital-de-wuhan-construit-en-10-jours-fuit-de-partout-1252230.html

Klart att det måste ha sina brister efter att man har byggt det på bara två veckor. Även sjukhus som byggs under flera år får sina brister.
Själv när jag låg på ortopeden på KS för två år sedan så orsakade den varma julimånaden att man fick stänga ner operationssalar. Tydligen har man inte aircondition i svenska operationssalar. Hoppas det dock finns på NKS.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Japanerna håller kvar folk på Corona Princess tillräckligt länge för att ett stort antal ska hinna bli smittade för att sen släppa ut alla som testar negativt.

Deras agerande "maximerar" ju möjligheten för stor spridning då säkert många som släpps ut nyligen blivit smittade o inte testar positivt ännu.

De som gillar konspirationsteorier har ju guldläge här då det är svårt att förklara Japanernas agerande rationellt.

Jag håller med. Men jag tror inte det är någon konspiration. Jag tror bara Japan vill bli av med dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppahoppa
Finns nu också Facebook grupp där man kan prata om coronaviruset
https://www.facebook.com/groups/824358238081638/
Här är en större svensk grupp:
https://www.facebook.com/groups/474295433255656/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera