2020-02-20, 03:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Buttigieg har övat väl på sina miljardärsbidragsgivares talking points.
Senast redigerad av TKD_1337 2020-02-20 kl. 04:16.
Citera
2020-02-20, 03:32
Medlem
Madagascars avatar
Biden attackerar Bloomberg hårt
Citera
2020-02-20, 03:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Warren gör alltid riktigt bra ifrån sig i debatterna. En Sanders-Warren ticket hade varit det bästa.
Citera
2020-02-20, 03:47
Medlem
TKD_1337s avatar
Bloomberg har många dåliga sidor men han borde förtydliga (mer än det lilla han gjorde) att han inte är anklagad för våldtäkt eller liknande som Trump är.
Citera
2020-02-20, 03:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Bloomberg har många dåliga sidor men han borde förtydliga (mer än det lilla han gjorde) att han inte är anklagad för våldtäkt eller liknande som Trump är.
Alla verkar vara på Bloomberg (nyss var det sanders som anklagade honom för att stöda GWB). Jag undrar om det är så smart... Det ger Bloomberg mycket talartid, samt får folk att tycka synd om den stackars miljardären.
Citera
2020-02-20, 03:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Alla verkar vara på Bloomberg (nyss var det sanders som anklagade honom för att stöda GWB). Jag undrar om det är så smart... Det ger Bloomberg mycket talartid, samt får folk att tycka synd om den stackars miljardären.

Det är bra för fram tills nu har Bloomberg undkommit seriös kritik, han har haft tur med median som har skrivit spaltmeter om hur intressant hans deltagande och stor chans han har att vinna samtidigt som mer realistiska kandidater knappt blivit nämnda (Nate Silver har tagit upp detta rätt mycket på Twitter). Nu får han också ögonen på sig, vilket de andra kandidaterna har fått utstå i många månader och ibland år.
Citera
2020-02-20, 04:00
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Det är bra för fram tills nu har Bloomberg undkommit seriös kritik, han har haft tur med median som har skrivit spaltmeter om hur intressant hans deltagande och stor chans han har att vinna samtidigt som mer realistiska kandidater knappt blivit nämnda (Nate Silver har tagit upp detta rätt mycket på Twitter). Nu får han också ögonen på sig, vilket de andra kandidaterna har fått utstå i många månader och ibland år.
Jodå, t ex var det intressant för mig att han är anklagad för att dölja skit i Non-Disclosure-Agreements.
Citera
2020-02-20, 04:03
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jodå, t ex var det intressant för mig att han är anklagad för att dölja skit i Non-Disclosure-Agreements.

Jag stör mig mer på att han stödjer Israel oavsett trots att Netanyahu nyligen gått ut med att de formellt vill bli en apartheidstat. Biden och Boot-edge-edge är av samma skrotmaterial - "mayor Pete" har precis flip-floppat om ekonomiska påtryckningar mot Mellanösterns enda rasiststat.

Dessa kandidater har ingenting att tillföra ett allt mer ungt och vänsterlutande parti. Läsvärt:

Citat:
“The One Issue That Matters”
February 13, 2020
Posted by Peter Beinart

https://jewishcurrents.org/the-one-issue-that-matters/
Senast redigerad av TKD_1337 2020-02-20 kl. 04:18.
Citera
2020-02-20, 04:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jag stör mig mer på att han stödjer Israel oavsett trots att Netanyahu nyligen gått ut med att de formellt vill bli en apartheidstat. Biden och Boot-edge-edge är av samma skrotmaterial - "mayor Pete" har precis flip-floppat om ekonomiska påtryckningar mot Mellanösterns enda rasiststat.
Det måste vara svårt för Bloomberg att framstå som trovärdig som Demokrat. Men det blir säkert lite lättare när man ur egen ficka kan dränka folk i reklaminslag :-)
Citera
2020-02-20, 04:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag stör mig mer på att han stödjer Israel oavsett trots att Netanyahu nyligen gått ut med att de formellt vill bli en apartheidstat. Biden och Boot-edge-edge är av samma skrotmaterial - "mayor Pete" har precis flip-floppat om ekonomiska påtryckningar mot Mellanösterns enda rasiststat. Alla dessa kandidater har ingenting att tillföra ett allt mer ungt och vänsterlutande parti.
Det är lustigt att du säger, satt och fundera härom veckan om detta och hur det liknade.
Och fick tankar på aparheid, och denna mycket märkliga SISTA "fredsavtal".

Slängde tankarna åt sidan då jag inte visste mer än så.
Har du länk till denna formella tankarna/viljan?

För det skulle nog omöjliggöra en hel del stöd ifrån många länder med demokratiska regeringar, och som anmanar demokrati också.
Citat:
Det måste vara svårt för Bloomberg att framstå som trovärdig som Demokrat. Men det blir säkert lite lättare när man ur egen ficka kan dränka folk i reklaminslag :-)
Det som finns på andra sidan, sakar all trovärdighet.
Så det är knappast ett problem tror jag.
Citera
2020-02-20, 04:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Verkligen. Han borde kanske ha kandiderat för republikanerna istället.

https://www.commondreams.org/views/2020/02/11/if-bloomberg-wants-buy-election-he-should-run-republican-against-trump-not-sabotage

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är lustigt att du säger, satt och fundera härom veckan om detta och hur det liknade.
Och fick tankar på aparheid, och denna mycket märkliga SISTA "fredsavtal".

Slängde tankarna åt sidan då jag inte visste mer än så.
Har du länk till denna formella tankarna/viljan?

För det skulle nog omöjliggöra en hel del stöd ifrån många länder med demokratiska regeringar, och som anmanar demokrati också.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_peace_plan

Det är ingenting de ledande demokraterna är med på.
Citera
2020-02-20, 04:25
Medlem
Madagascars avatar
Bloomberg tycker att det är rätt att han tjänat så mycket pengar.

Va!? Vill inte Bloomberg höja skatten!?

Och han kallar Sanders kommunist... hmm... Det är fel men det kanske går hem i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in