2020-02-20, 13:13
Medlem
Tänkte på hur sjukt låga straff det är på sånt här. Såg dom dödspatrullen grisarna som kissa på den där rapparen (förvisso svin han också) fick 2&6 månader.
Vad tycker ni är rimligt som extra staff för förnedrande som I detta brott.
Är ju stor skillnad på om man slåss man mot man och ena spöar den andra mot att man är ett helt gäng som ger sig på någon och sen förnedrar som extra.

Ps: exemplet var bara för det var liknande handling och dom precis kom.
Citera
2020-02-20, 13:23
Medlem
Att ungdomar misshandlar och rånar folk i stundens ingivelse kan jag ha en vis förståelse för att det kan finnas bakomliggande orsaker.

Men att man plågar och förnedrar offret ibland i flera timmar där man haft chansen att verkligen känna sympati är för mig obegripligt såvida man inte är född med något allvarligt fel.
Citera
2020-02-20, 13:26
Medlem
SweKingCalles avatar
Ungdomsvård ? öppen eller sluten vård ?
vilket skämt
Citera
2020-02-20, 13:29
Medlem
-DaRude-s avatar
"Låt oss börja med att visa barnen som rånar att vi finns här, att vi är nyfikna på dem och deras liv. Så att de förlåter oss för att vi fram till nu fullständigt skitit i dem och lämnat dem till sitt eget öde."

https://bloggar.aftonbladet.se/samtidigtmedlindaskugge/

Håll i hatten nu. Varför tycka synd om offren som misshandlas och förnedras när man kan tycka synd om härtlösa psykopater som begår brotten?

Ska de förlåta oss? För vad? Det kanske är för mycket begärt att det tvärtom är dem själva som ska be om förlåtelse. Kanske ska Liam be om förlåtelse för att han öht föddes, blir Linda Skugge nöjd då?

Dumma jävla vänstern.

Jag undrar hur snacket skulle gå om etniska svenskar eller vita gäng valde ut invandrare/mörkhyade och rånade dem och misshandlade dem med rasistiska förtecken - även här synd om gärningsmännen och även här ingen som helst koppling till rasism eller etnicitet?

Löfven skyller på skattesänkningar, soy latte journalisterna tycker synd om de kriminella och polisens politiska företrädare tar ton och förnekar att svenskar som grupp är utsatta. PK-certifierade BRÅ fifflar med siffror och mörkar statistik. Och folk undrar på allvar "vart är vi på väg?"
Senast redigerad av -DaRude- 2020-02-20 kl. 13:32.
Citera
2020-02-20, 13:42
Medlem
FruStormuftis avatar
Bura in morsan också.
Först blir han misshandlad av en grupp sen svikerhans illojala morsa honom genom att visa sympati för misshandlarna.

Kan man ens kalla en sån morsa förälder.
Hon dubblar killens skador för hon ska vara pk.
Han har all min sympati. Vad mer kan man säga.

Citat:
Ursprungligen postat av internetuppkopplad
Läste att killen som blev rånad mått extremt dåligt samtidigt som hans morsa gått ut och delvis snyftat för gärningsmännen i P1, och @ftonbladet som ömmat för gärningsmännen i någon artikel.

Jag hade väldigt gärna velat att den killen förstår vilket stöd han har i detta och hur många vi är som står fullt och helt på hans sida, vilket jag befarar att han inte känner just nu. Hade velat skriva av mig till honom men det går nog inte utan att röja hans identitet. Det hade varit skönt att veta att han VET att han har riktigt stöd från många av oss.
Citera
2020-02-20, 14:01
Medlem
Peyotedudes avatar
Föravarsadvokat Christofer Starhe "PoJkArNa Är OcKsÅ oFfer"

Suck suck suck
Citera
2020-02-20, 14:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Föravarsadvokat Christofer Starhe "PoJkArNa Är OcKsÅ oFfer"

Suck suck suck

Här är en länk där han uttalar sig....

https://www.svt.se/nyheter/forsvarsadvokaten-i-fallet-liam-min-klient-ar-sjalv-ett-brottsoffer
Citera
2020-02-20, 14:13
Medlem
Hetf65s avatar
Antar att det överklagas? De kan ju inte ska komma undan i princip utan straff. Detta är ju bara tragiskt.
Senast redigerad av Hetf65 2020-02-20 kl. 14:15.
Citera
2020-02-20, 14:33
Medlem
King Pins avatar
Bra sammanfattning med flera bilder på asen:

https://samnytt.se/ganget-som-urinerade-pa-sitt-ranoffer-doms-far-ungdomsvard/
Citera
2020-02-20, 14:38
Medlem
"om han ringde polisen, att de skulle våldta hans mamma och att de visste var han bor"

Vet ni, vi vet var ni är skrivna också

Satans amöbor.
Citera
2020-02-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
"om han ringde polisen, att de skulle våldta hans mamma och att de visste var han bor"

Vet ni, vi vet var ni är skrivna också

Satans amöbor.

Med en ny regering inom kort, får dom snart bidrag och PUT indragna förhoppningsvis.
Då blir det annat ljud i skällan:
"-Oh, kära svenskar hjäääälp oss!" bönar o ber

(version 2 av det,,
för det var så det lät när dom blev insläppta i Sverige,
nu kommer det låta likadant när dom körs ut ur landet igen)
Fast den gubben går vi ju inte på två ggr...
Citera
2020-02-20, 14:58
Medlem
Whitfieldss avatar
Det är viktigt att hålla fokus på deras personnummer. Lägg ut dem så att de alltid finns tillgängliga för återkoppling. Förövarna kan ju faktiskt byta namn för att undgå vad som hända skall. Det är ytterst viktigt att statuera exempel. Dessa kreatur måste lära sig vad det innebär att pissa på en svensk.

https://samnytt.se/ganget-som-urinerade-pa-sitt-ranoffer-doms-far-ungdomsvard/
Senast redigerad av Whitfields 2020-02-20 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in