2020-02-20, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har du inget material att kritisera Amazonas regnskogsbefolkning med?

amazonas frodas tundran i norr har just bara ren lav ett par 20 gradet varmare skulle det kunna växa skog så äljgar skulle kunna växa så det hela är ju lite efter blivet det parasit-greta på dramaten ylar om

Citat:
Ja den ädla vilden hotade aldrig hela planetens livsuppehållande system.

same är ju en människa första macen i irl åg jag hos en same tös betydligt snyggare än parasit-greta divide and concure stillen som usa harf berdrat parasit-greta från dramaten och gröna partiet är efter blivet -.- hon ylar om bla bla bla hon inte har koll alls ... intressant hur ni sitter å postar en 10 post om dan ingen läser det... #avatar för att parasit-greta från dramaten ska få utrymme

skulle bättre om eran dåre skulle vara med här
källa
https://www.youtube.com/watch?v=xxDIIEmoogY
Senast redigerad av pantertanterINSP 2020-02-20 kl. 07:28.
2020-02-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hyckleri är alltid felaktigt.
Behåll din halmgubbe, jag har aldrig förmedlat att jag skulle tycka att Greta™ representerade något bra till att börja med. Det jag kritiserar på sistone är hur vansinnigt illa varumärket Greta™ hanteras. Att bygga upp en image av fredlig protest var ett bra byggande av varumärket. Att associeras med AFA och XR förstör varumärket. Att hänvisa till (förvisso odefinierad) forskning var också ett bra byggande av varumärket. Att hänvisa till ursprungsfolkens "visdom" förstör varumärket. Volvo har under många årtionden byggt upp ett starkt varumärke som fokuserar på säkerhet. Det vore en dålig idé för Volvo att börja visa sig i samband med street racing. Men det är så illa Greta™:s handlers har hanterat varumärket. Greta™ associerade i början till fredlighet och eftertänksam hänvisning till forskning. Idag står varumärket snarare för våldsam anarki inspirerad av New Age. Det ursprungliga varumärket hade en god potential att kunna växa och omvandlas till den kassako som stiftelsen skall mjölka på pengar. Men folk är inte särskilt pigga på att öppna plånboken till något som associeras med laglöshet och destruktivitet. Att jag har kritiserat Greta™ från början har jag aldrig dolt. Men nu gör hennes handlers jobbet åt mig, genom att sakta men säkert göra henne omöjlig i ögonen på vanligt folk. Hon har givetvis fortsatt stöd från vänsterjournalisterna, men Greta™ behöver pengar från vanligt folk.
2020-02-20, 11:13
Medlem
Citat:
Ja den ädla vilden hotade aldrig hela planetens livsuppehållande system.
Vad är det för livsuppehållande system du fantiserar om? Är det tanken om regnskogen som jordens lungor? Jag har alltid undrat hur de människor är skapta som pratar om skog som lungor. (Mina egna lungor tar upp syre och avger koldioxid.) Faktum är att en regnskog varken tillför syre eller koldioxid netto. Den här romantiseringen av den ädle vilden är tragikomisk. Frågan är var Greta™ har fått idén ifrån? Pappa Svante kanske läste för många indianböcker.
2020-02-20, 12:07
Medlem
wwrs avatar
På bilden syns tydligt hur Greta håller distans till prinsen och Svante bryter in mellan dem. Sådant löst folk skall man skydda Greta från.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...s6C5vM44DRwbKW

Greta ser mer hemma ut med en förortsgangster.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...D-K8iTaBzOpC3z
2020-02-20, 13:22
Medlem
LyckadNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ha, ha, vilken hycklare du är.
Du har ju aldrig gillat det Greta Thunberg stå för och du har aldrig på något vis förmedlat att du tycker GT ser lovande ut.

Du är bara ute för att skada GT och klanka ner på att människan påverkar klimatet på det sätt vi lever idag. Hyckleri helt enkelt.

Tur att Greta inte är en hycklare och håller sig till hennes lilla Agenda hela tiden.
Kan nån dock förklara vad Greta står för, vad hon vill, och av vem?
2020-02-20, 14:06
Medlem
När kommer Greta trenden självdö precis som med all annan medialt skapade produkter?
Tänka sig hur lättpåverkade människor är, visst det tog en stund innan Svensson insåg cirkusen och bara suckar när namnet kommer upp.

Djup eller substans finns inte, Greta konceptet som med all vänsterideologi handlar om symbolismen i sig inte verkligheten.
Hennes team måste snart hitta ytterligare en framgångsrik vit man att bespotta, men jag antar att det redan är för sent.
2020-02-20, 14:16
Medlem
LyckadNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
När kommer Greta trenden självdö precis som med all annan medialt skapade produkter?

Djup eller substans finns inte, Greta konceptet som med all vänsterideologi handlar om symbolismen i sig inte verkligheten.

Man har skapat Greta för att ha en frontfigur för "klimatmafian". Man riktar sig mot de yngsta dvs de mest lätta att påverka. Nån har klagat på att man inte kan nå Greta. Det är meningen.

Man vill slippa kritik på detta sätt.
Och man tänker inte sluta med denna taktik!
Senast redigerad av LyckadNatt 2020-02-20 kl. 14:18.
2020-02-20, 22:16
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag är ganska övertygad om att lilla Greta™ inte kan koda över huvud taget.

Har kodad/jobbat själv i ett labb också. Kanske inte lika avancerat men tillräckligt för att förstå vad som kan orsaka avvikelser och felaktiga data.

Greta pratar om något slags "koldioxid-Budget". Greta tror att om vi inte klarar av detta, då är det massutrotning som gäller.

Detta är inte forskning. Detta är propaganda. Ingen forskare kan ta sånt på allvar. Men små tjejer går på det. Och som sagt, forskningen är glasklar!

https://pbs.twimg.com/media/EREdjXNX...g&name=900x900
Senast redigerad av Gretanol 2020-02-20 kl. 23:14.
2020-02-20, 23:13
Medlem
Jofs avatar
Foto av Greta på tåg. Glad.

"Härligt att vara på väg igen! På väg mot Hamburg och bortom..."

https://www.facebook.com/gretathunbergsweden/

Greta på nya äventyr. Hon kanske fått smak på globetrottande?

("Topic är GRETA, inte andra medlemmar i tråden". Påminner mod. oss om, så jag håller inne med syrliga anmärkningar till hatare och kritiker. Tyst min mun så får du socker...)

Till Hamburg för att Hamburgborna är oroade över föroreningar från hamntrafiken och biltätheten i innerstaden och det föreslås att återinföra spårvagnstrafik.

Det var spårvagnstrafik på Hornsgatan i Stockholm för inte SÅ länge sen. Kanske nåt för Greta att demonstrera för?
Senast redigerad av Jof 2020-02-20 kl. 23:23.
2020-02-20, 23:19
Medlem
LyckadNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Glad? Är inte jorden på väg att gå under längre?
Hon får se upp, tänk om hon får kramp och kan inte ge 2-3 minuters tal imorgon.

Få se om Greta undviker politiken denna gång eller om hon kommer att springa med dom från "det gröna partiet"
Senast redigerad av LyckadNatt 2020-02-20 kl. 23:35.
2020-02-21, 00:53
Medlem
Giant Squids avatar
Och Greta headlinar Amerikansk media.
Till och med det faktum att hennes syster nu ska göra nån Edit Piaf grej.
New York Times.
Washington post.
m,m m,m
2020-02-21, 01:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

https://www.facebook.com/gretathunbergsweden/

Greta på nya äventyr. Hon kanske fått smak på globetrottande?

("Topic är GRETA, inte andra medlemmar i tråden". Påminner mod. oss om, så jag håller inne med syrliga anmärkningar till hatare och kritiker. Tyst min mun så får du socker...)

Till Hamburg för att Hamburgborna är oroade över föroreningar från hamntrafiken och biltätheten i innerstaden och det föreslås att återinföra spårvagnstrafik.

Det var spårvagnstrafik på Hornsgatan i Stockholm för inte SÅ länge sen. Kanske nåt för Greta att demonstrera för?
Hon måste ju ha tagit rekord i globetrottande utan flyg under året som gått

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in