2020-02-20, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kroppen hoppade väl och bytte säte på något vis

Ni verkar väldigt säkra på att alla hade bälte på sig.
Är det bekräftat ?
En person sitter inte direkt kvar på sin ursprungliga plats i en sån här krock, utan bälte.

https://www.youtube.com/watch?v=mIcG2lnDmqk&oref=https%3A%2F%2Fwww.youtube .com%2Fwatch%3Fv%3DmIcG2lnDmqk&has_verified=1
Senast redigerad av sweetman 2020-02-20 kl. 03:33.
Citera
2020-02-20, 03:47
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Jag har också fått det bekräftat att det var den brottsbelastade sandnegern som körde Elmas bil.
Citera
2020-02-20, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hur vet de att det var killen som körde?

Antar att polisen har meddelat familjerna? Nyheter sprids ganska snabbt när man bor i hooden.
Citera
2020-02-20, 05:01
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOBAPYTNH
Antar att polisen har meddelat familjerna? Nyheter sprids ganska snabbt när man bor i hooden.
Tror väl inte polisen går ut med sådana uppgifter innan förundersökning är klar? Inte ens till familj.. Kan ha fel.

Vad jag vet är att han trollar och spär på lösa ryckten. Killen körde ej. Som jag skrivit innan, skulle aldrig ljuga på forumet och vidhåller mina tidigare inlägg kring vem som var föraren.
Citera
2020-02-20, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrTretton37
Tror väl inte polisen går ut med sådana uppgifter innan förundersökning är klar? Inte ens till familj.. Kan ha fel.

Vad jag vet är att han trollar och spär på lösa ryckten. Killen körde ej. Som jag skrivit innan, skulle aldrig ljuga på forumet och vidhåller mina tidigare inlägg kring vem som var föraren.

Time will tell!🤔
Citera
2020-02-20, 05:11
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOBAPYTNH
Time will tell!🤔
I guess so my friend!
Citera
2020-02-20, 05:16
Medlem
Körde förbi olycksplatsen igår..det är märken på bropelarean säkert 5 meter upp i luften..måste varit en jäkla flygtur och smäll.
Citera
2020-02-20, 05:19
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Körde förbi olycksplatsen igår..det är märken på bropelarean säkert 5 meter upp i luften..måste varit en jäkla flygtur och smäll.
Ja, det ser nästan overkligt ut när man kollar på det på plats..
Citera
2020-02-20, 05:29
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Jag har också fått det bekräftat att det var den brottsbelastade sandnegern som körde Elmas bil.

Har också fått berättat för mej av en som påstår sej känna killen att det var han som körde och att han skulle varit full.
Den som berättade det är släkt med den somaliska tjejen som också satt i bilen.
Vet dock inte om det är hundra procent klarlagt eller om denne personen går på rykten.
Citera
2020-02-20, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moodyfied
Som vanligt måste det till en olycka med dödlig utgång innan någonting görs.

Är de krashdämpande påkörningsskydd vid avfarter på motorvägleder och motorvägar i Sverige utdaterade?
Är det i detta fallet endast viaduktens betongfundamentet som är dödsorsaken?
Hade ett mer modernt konstruerat påkörningsskydd påverkat utfallet?

Hade man haft water barrels som absorberar rörelseenergin i USA hade de överlevt. I Sverige har man istället ren betong....

https://youtu.be/6Q1OzYtfQF0
Senast redigerad av vika01 2020-02-20 kl. 06:56.
Citera
2020-02-20, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har kört några gånger genom den jävla tunneln och jag har lyckats köra där i rusningstrafik och det var ingen trevlig upplevelse. Folk kör som idioter där och byter filer hej vilt
Jag har bott i Göteborg några år för länge sedan och haft det tvivelaktiga nöjet att köra bil där. Vad jag minns från området runt tunneln var att man var tvungen att byta fil hej vilt och att man hade väldigt kort tid på sig även i laglig hastighet att komma i rätt fil när man skull svänga av någonstans.
Citera
2020-02-20, 07:18
Medlem
mjohan84s avatar
Ponera att stoppet gjorde flygturen möjlig , först en smäll och bilen lyfter då och slungas mot pelaren...

1. Hade det hjälpt med ett högre stopp ? Där det verkligen tar stopp ? Säg 2 meter högt

2. Hade det varit bättre att smälla in i pelaren direkt istället ? Att stoppet inte fanns där ? Hade någon kunnat klara sig i detta exempel ? Säg de som satt där bak t ex? Eller hade bilen ändå blivit demolerad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in