Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Alla dessa Skandiamän på forumet... låt oss jämföra er mjukis favorit med Christer A/G:
Skandiamannen:
Motiv: Nja (ett hot mot nationen?)
Signalement: Ja
Alibi: Nja (på mordplatsen, men ex. vittnet Jan ser Stig från sin Mercedes, finns även bild på Stig under mordnatten)
Vapen: Nja (om han lånat det dvs. men om den är från en vapenhandlare är den trol. licensierad och har provskjutits)
Våldsamt förflutet/figurerat tidigare hos Polisen: Nej
Christer A/G:
Motiv: Ja (bankrutt på grund av skatteändring samma dag)
Signalement: Ja
Alibi: Nej
Vapen: Ja (licens, ej provskjutits)
Våldsamt förflutet/figurerat tidigare hos Polisen: Ja
Nå, vem är mest trolig GM här?
För att ta det ett steg längre, vilket scenario är mest troligt:
1. Att man mördar en person, sedan dyker upp på brottsplatsen ett par minuter senare och även figurerar i media och vill hjälpa till i utredningen.
2. Att man mördar en person, och sedan försvinner för gott. (med undantag för årsdagarna på konditoriet snett över vägen från mordplatsen)
Bra inlägg får man säga. Någonting säger mig att denna nya åklagare Christer Petersson inte bara är ute och cyklar utan dessutom är en komplett idiot. Tror att det de kommer att publicera blir ett väldigt antiklimax för många. Gissningsvis en räcka indicier samt en ny förklaring om vad som enligt dem hände på mordplatsen. Men den som lever får se.
Nya uppgifter i Aftonbladet idag om att Skandiamannen hade reumatism och var svag i händerna...Låter ju väldigt troligt att han hade valt en Magnumrevolver att skjuta med då?
Vill man hitta en person som bevisligen var i närheten av mordplatsen och dessutom hade en längre mörkblå jacka (som kan tolkas som en rock som går halvvägs ner till knäna) kan man kika en bit ner på bilderna i bifogad länk nedan. Denna jacka var ju polisen intresserad av att undersöka men CP hävdade att den hade självantänt och brunnit upp i ett torkskåp (!). Låter troligt.....? Notera även att han springer och kallades för "löparen" av spaningspolisen. Att CP var narkoman och alkis och därför inte kunde springa är ju enligt många ett argument till varför han inte kan vara gärningsmannen. Som sagt kika i länken!
http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/kondoleansbocker-dagbocker.html
Christer Pettersson verkar ha varit mer eller mindre besatt av att skriva i kondoleansböckerna efter mordet (se länk ovan). I flera böcker har han skrivit: "Att mötas och skiljas är livets gång. Att skiljas och mötas är hoppets gång". Han snodde även Palmes fotografi från ett minnesbord och besöker fiket vid mordplatsen varje år när han levde...
Utpekad av Lisbeth vid mordplatsen och utpekad som Grandmannen. Hade tillgång till en Magnumrevolver enligt Sigge Cedergren och var fullt kapabel till våldsdåd.
Att polisen fick upp ögonen för CP var ju också att han hade sagt till polare på fyllan att han hade varit på mordplatsen och hörde vad Lisbeth hade sagt till mördaren. Har för mig att det var så iaf men någon kan rätta mig om jag har fel.
Osv osv. Case closed enligt mig! Tror fortfarande att det var Christer Pettersson som var mördaren!