2020-02-20, 08:11
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
SD (23,9) får exakt lika mycket som M (18,0) + KD (5,9) = (23,9)
SD (88 mandat) , M (66 mandat) + KD (22 mandat) = (88 mandat)

SD + M + KD = 176 mandat
Resten = 173 mandat

Dock p.g.a att L är under spärren

Tack!
Blir det rätt?
Hur räknar du fördelningen av L's mandat?

Framtiden ser ljus ut
2020-02-20, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Tack!
Blir det rätt?
Hur räknar du fördelningen av L's mandat?

Framtiden ser ljus ut

Tog mandat-siffrorna direkt från SVT's hemsida, så inget jag räknade ut själv
2020-02-20, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
SVT/Novus: SD största parti

Män: 31,1
Kvinnor:16.6

Stagmatiaseringen lär inte gå att upprätthålla när de har 31% bland män. Då kommer kvinnorna snart efter. Tror att alltså att stödet kommer att rusa uppåt om ett par månader.

MInst lika viktigt är nog hur media agerar. I en bidragsberoende bransch lär det ju vara en rätt tråkig sits att vara den som förväntas hetsa och naziststämpla det största partiet i riksdagen. Särskilt om det kan misstänkas att just det partiet kommer att ingå i nästa regeringsunderlag.

Det är ju på grund av positionen som största parti och regeringsbildare som (S) alltid kommit undan med rena olagligheter (som Sjukhusspionen) utan att det lett till opinionstapp då media aldrig dragit fram skiten i ljuset. Det har alltid varit minimala drev för syns skull som snabbt blåst över och glömts...
2020-02-20, 08:19
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
Tog mandat-siffrorna direkt från SVT's hemsida, så inget jag räknade ut själv

Ok, sorry missade att kolla där, läste på AB eller Expressen där stod inga mandatsiffror.
2020-02-20, 08:19
Medlem
Mycket glädjande resultat i ett regimkontrollerat OU, jag är lite överraskad. Det kan ge droppstenseffekt att vara det största partiet. Folket satsar oftast på en "vinnare".

Samtidigt är det en katastrof för S, jag tror snart inte att man kommer att kunna köpa klanerna i dom särskilda zonerna och en massa SMS-påminnelser borde inte fungera när även invandrarna är trötta på hela (S)ÖRJAN!

Kan det vara ungdomsrånen som har blivit en framgångsfaktor? För annars tycker jag inte att valarbetet är så värst övertygande. SD behöver synas mer än i OU.
Jag kommer att fira ikväll.
2020-02-20, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Samtidigt är det en katastrof för S, jag tror snart inte att man kommer att kunna köpa klanerna i dom särskilda zonerna och en massa SMS-påminnelser borde inte fungera när även invandrarna är trötta på hela (S)ÖRJAN!

Tror tyvärr inte att folket de utsatta områdena är trötta på (S)örjan. När det kommer till kritan så levererar ju (S).

Se bara på Malmö som går på knäna ekonomiskt men som ändå kan ge miljoner till Muslimska brödraskapet för opinionsbildning kring anti-semitism (med vinklingen varför judar skall hatas får man anta då). Källa: https://ledarsidorna.se/2020/02/malmo-satsar-skattemedel-pa-inkubator-for-radikalisering-och-antisemitism/

Det är ju heller inte så att pengarna till LSS-bedrägerier stoppas. Snarare skär man ju ner på kostnaden för äldreomsorg. Väljarna kan nog lita på att (S) prioriterar betalningen för röstköpen över allt annat. Hamnar (S) i regeringsställning kan man lita på att man får sina bidrag. Oavsett om man är vanlig (S)-väljare, Islamistisk opinionsbildare, eller Chefredaktör för Dagens Nyheter.
Senast redigerad av FBerntsson 2020-02-20 kl. 08:37.
2020-02-20, 08:35
Medlem
Härliga nyheter, alltid viktigt att synas i stats-tv. När DN publicerar mätningar nämns de sällan och vice versa, kross över hela linjen är vad som krävs.
2020-02-20, 08:36
Medlem
Novus mätperiod var 27 jan till 16 feb och den stora uppmärksamheten i SVT kring att kriminella invandrare kissar på svenska barn drog igång först den 11 feb.

Mycket lovande!
2020-02-20, 09:19
Medlem
Haddock93s avatar
Alltid trevligt när SD är störst i statsmedias mätningar, hämnden är ljuv

Svenska folket börjar närma sig the tipping point, dock alldeles för sent.

Skål
2020-02-20, 09:23
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Stagmatiaseringen lär inte gå att upprätthålla när de har 31% bland män. Då kommer kvinnorna snart efter. Tror att alltså att stödet kommer att rusa uppåt om ett par månader.

MInst lika viktigt är nog hur media agerar. I en bidragsberoende bransch lär det ju vara en rätt tråkig sits att vara den som förväntas hetsa och naziststämpla det största partiet i riksdagen. Särskilt om det kan misstänkas att just det partiet kommer att ingå i nästa regeringsunderlag.

Det är ju på grund av positionen som största parti och regeringsbildare som (S) alltid kommit undan med rena olagligheter (som Sjukhusspionen) utan att det lett till opinionstapp då media aldrig dragit fram skiten i ljuset. Det har alltid varit minimala drev för syns skull som snabbt blåst över och glömts...

Min fetning.

Ja kolla bara hur det går för BBC nu när Boris Johnson blivit ledare för landet, det är i princip bestämt att det ska gå över till en prenumeration baserad utgift.

Vilket är utmärkt eftersom BBC måste då leverera för att få kunder.

Samma gäller här i Sverige, något liknande kan man ju hoppas på här om SD får makten. Det är väl de mest liberala egentligen, att statsmedia är oberoende av presstöd och liknande. Detta sätter press på SVT att kanske börja fundera över sin lojalitet mot S, ska bli spännande att se.
2020-02-20, 09:29
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mycket glädjande resultat i ett regimkontrollerat OU, jag är lite överraskad. Det kan ge droppstenseffekt att vara det största partiet. Folket satsar oftast på en "vinnare".

Kan det vara ungdomsrånen som har blivit en framgångsfaktor?
För annars tycker jag inte att valarbetet är så värst övertygande. SD behöver synas mer än i OU.
Jag kommer att fira ikväll.

Jag tror att även S kommer få det svårt bland klaner och invandrare framöver. Om inte välfärden levererar och de kan få den sjukvård de kräver av S kommer de också tröttna och kanske välja Nyans eller V/MP. Allt som är dystert för S är bra för SD.

Sen vad jag vet finns de många duktiga och knegande invandrare som röstar SD med. Mer än vad man kanske tror. De vill inte se landet bli ett nytt Libanon.

Jag tror följande är anledningen till SDs tillväxt:

1. Löfvens uttalande om skattesänkningar under alliansen.
2. Förnedringsrånen mot våra ungdomar.
3. SAS-reklamen
4. Panshiri i SVT Agenda.
5. Allmän kaos i verklighet med välfärd, hör dagligen på jobbet hur folk gnäller på exempelvis försäkringskassan.
2020-02-20, 09:42
Medlem
Rollinghands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Novus mätperiod var 27 jan till 16 feb och den stora uppmärksamheten i SVT kring att kriminella invandrare kissar på svenska barn drog igång först den 11 feb.

Mycket lovande!

Precis. Många av SD:s valarbetare har uppmärksammats ordentligt den senaste tiden: SAS, Marianne Mörck, Estrada Dörner, Snecker, kisspojkarna osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in