2020-02-20, 06:27
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Kom du inte ihåg Kommand holger mein hur det köttade runt på Tyska ambassaden? Fråga Vänsterpartiet, det är en del saker man tigger om inom partiet.

Jo jag känner till Holger Meins och vänsterpartiet.
Citera
2020-02-20, 06:29
Medlem
fernebos avatar
Den misstänkte skytten ska ha haft jaktlicens enl TV4.
Citera
2020-02-20, 06:32
Medlem
okok1s avatar
Vad sköt han med?
Citera
2020-02-20, 06:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Alternativt hans farsa där han hittades död.
Citera
2020-02-20, 06:37
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Högerextremister bruka inte använda våld, däremot gör vänsterextremister det. Se på Kommando Holger mein hur det gick fram.

Hört talas om Nationalsozialistischer Untergrund? Troligen inte. De använde både skjutvapen och bomber för att mörda människor. De båda männen (Uwe Mundlos och Uwe Böhnhardt tog livet av sig när polisen kom de på spåren.
Två lik hittades även hemma hos gärningsmannens radhus i nattens attack.

Det talas om att gärningsmannen är tysk med jaktlicens. Huruvida tysk media och polis använder benämningen tysk även om han har utländsk bakgrund vet jag dock inte.
Citera
2020-02-20, 06:38
Medlem
Citat:

Jag tror inte att flyktingar har jaktlicens i Tyskland. Det här är ytterligare ett bevis på högerns ondska.
Citera
2020-02-20, 06:40
Medlem
Citat:

Inte bra.
Blir väl debatt nu om att förbjuda alla typer av jaktvapen.
Citera
2020-02-20, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Lite OT.
DNs läsare vet tydligen mer än oss andra.

"Det här tyder tyvärr på ett högerextremt hatbrott. Det faktum att attackerna kom utifrån och riktades just mot vattenpipskaféer, som brukar frekventeras av personer från Mellanöstern, tyder på att de som utförde attackerna var ute efter att döda just personer från Mellanöstern"

"Okej, jag vet att det inte är konstaterat ännu, men för mig är det uppenbart att det är högerextremister och/eller fascister som än en gång hotar demokratin med våldsmetoder. Kampen mot mörkerkrafterna får aldrig vila."

Hur som helst, verkar som tyska skattebetalarna i Hanau får en promille mindre att betala i socialbidrag efter denna händelse.
Läser man DN vet man allt. Svt i tidning är de..
Senast redigerad av gniknus2 2020-02-20 kl. 06:45.
Citera
2020-02-20, 06:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Inte bra.
Blir väl debatt nu om att förbjuda alla typer av jaktvapen.

Tror inte man kan massmörda med ett jaktvapen. Skjuta 1-2 gånger och sedan ladda om?
Citera
2020-02-20, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag tror absolut inte att detta är fråga om "högerextremister" som attackerat turkar/kurder p.g.a. rasism/invandrarhat. Jag är övertygad om att detta är en vanlig uppgörelse mellan olika grupperingar av kriminella babbar, av samma slag som vi ofta ser i Sverige, men i detta specifika fall med lite fler dödsoffer än vad man är van vid.

De s.k. vattenpipsbarerna fungerar sannolikt som träffpunkter för medlemmar i kriminella grupperingar. Det kan också hända att barerna används för att "fronta" kriminell verksamhet och tvätta pengar. Konflikterna kan handla om allt från kontrollen över narkotikamarknaden i Hanau-området, till det gamla vanliga tjafset om "respekt" och "heder" (någon har visat intresse för någon annans flickvän eller sagt något otrevligt om någon annans familj - för kaozbabbar är ju inget skäl för banalt för att man ska ta till våld).

Alltså: Jag sätter min slant på vanlig hederlig självsanering bland kriminellt MENA-slödder. Inget nytt under solen.

Hade det enbart varit ett vattenpipscafe hade din teori varit möjlig. Att någon amatör vill hämnas på sina fiender som han vet är där och pepprar hej vilt.

Men nu är det två olika caféer, solklart fall av högerextrem. I Nya Zeeland var det två olika moskeer nu är det två vattenpipa caféer
Citera
2020-02-20, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tror inte man kan massmörda med ett jaktvapen. Skjuta 1-2 gånger och sedan ladda om?
Precis vad jag tänkte. Modifierat? Vapen för taktiskt skytte?
Citera
2020-02-20, 06:48
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tror inte det var ett jaktvapen. Undrar om detta har att göra med nassegruppen tyska säkerhetspolisen precis tog? Kanske gm var med i det gänget och visste att hans dagar var räknade så han slog till? De skulle nämligen planerat liknande aktiviteter.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2020/feb/14/german-police-arrest-12-men-on-far-right-terrorism-charges

Oavsett vilket så ser vi faran av skattesänkningar!
Senast redigerad av Herostratos 2020-02-20 kl. 06:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in