2020-02-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du kan tala för dig själv. Att springa ut i pyjamas 04:00 är inte normalt om det inte är något akut som gör att du inte hinner byta om.
Håller med. Detta förlopp måste vara drogrelaterat. Bara vid brand man springer ut naken eller i pyjamas.
Citera
2020-02-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Nej regnet och blåstens fel var det naturligtvis inte, men en omständighet.
Att människor dör i trafiken beror i grund och botten på ett enda litet fel beslut som kan få ödesdigra konsekvenser. Men ingen vet idag vad som hände i bilen, innan olyckan.
Det var en slump att det var dig jag citerade, är som sagt många som kommit med andra förklaringar än just farten. Att det gått för fort tycker jag ändå vi kan vara 100% säkra på, annars hade inte alla varit döda nu. Sen är ju alla andra faktorer sånt vi bara kan spekulera i. Torkarbladen och däcken BORDE varit i gott skick då bilen var såpass ny. Sen är ju inga däck eller torkarblad i världen speciellt hjälpsamma om du fått vattenplaning. Jag ville bara trycka på att, skulle man lägga ihop alla ursäkter och faktorer folk tagit upp, så skulle det räcka med att endast ta bort farten, för att iaf någon/några i bilen skulle överleva. Vem som körde är det väl bara ambulans/polis, filmaren, och eventuellt vittnen som sett dem hoppa in i bilen som vet. Tvivlar på att ens familjen vet, om dom inte kunnat avgöra det utifrån våra fina bilder vill säga.

Detta var inte otur eller synd. Visst, det är tragiskt som fan varje gång en ung människa går bort, oavsett hur det inträffar. Hur kriminell eller dum i huvudet offret än är så finns det alltid nära anhöriga som kommer sörja ihjäl sig resten av livet. Men otur eller synd är det sista det är frågan om. Kör du som dessa gjorde, i det väderförhållandet som var, så är det inte ett dugg konstigt att en olycka har inträffat.
Citera
2020-02-19, 16:19
Medlem
Varför är det så viktigt med dessa pyjamaser?
Tycker det är riktigt OT om jag får tycka det.
En rejäl rensning behövs. Fast iom att de är med i var och varannan kommentar så blir det ju konstigt att helt sonika ta bort dem.

Varför inte koncentrera på händelsen istället för orsakerna att de gav sig ut.
Har ingen som helst betydelse för själva olyckan!
Citera
2020-02-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du kan tala för dig själv. Att springa ut i pyjamas 04:00 är inte normalt om det inte är något akut som gör att du inte hinner byta om.

Den bedömningen är väl ändå upp till var och en att göra. Säg som det är istället:
Du skiter egentligen i vad dom hade på sig. Men gillar inte invandrare, oavsett om dom är skötsamma eller ej.

Jag tycker dock att tjejerna visade upp en vilja att hjälpa andra. Vilket är fint.
Synd att sådana fina människor tvingas lämna allt för tidigt.
Citera
2020-02-19, 16:25
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Den bedömningen är väl ändå upp till var och en att göra. Säg som det är istället:
Du skiter egentligen i vad dom hade på sig. Men gillar inte invandrare, oavsett om dom är skötsamma eller ej.

Jag tycker dock att tjejerna visade upp en vilja att hjälpa andra. Vilket är fint.
Synd att sådana fina människor tvingas lämna allt för tidigt.

Nej, det är det inte. Det är sunt förnuft. Om något är skumt, så är det skumt. Så enkelt är det. Hade det varit endast dessa tre tjejer (normalt klädda) utan den kriminella somaliern, så hade den här olyckan inte varit lika skum. Och du kan lägga av med dina vänsterblivna kommentarer. Jag analyserar endast den här olyckan utifrån detaljerna, det är du som väljer att göra politik av det hela. Om du vill diskutera politik, så finns det andra trådar där vi kan diskutera det.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-02-19 kl. 16:43.
Citera
2020-02-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Varför är det så viktigt med dessa pyjamaser?
Tycker det är riktigt OT om jag får tycka det.
En rejäl rensning behövs. Fast iom att de är med i var och varannan kommentar så blir det ju konstigt att helt sonika ta bort dem.

Varför inte koncentrera på händelsen istället för orsakerna att de gav sig ut.
Har ingen som helst betydelse för själva olyckan!
Vad vet du om det?
Citera
2020-02-19, 16:32
Medlem
Orka prata om vad offren hade på sig helt oviktigt! Var det någon som var ute och körde natten till söndagen? (den vägen) som bevittnade denna bil osv?
Citera
2020-02-19, 16:33
Medlem
Vilka vackra flickor. Deras mamma sa att dom skulle hjälpa någon. Var det killen som körde? Han måste köra 170km. Men allt är så hemligt.
Citera
2020-02-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vad vet du om det?

Jag är ganska säker på att klädvalet INTE har någon inverkan på förloppet.
Det är en trådsanning som skapades när moderns inlägg i media lades ut.
Citera
2020-02-19, 16:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Orka prata om vad offren hade på sig helt oviktigt! Var det någon som var ute och körde natten till söndagen? (den vägen) som bevittnade denna bil osv?

Alla detaljer är viktiga när man utreder något. Tror du att polisen som utreder den här olyckan säger "orka prata om vad offren hade på sig"? Som en fjortis.
Citera
2020-02-19, 16:50
Medlem
moodyfieds avatar
Vet inte exakt vart det hände men kan bara säga att det är ett jävla kluster riktning på Olskroksmotet söderut.
Svänger av på Olskroksavfarten dagligen och ända sedan den byggdes om så kör även jag fel ibland. Om man kommer från Gullbergsmotet är det jävligt förvirrande vart man skall ligga för att köra upp till Redbergsplatsen/Svingeln eller till Gamlestan särskilt om du kommer från Gullbergsmotet.
Citera
2020-02-19, 16:59
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Detta var inte otur eller synd. Visst, det är tragiskt som fan varje gång en ung människa går bort, oavsett hur det inträffar. Hur kriminell eller dum i huvudet offret än är så finns det alltid nära anhöriga som kommer sörja ihjäl sig resten av livet. Men otur eller synd är det sista det är frågan om. Kör du som dessa gjorde, i det väderförhållandet som var, så är det inte ett dugg konstigt att en olycka har inträffat.[/quote]

Håller med till 100%.
Oerhört tragiskt det som hänt men det kommer att hända om och om igen så länge folk försöker hitta förklaringar och orsaker i yttre omständigheter istället för att inse att problematiken sitter mellan öronen.
Anpassa körningen efter omständigheterna så kan dom flesta olyckorna undvikas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in