2020-02-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Var det en nyhetssändning eller var det rmbara radiopratare som bubblade och diskuterade?

Jag skulle nog gissa på det senare.. att det bara är snack, tankar och funderingar
Citera
2020-02-19, 17:02
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Mamman har ju fortfarande garant ansvaret, så hur skulle det kunna läggas ner?
Det skulle vara om det var ställt bortom alla rimliga tvivel att mamman agerade under hot från pappans sida eller någonting sådant. Det är osannolikt att utredningen skulle läggas ner, mamman är fortfarande misstänkt.
Citera
2020-02-19, 17:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det skulle vara om det var ställt bortom alla rimliga tvivel att mamman agerade under hot från pappans sida eller någonting sådant. Det är osannolikt att utredningen skulle läggas ner, mamman är fortfarande misstänkt.
Vet vi egentligen vad som läggs ner?
Är det inte bara förundersökningen mot pappan som läggs ner? Ganska logiskt, man kan ju inte åtala en död.
Mamman sitter väll fortfarande häktad för vållande till annans död?
Citera
2020-02-19, 17:39
Medlem
Jag hoppas bara det blir någon form av rättvisa för den lilla flickan..
Citera
2020-02-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vet vi egentligen vad som läggs ner?
Är det inte bara förundersökningen mot pappan som läggs ner? Ganska logiskt, man kan ju inte åtala en död.
Mamman sitter väll fortfarande häktad för vållande till annans död?

Ja jag har för mig att båda häktades på sannolika skäl misstänkta för grovt vållande till annans död, eller tar jag fel?
Citera
2020-02-19, 17:45
Medlem
Vad innebär grovt vållande ? Låter ju ganska mycket mer brutalt än bara vållande.. betyder det att det innefattar mer "brutala" eller hänsynslösa handlingar bakom dådet?
Citera
2020-02-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypadetta
Vad innebär grovt vållande ? Låter ju ganska mycket mer brutalt än bara vållande.. betyder det att det innefattar mer "brutala" eller hänsynslösa handlingar bakom dådet?
Du har helt rätt. Det är fel uttryckt. Det heter "vållande till annans död (grovt brott)". Precis som "skyddande av brottsling (grovt brott)". Det finns inget som heter grovt vållande, eller grovt skyddande.
Citera
2020-02-19, 17:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypadetta
Jag tror oxå de satt häktade för grovt vållande båda två.

Med risk för att få en miljon påhopp om att man har fel, nen jag tror att grovt vållande. Då måste du ha orsakat döden hos brottsoffret. Det är ingen liten olycka, eller att blivet glömd i badkaret.
Grovt vållande måste vara en aktiv handling.
Citera
2020-02-19, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror oxå de satt häktade för grovt vållande båda två.

Med risk för att få en miljon påhopp om att man har fel, nen jag tror att grovt vållande. Då måste du ha orsakat döden hos brottsoffret. Det är ingen liten olycka, eller att blivet glömd i badkaret.
Grovt vållande måste vara en aktiv handling.
Se mitt inlägg ovanför ditt.
Citera
2020-02-19, 17:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Se mitt inlägg ovanför ditt.
jupps, läste det när jag postat.
Citera
2020-02-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson
Känns som uppskurna handleder eller en penna i sin egen hals låter som mest möjligt
Inga synliga skador!
Citera
2020-02-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har helt rätt. Det är fel uttryckt. Det heter "vållande till annans död (grovt brott)". Precis som "skyddande av brottsling (grovt brott)". Det finns inget som heter grovt vållande, eller grovt skyddande.
Fast det där blir trots allt bara juridiskt-semantiska hårklyverier.
När suffixet "grovt brott" anges, innebär det att gärningen ifråga ses som betydligt allvarligare än motsv brott av normalgraden vilket, vad gäller påföljd, ofta blir väldigt tydligt.

Om mamman R "vårdslösat" med E:s liv på ett grovt vis, skall hon baske mig få känna på hårt svidande konsekvenser från samhällets sida!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in