2020-02-18, 16:35
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Nej, funderar inte på att bli utan min tanka med tråden är att få ut varför hatet mot feminister ökar eftersom jag själv inte förstår mig på hatet.

Ok, hatet bygger på att många fått feministernas ofta ogrundade påståenden uppkörda i nyllet under en lång tid nu och man har börjatt tröttna.

Som jag sa, de tongivande feministerna är sociopater som ljuger och använder sig av passiv aggressivitet mot män, och Gud vet varför.

Den skara av hjärntvättade offer som ansluter sig till den moderna feminismen p g a okunskap är det bara synd om och ska inte hatas naturligtvis.

Alla moderna människor ställer sig bakom humansitiska värden som jämställdhet t ex.
Feminismen har inget att bidra med i vår del av världen i det avseendet.

Femnismens största lögn idag är att de kämpar för kvinnors rättigheter.
Fråga dig detta: varför kämpar inte feminismen mot hederskultur?
Varför utesluts och trakaseras de kvinnor som har försökt, av just feminister?
Citera
2020-02-18, 16:47
Medlem
Citat:
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?

Det bara oooosar trollning om den trådstarten, men va faan...

Allt feminist-tjafs har spårat ur fullständigt senaste....jag höftar till med decenniet.

Det var länge länge sen någon jobbade mot jämställdhet mellan könen inom feminismen, att alla skulle ha samma möjligheter, samma rättigheter, osv....
Detta är inget feministerna strävar efter, de vill ha särbehandling av kvinnor och män på gruppnivå. De olika grupperna ska ha olika förutsättningar, olika regler, olika rättigheter, olika skyldigheter. Allt detta ska sedan på politisk nivå regleras genom social ingenjörskonst i en strävan efter lika utfall på gruppnivå.
Systematisk diskriminering är ett annat ord man skulle kunna använda.

Jag har på riktigt funnit mig själv i ett samtal med en bekant som jag skulle benämna som feminist-light ungefär. Vi kom av en tillfällighet in i en diskussion ang det berömda lönegapet... Efter mycket om o men så lyckades jag till viss del få henne att erkänna att det kanske inte är så stor skillnad... MEN, det är ju orättvist iaf om alla tjänar lika mycket pengar på jobbet eftersom "kvinnor som grupp gör mer obetalt jobb i hemmet"
Jag blir liksom nollställd i skallen en kort stund av att höra så urbota korkade uttalanden, en kort stund efter väntar jag mest på att hon ska brista ut i skratt o säga att hon givetvis skämtade.... Men ansiktsuttrycket är gravallvarligt.

Det jag tror allt bottnar i är gammal hederlig avundsjuka rätt o slätt.
Citera
2020-02-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jäkla skillnad på Feminist och feminist.

De som är hatade (Med all rätt) är den lilla radikala högljudda kryptokommunistiska skaran som delar in hela befolkningen i olika stadier av privilegium med hjälp av verktyget Intersektualismen. Det är ett tvärkorkat system som delar in befolkningen i hudfärg,kön och sexualitet för att till slut peka ut dem som sitter längst upp i en tänkt pyramid och som är ansvarig för att utöva förtyck på de som ligger under i pyramiden. Det finns således en majoritet offer som blir förtryckta. Under alla omständigheter så är de på toppen av pyramiden alltid vita,medelålders män som har det hyfsat gott ställt, och att det borde inte vara så.Därför försöker man strippa den gruppen från sina privilegier och omfördela den till den övriga pyramiden.
Således liknar den radikala feminismens världsbild som en sorts bolsjevistisk revolutionsgarde precis som den var under tiden före sovjetrevolutionen.

Ett gäng virrpannor som säger sig kämpa för absolut rättvisa.Att de själva ständigt ger uttryck för rasism och sexism i maktspelet spelar inte så stor roll i det hela.Huvudsaken är att angripa alla fiender till intersektualism genom att kategorisera dem som alt right, nazister,kvinnohatare och dyl.

Feminismen har inte orsakat så stor synlig skada än, men innan andra världskriget såg
man inte rasism som ett problem.
Feminismen kanske orsakar stora problem likt komunism och nazism och i
framtiden kanske politiker få ta avstånd från feminismen.
Citera
2020-02-18, 18:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det vet jag inte om jag vill hålla med om. Dessutom använder jag inte det i en debatt.

Man sysslar med nöjen för att de frambringar känslor. Folk brukar hävda att "det här är inget nöje för mig" när de gör saker som måste göras, för att poängtera att de inte får ut någon positiv känsla utav det och att det är logiken som styr i frågan.

Det du gör är ett tydligt känslodrivet statement i syfte att väcka känslor hos andra så att ni kan känna olika saker tillsammans. Inget fel med det i sig men töntigt att du inte ens vågar/klarar av att inse/erkänna vad du pysslar med.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-02-18 kl. 18:13.
Citera
2020-02-18, 20:39
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Dom vill inget illa ju....

Endast dom satkärringar som vill oss män illa, får det hat dom förtjänar. Den enstaka procenten feminister - som inte gapar och skriker sinnesjukt - är givetvis inte hatade.

Många satkärringar vet inte ens om att dom är feminister, med narcissistisk personlighetsstörning. Det är gaphalsarna vi hatar.
Citera
2020-02-18, 23:36
Medlem
Där har du fel

Jämställdhet har vi redan 100% det handlar om vilka rättigheter vi har

Feminism handlar om positiv särbehandling av kvinnor vilket blir fel i ett samhälle där kvinnor redan har fullständiga rättigheter
Citera
2020-02-19, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Man sysslar med nöjen för att de frambringar känslor. Folk brukar hävda att "det här är inget nöje för mig" när de gör saker som måste göras, för att poängtera att de inte får ut någon positiv känsla utav det och att det är logiken som styr i frågan.

Det du gör är ett tydligt känslodrivet statement i syfte att väcka känslor hos andra så att ni kan känna olika saker tillsammans. Inget fel med det i sig men töntigt att du inte ens vågar/klarar av att inse/erkänna vad du pysslar med.
Jag bär sagda hatt för att jag vet att det provocerar rödingarna.
Citera
2020-02-19, 08:50
Medlem
lolumadbros avatar
Feminism är en föråldrad ideologi som bör skrotas helt och hållet. Det handlar inte längre om rättvisa, jämställdhet och jämlikhet. Det handlar helt plötsligt om hur man ska bestraffa män.
Att ens tala om feminism 2020 är helt absurt. Vill ni verkligen ha jämlikhet är det equalism som gäller - Men som sagt, det handlar inte om jämlikhet längre.
Citera
2020-02-19, 09:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag bär sagda hatt för att jag vet att det provocerar rödingarna.

Jag vet. Du är en känslodriven grabb som vill väcka känslor hos andra. Inget fel i det!
Senast redigerad av enhalvboj 2020-02-19 kl. 09:45.
Citera
2020-02-19, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
Feminism är en föråldrad ideologi som bör skrotas helt och hållet. Det handlar inte längre om rättvisa, jämställdhet och jämlikhet. Det handlar helt plötsligt om hur man ska bestraffa män.
Att ens tala om feminism 2020 är helt absurt. Vill ni verkligen ha jämlikhet är det equalism som gäller - Men som sagt, det handlar inte om jämlikhet längre.

Ekvivalism är feminism. Eller vill inte ekvivalister att kvinnor och män ska ha samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter?

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

"Fy för mössor. Tacka vet jag skålformade, tjocka, värmande, stickade huvudbonader som man kan ha på vintern!"
Senast redigerad av enhalvboj 2020-02-19 kl. 09:59.
Citera
2020-02-19, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ok, hatet bygger på att många fått feministernas ofta ogrundade påståenden uppkörda i nyllet under en lång tid nu och man har börjatt tröttna.

Som jag sa, de tongivande feministerna är sociopater som ljuger och använder sig av passiv aggressivitet mot män, och Gud vet varför.

Den skara av hjärntvättade offer som ansluter sig till den moderna feminismen p g a okunskap är det bara synd om och ska inte hatas naturligtvis.

Alla moderna människor ställer sig bakom humansitiska värden som jämställdhet t ex.
Feminismen har inget att bidra med i vår del av världen i det avseendet.

Femnismens största lögn idag är att de kämpar för kvinnors rättigheter.
Fråga dig detta: varför kämpar inte feminismen mot hederskultur?
Varför utesluts och trakaseras de kvinnor som har försökt, av just feminister?

Här har du en liten lista över vissa utav de organisationer, ofta uttryckligen feministiska, som kämpar mot hederskultur/våld/förtryck. (http://www.hedersfortryck.se/yrkesverksamma/andra-samhallsaktorer/)
Citera
2020-02-19, 10:01
Medlem
För 15-20 år sedan var Feminismen något bra, precis som Sossarna tidigt 1900-tal för arbetarna.

Men idag är båda två ren jävla ondska driven av hat och inget annat.

Feminism är helt unisont med vänsterextremism precis som "miljödebatten" som är kapad av vänsterextrema.

De som tror dagens "feminism" är något bra eller ens står för något gott är mer lurad än publiken på Joe Laberos shower.
Eller så är man vänsterextrem och tycker makt är viktigare än demokratiska samtal.

Vi måste fullkomligen utrota vänsterextremism. Således måste feminismen och miljökomnunister också utrotas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in