2020-02-19, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ja, av de skäl jag nämnde.
Ja, precis. Och det är ju det som är det viktiga, inte att kvinnor har rättigheter. Eller hur?
Citera
2020-02-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, precis. Och det är ju det som är det viktiga, inte att kvinnor har rättigheter. Eller hur?

Feminism står inte för lika rättigheter oavsett kön i västvärlden. I Sverige har kvinnor fler rättigheter än män bland annat pga feminism.

Det där rättighetsargumentet för feminism är bara så dåligt och visar bara att vederbörande inte har koll på lagstiftningen.
Citera
2020-02-19, 22:17
Avslutad
Citat:
Feminism står inte för lika rättigheter oavsett kön i västvärlden. I Sverige har kvinnor fler rättigheter än män bland annat pga feminism.

Det där rättighetsargumentet för feminism är bara så dåligt och visar bara att vederbörande inte har koll på lagstiftningen.
Och du står inte heller för lika rättigheter. Det har du gemensamt med de andra antifeministerna i världen.
Citera
2020-02-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och du står inte heller för lika rättigheter. Det har du gemensamt med de andra antifeministerna i världen.

Trams. Det gör jag visst och många andra som är emot feminism också. Lika rättigheter oavsett kön är en av anledningarna till varför jag är emot feminism.
Citera
2020-02-19, 22:28
Avslutad
Citat:
Trams. Det gör jag visst och många andra som är emot feminism också. Lika rättigheter oavsett kön är en av anledningarna till varför jag är emot feminism.
Och det tycker du de har i antifeministiska kulturer och länder?
Citera
2020-02-19, 22:31
Medlem
Citat:
Finns inga enhetliga antifeministiska ideal.

Alla samhällen växer av att öka samhörigheten mellan människor. Dvs tvärtemot vad feministerna gör i västvärlden.

Lägg därtill vikten av att föda barn, att bry sig om familjen. Även det något feministerna arbetar emot.

Och vi ska inte heller glömma feministernas vilja att låta barnen välja allt. Även det något som skapar psykisk ohälsa.

Ja jösses vad just feminismen arbetar mot "att bry sig om sina barn"....bara tänk på pappamånader, lika möjligheter för fäder "bry sig om sina barn" ekonomisk, juridiskt OCH! praktiskt.....fruktansvärt mycket INTE "bry sig om sina barn" eller hur? Mycket bättre förr i tiden när fäder bara pump and dump.....kivnnor och barn på gatan.

Sverige tillhör ett av världens tryggaste samhäll4em leva i för just...barn.
Finns km av statistisk, data och forskning lkring detta.
Finns ingen patriarkalt samhälle som är bättre härvidlag.
Citera
2020-02-19, 22:34
Avslutad
Är ju skillnad på feminister och feminazister. ”Vanliga ” feminister har jag inget emot och stödjer för det mesta. Feminazister är hjärndöda idioter som borde isoleras frånsamhället.
Citera
2020-02-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja jösses vad just feminismen arbetar mot "att bry sig om sina barn"....bara tänk på pappamånader, lika möjligheter för fäder "bry sig om sina barn" ekonomisk, juridiskt OCH! praktiskt.....fruktansvärt mycket INTE "bry sig om sina barn" eller hur?
.

Dessa åtgärder har ingenting med barnens rättigheter att göra utan handlar bara om att feministerna vill få ut kvinnor på arbetsmarknaden och tjäna pengar.
Citera
2020-02-19, 23:53
Medlem
otellos avatar
De flesta sunda människor är för jämställdhet.

Feminism handlar ursprungligen om jämställdhet genom främjande av kvinnors rättigheter, vilket vi sedan länge uppnått i Sverige, varför feminismen som sådan känns utdaterad och orättvis.

Jag tror att folk generellt ställer sig mot feminismen p.g.a. att den kapats av (och förknippas med) hatiska extremister. Pär Ström grundade jämställdism, men fick dra sig tillbaks p.g.a. hat/hot från feministiska idoler.
Citera
2020-02-20, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
De flesta sunda människor är för jämställdhet.

Feminism handlar ursprungligen om jämställdhet genom främjande av kvinnors rättigheter, vilket vi sedan länge uppnått i Sverige, varför feminismen som sådan känns utdaterad och orättvis.

Jag tror att folk generellt ställer sig mot feminismen p.g.a. att den kapats av (och förknippas med) hatiska extremister. Pär Ström grundade jämställdism, men fick dra sig tillbaks p.g.a. hat/hot från feministiska idoler.
De feministiskamålsättningarna med lika rättigheter och möjligheter juridiskt och politiskt ex är nog uppnådda i Sverige.
Men det betyder inte att de är uppnådda socialt, ekonomiskt eller sexuellt ex.

Finns massa idiotiskt ”tänk” kvar kring kön, även i vår del av världen, bara läsa lite här inne ex.
Och det finns även åtskilligt att försvara, så feminism behövs definitivt.
Citera
2020-02-20, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jo, det är ju det jag säger fast med andra ord.
Ja och jag använder inte känslor som argument som ni rödingar gör.
Citera
2020-02-20, 07:56
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ekvivalism är feminism. Eller vill inte ekvivalister att kvinnor och män ska ha samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter?

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

"Fy för mössor. Tacka vet jag skålformade, tjocka, värmande, stickade huvudbonader som man kan ha på vintern!"

Du missar en sak.

Feminister vill inte att män ska ha samma rättigheter som kvinnor.

Därav, feminism är dåligt - equalism är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in