Citat:
Ursprungligen postat av
Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?
Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?
Det bara oooosar trollning om den trådstarten, men va faan...
Allt feminist-tjafs har spårat ur fullständigt senaste....jag höftar till med decenniet.
Det var länge länge sen någon jobbade mot jämställdhet mellan könen inom feminismen, att alla skulle ha samma möjligheter, samma rättigheter, osv....
Detta är inget feministerna strävar efter, de vill ha
särbehandling av kvinnor och män på gruppnivå. De olika grupperna ska ha olika förutsättningar, olika regler, olika rättigheter, olika skyldigheter. Allt detta ska sedan på politisk nivå regleras genom social ingenjörskonst i en strävan efter lika utfall på gruppnivå.
Systematisk diskriminering är ett annat ord man skulle kunna använda.
Jag har på riktigt funnit mig själv i ett samtal med en bekant som jag skulle benämna som feminist-light ungefär. Vi kom av en tillfällighet in i en diskussion ang det berömda lönegapet... Efter mycket om o men så lyckades jag till viss del få henne att erkänna att det kanske inte är så stor skillnad... MEN, det är ju orättvist iaf om alla tjänar lika mycket pengar på jobbet eftersom "kvinnor som grupp gör mer obetalt jobb i hemmet"
Jag blir liksom nollställd i skallen en kort stund av att höra så urbota korkade uttalanden, en kort stund efter väntar jag mest på att hon ska brista ut i skratt o säga att hon givetvis skämtade.... Men ansiktsuttrycket är gravallvarligt.
Det jag tror allt bottnar i är gammal hederlig avundsjuka rätt o slätt.