Citat:
Ursprungligen postat av
Tavelramskrok
Nej regnet och blåstens fel var det naturligtvis inte, men en omständighet.
Att människor dör i trafiken beror i grund och botten på ett enda litet fel beslut som kan få ödesdigra konsekvenser. Men ingen vet idag vad som hände i bilen, innan olyckan.
Det var en slump att det var dig jag citerade, är som sagt många som kommit med andra förklaringar än just farten. Att det gått för fort tycker jag ändå vi kan vara 100% säkra på, annars hade inte alla varit döda nu. Sen är ju alla andra faktorer sånt vi bara kan spekulera i. Torkarbladen och däcken BORDE varit i gott skick då bilen var såpass ny. Sen är ju inga däck eller torkarblad i världen speciellt hjälpsamma om du fått vattenplaning. Jag ville bara trycka på att, skulle man lägga ihop alla ursäkter och faktorer folk tagit upp, så skulle det räcka med att endast ta bort farten, för att iaf någon/några i bilen skulle överleva. Vem som körde är det väl bara ambulans/polis, filmaren, och eventuellt vittnen som sett dem hoppa in i bilen som vet. Tvivlar på att ens familjen vet, om dom inte kunnat avgöra det utifrån våra fina bilder vill säga.
Detta var inte otur eller synd. Visst, det är tragiskt som fan varje gång en ung människa går bort, oavsett hur det inträffar. Hur kriminell eller dum i huvudet offret än är så finns det alltid nära anhöriga som kommer sörja ihjäl sig resten av livet. Men otur eller synd är det sista det är frågan om. Kör du som dessa gjorde, i det väderförhållandet som var, så är det inte ett dugg konstigt att en olycka har inträffat.