Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Mycket glädjande resultat i ett regimkontrollerat OU, jag är lite överraskad. Det kan ge droppstenseffekt att vara det största partiet. Folket satsar oftast på en "vinnare".
Samtidigt är det en katastrof för S, jag tror snart inte att man kommer att kunna köpa klanerna i dom särskilda zonerna och en massa SMS-påminnelser borde inte fungera när även invandrarna är trötta på hela (S)ÖRJAN!
Kan det vara ungdomsrånen som har blivit en framgångsfaktor?För annars tycker jag inte att valarbetet är så värst övertygande. SD behöver synas mer än i OU.
Jag kommer att fira ikväll.
Jag tror att även S kommer få det svårt bland klaner och invandrare framöver. Om inte välfärden levererar och de kan få den sjukvård de kräver av S kommer de också tröttna och kanske välja Nyans eller V/MP. Allt som är dystert för S är bra för SD.
Sen vad jag vet finns de många duktiga och knegande invandrare som röstar SD med. Mer än vad man kanske tror. De vill inte se landet bli ett nytt Libanon.
Jag tror följande är anledningen till SDs tillväxt:
1. Löfvens uttalande om skattesänkningar under alliansen.
2. Förnedringsrånen mot våra ungdomar.
3. SAS-reklamen
4. Panshiri i SVT Agenda.
5. Allmän kaos i verklighet med välfärd, hör dagligen på jobbet hur folk gnäller på exempelvis försäkringskassan.