Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-19, 16:21
Medlem
Musik.mannens avatar
"Om sanningen om mordet på Olof Palme kommer fram, så kommer den att skaka Sverige i sina grundvalar."

Varför Hans Holmer ska ha sagt så beror på:
Sanningen är att Olof Palme ska ha mördats av Politiska skäl så skulle det visa att Sverige är en Banan republik som tar order av USA och Nato.

Vilket annat demokratiskt land skulle ha en Stay behind organisation med en apparat som Krigs IB.
Att man använder en krigs organisation under freds tid för att mörda landets egen statsminister under freds tid.

Motivet ska i så fall ha varit Palmes påstådda resa till Moskva tillsammans med U-båts kränkningarna och ett kärnvapenfritt Norden så ska det ha hotat Amerikanska Nato intressen.
Då ska signaler ha skickats ut till bland annat Svenska IB att Olof Palme var misstänkt Landsförrädare pga den stundande Moskva resan.

Jan Guillou hade rätt när han kritiserade IB som en stat i staten.
Olof Palme blev mördad av IB/Stay Behind pga sin utrikes politik och det har jag sett att det diskuterats om i många dokumentärer samt böcker att Utrikes politiken krockade med inrikespolitiken!
Citera
2020-02-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Du menar högerextremister och moderater som hatar sossar?
Jag gissar att sammansättningen i det organ som tar dessa beslut förändras över tiden, kan antagligen förekomma individer även med sossebakgrund.
Citera
2020-02-19, 16:25
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
"två personer som hon sett i gamla stan som varande på mordplatsen och inblandade i MOP" det sa LP väl ändå INTE.

I förhöret första mars så sa hon typ "att hon har en vag känsla av att JACKAN hon sett på en person i gamla stan var av samma typ som GM hade". Och han hellre aldrig pratat om två gm på mordplatsen. Däremot om två personer i Gamla stan några veckor tidigare. Så kom gärna med en länk till nämnda källa du refererar till.

Detta har jag gått igenom otaliga gånger. Poängen är vad som händer innan förhöret första mars. Åke Rimborns uppgifter från hans samtal med Lisbeth Palme är grunden. Han är tydlig med det han skriver i sin rapport från mordnatten . Likaså är rikslarmen tydliga. Du får bemödiga dig att gå igenom tidigare inlägg , bara att söka på Rimborn, rikslarm
Citera
2020-02-19, 16:27
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Du menar högerextremister och moderater som hatar sossar?

Vad hade högerextremister och moderater att tjäna på att Palme blev martyr? Ett sosse-helgon som än idag står höjd över all kritik helt och hållet på grund av mordet. Hade han levt riskerade den lismande narcissisten och alla godhetshycklares gudfader att åka dit för skattefiffel så det small om det. Det är många som glömmer det. Varför tror du de där filerna om Harvard-affären rensades ur databasen på länsstyrelsen fem timmar innan mordet? Varför tror du också att Hans Holmèr och Ebbe Carlsson var inblandade i både Palmeutredningen och mörkläggandet utav Geijeraffären på 70-talet tillsamans med Palme själv och Hasse Dahlgren (idag EU-minister och tidigare ambassadör)? Jo för när man skapar en martyr och personlighetskult så måste man se till att martyrens minne inför allmänheten blir lika kritivit som den mest fläckfria fredsduvan.
Citera
2020-02-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det skulle nog behövas inläsning på ett flertal händer.
Så är det. Stor okunskap men också oförmåga att läsa mellan raderna.

Önskan att det skall vara en tidigare känd och död person är nog mest en from förhoppning.

KP är ju ganska tydlig kring vissa spekulationer.
Citera
2020-02-19, 16:30
Medlem
LGWP talar ut om de senaste turerna https://www.youtube.com/watch?v=dfOA14YcXAg
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-02-19 kl. 16:41.
Citera
2020-02-19, 16:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
"Om sanningen om mordet på Olof Palme kommer fram, så kommer den att skaka Sverige i sina grundvalar."

Sanningen är att Olof Palme ska ha mördats av Politiska skäl så skulle det visa att Sverige är en Banan republik som tar order av USA och Nato.

Vilket annat demokratiskt land skulle ha en Stay behind organisation med en apparat som Krigs IB.
Att man använder en krigs organisation under freds tid för att mörda landets egen statsminister under freds tid.

Motivet ska i så fall ha varit Palmes påstådda resa till Moskva tillsammans med U-båts kränkningarna och ett kärnvapenfritt Norden så ska det ha hotat Amerikanska Nato intressen.
Då ska signaler ha skickats ut till bland annat Svenska IB att Olof Palme var misstänkt Landsförrädare pga den stundande Moskva resan.

Olof Palme blev mördad av IB/Stay Behind pga sin utrikes politik och det har jag sett att det diskuterats om i många dokumentärer samt böcker att Utrikes politiken krockade med inrikespolitiken!

Jag tror som du, det låter rimligt.

Tjafset om förändringar i polisens uppgifter i krig kan också ha varit en pusselbit, något som bidrog till att måttet blev rågat.

TU med flera, där någonstans tror jag att lösningen finns, SB/AGAG/SÄPO.
Citera
2020-02-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen

Jag tror att HH hade något annat lika omtumlande i åtanke.
Citera
2020-02-19, 16:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
LGWP talar ut om de senaste turerna https://www.youtube.com/watch?v=dfOA14YcXAg

GW säger alltså att han vet vem det är Krister Petersson har fastnat för. Jag undrar om han de facto vet eller om han tror att han vet.
Citera
2020-02-19, 16:46
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror som du, det låter rimligt.

Tjafset om förändringar i polisens uppgifter i krig kan också ha varit en pusselbit, något som bidrog till att måttet blev rågat.

TU med flera, där någonstans tror jag att lösningen finns, SB/AGAG/SÄPO.

Ja förändringarna som Palme gjort om polisens uppgifter i krig har jag läst om så det har du nog helt rätt i!
Den gick ju bokstavligen ut på att Svenska polisen skulle gå över på motståndarens sida och ställa sig till deras förfogande.
Citera
2020-02-19, 16:50
Medlem
Tycker fler borde haka upp sig på detta med ''När sanning kommer fram kommer svenska samhället förändras i grunden''.

Varken skandiamannen eller CP det handlar om då.

Lite realism i det hela tack.
Citera
2020-02-19, 16:50
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Eva Rausing

Ja det var nog hon som gick ut i tidningen efter att hennes pappa Hans Rausing ska ha dött men det är några år sedan nu.
Såj ag tycker att det är konstigt varför ingen sökt vidare på dom uppgifter som hon lämnade.
Jag minns bara det som ett tillfälligt Scoop i tidningen Aftonbladet för jätte många år sedan.

Som tyvär ska ha dött ut ganska så snabbt.
Men sen ska författare som Anders Jallai ha skrivit om Stay Behind också i sin tidigare bok Landsförrädaren!
Senast redigerad av Musik.mannen 2020-02-19 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in