Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Hyckleri är alltid felaktigt.
Behåll din halmgubbe, jag har aldrig förmedlat att jag skulle tycka att
Greta™ representerade något bra till att börja med. Det jag kritiserar på sistone är hur vansinnigt illa varumärket
Greta™ hanteras. Att bygga upp en image av fredlig protest var ett bra byggande av varumärket. Att associeras med AFA och XR förstör varumärket. Att hänvisa till (förvisso odefinierad) forskning var också ett bra byggande av varumärket. Att hänvisa till ursprungsfolkens "visdom" förstör varumärket. Volvo har under många årtionden byggt upp ett starkt varumärke som fokuserar på säkerhet. Det vore en dålig idé för Volvo att börja visa sig i samband med street racing. Men det är så illa
Greta™:s handlers har hanterat varumärket.
Greta™ associerade i början till fredlighet och eftertänksam hänvisning till forskning. Idag står varumärket snarare för våldsam anarki inspirerad av New Age. Det ursprungliga varumärket hade en god potential att kunna växa och omvandlas till den kassako som stiftelsen skall mjölka på pengar. Men folk är inte särskilt pigga på att öppna plånboken till något som associeras med laglöshet och destruktivitet. Att jag har kritiserat
Greta™ från början har jag aldrig dolt. Men nu gör hennes handlers jobbet åt mig, genom att sakta men säkert göra henne omöjlig i ögonen på vanligt folk. Hon har givetvis fortsatt stöd från vänsterjournalisterna, men
Greta™ behöver pengar från vanligt folk.