2020-02-18, 21:44
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Nu är jag säker på vem som är mördaren

Du har haft många teorier om dubbelmordet har jag sett. Imorgon har du säkert ytterligare en att torgföra.
Citera
2020-02-18, 23:27
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Nu är jag säker på vem som är mördaren
vem?
maska gärna namnet om det är fel person....
Citera
2020-02-18, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Du har haft många teorier om dubbelmordet har jag sett. Imorgon har du säkert ytterligare en att torgföra.

Senaste är den röda Volvon som ska ha setts vid mordet, den verkar vara köpt av en person på Brattås 2019 i Juni.
Varför kan man ju spekulera i.
Citera
2020-02-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1

En sak står i alla fall klart i detta fallet och det är följande sagt, att medlemmen @BerraSWE som du skrivit ditt inlägg till, har mycket god insyn i det gamla dubbelmordet i Brattås och har följt detta med intresse under lång tid samt också därtill skrivit många inlägg inom denna tråden gällande mordet på Hemmansägaren Tor Öberg och Gerd Viklund, dessutom är vederbörande en duktig skribent. Vem vet, kanske att @BerraSWE har kunnat listat ut vem som bringade livet om Hemmansägaren Tor Öberg.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-02-18 kl. 23:41.
Citera
2020-02-18, 23:40
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Senaste är den röda Volvon som ska ha setts vid mordet, den verkar vara köpt av en person på Brattås 2019 i Juni.
Varför kan man ju spekulera i.
hoppas du kan lösa fallet så det trots polisen, kan bli rätt!
Citera
2020-02-19, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
hoppas du kan lösa fallet så det trots polisen, kan bli rätt!

Den här röda Volvon ska ha sålts 5 dagar efter mordet i Brattås, den köptes en månad innan mordet.
En slump ??

Bilen är nu skriven på en person i Brattås.
Ännu en slump ??

https://biluppgifter.se/brukare/person/0j104pBBrN/Drk1klDQO1?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Jag får dock inte fram regnumret, så kan ej se ägarbyten men vet vem som äger bilen idag, BÖ man.

En liknande bil ska ha setts vid mordet, en röd Volvo 740.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=633097

Senaste ägarbyte 2019-06-23

Tidigare ägare

2017-10-03
Ägarbyte
Privatperson från Bunkeflostrand
Visa uppgifter
2015-08-05

Ägarbyte
Privatperson från Årsta
Visa uppgifter
2006-05-17

Ägarbyte
Privatperson som ny brukare
2005-05-10

Såld 5 dagar efter mordet i Brattås

Ägarbyte
Ny brukare
2005-04-15

Inköpt 1 månad före morden.
Senast redigerad av BerraSWE 2020-02-19 kl. 12:55.
Citera
2020-02-19, 14:28
Avslutad
Blandade visst ihop datum med morden men bilen är ändå intressant i utredningen då den bytte ägare strax före morden.
Citera
2020-02-19, 16:08
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Den här röda Volvon ska ha sålts 5 dagar efter mordet i Brattås, den köptes en månad innan mordet.
En slump ??

Bilen är nu skriven på en person i Brattås.
Ännu en slump ??

https://biluppgifter.se/brukare/person/0j104pBBrN/Drk1klDQO1?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Jag får dock inte fram regnumret, så kan ej se ägarbyten men vet vem som äger bilen idag, BÖ man.

En liknande bil ska ha setts vid mordet, en röd Volvo 740.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=633097

Senaste ägarbyte 2019-06-23

Tidigare ägare

2017-10-03
Ägarbyte
Privatperson från Bunkeflostrand
Visa uppgifter
2015-08-05

Ägarbyte
Privatperson från Årsta
Visa uppgifter
2006-05-17

Ägarbyte
Privatperson som ny brukare
2005-05-10

Såld 5 dagar efter mordet i Brattås

Ägarbyte
Ny brukare
2005-04-15

Inköpt 1 månad före morden.

vem stog bilen på under den fetade tiden?
Citera
2020-02-20, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
vem stog bilen på under den fetade tiden?

Tyvärr får jag inte fram regnumret, vore intressant att veta vem som ägde bilen 2005 vid mordet. Den verkar alltså ha sålt ganska precis ett år efter mordet. En röd Volvo V70 var länge polisens hetaste spår.

Varför väljer BÖ man att köpa en bil likvärdig den som verkar ha varit på gården under mordhelgen.
Antingen är det en slump eller så är det något annat konstigt bakom det hela.

Får man fram regnummer går det att söka på bilens ägare.
Citera
2020-03-02, 10:10
Medlem
Citat:
Det är faktiskt intressant i och med att det fanns fotspår med storlek 38 på platsen, antingen är det en ung person som var med eller en kvinna. Kanske var det så att den unga personen skyddade sin far om Tor tex blev aggressiv i ett bråk som urartade. Men det mesta tyder på ett direkt dödande slag bakifrån och att det inte var meningen från början att döda Tor.
Jag har haft en teori om att far och son som utförde mordet på Tor varpå fadern var tvungen att skydda sonen.

Den ena grannen Max GL bor numera i Borrby i Skåne vid ungefär samma läge mot havet.
Har han någon son ?
Han verkar bo ensam där nu på gården i Skåne.

Den andra grannen Gunnar H har en son som då var 19 år vid mordet vid namn Caap.
Sonen bodde länge kvar hemma i Brattås men har nu flyttat till Sundsvall, nu bor bara mamman kvar vad jag kan förstå.

Båda dom här familjerna verkar väldigt anonyma på sociala medier, båda är skilda från sina fruar.

Senast köpta bilen i området är en 29 år gammal Volvo

I juni 2019 köptes en 29 år gammal röd Volvo 744-886 GL i kvarteret.

Vem köpte Volvon??

Det var ju en röd Volvo som skulle ha setts i samband med mordet.

https://www.hitta.se/barbro+%C3%B6berg/h%C3%A4rn%C3%B6sand/person/~xTgjCww-X

Har mördaren avslöjat sig i och med bilköpet ???

Är det säkert att skospåren från bostaden är avsatta när mordet skedde då?
Citera
2020-03-02, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Är det säkert att skospåren från bostaden är avsatta när mordet skedde då?

Det skulle vara intressant att få reda på vem i Brattås hade små fötter vid den här tidpunkten ?
När man hittade Hagamannen så började man söka efter personer med små fötter, Hagamannen hade storlek 39 tex, men då var det lättare med DNA sökandet eftersom det med 100% säkerhet var en man med små fötter.
I Brattås kan det lika gärna ha varit en kvinna som gick in efter morden hade skett men innan polisen kom dit. Detta kan ju naturligtvis vara en kvinna som är bekant med mördaren också. Min teori om Brattås är att dom varit två stycken på plats, det hade inte gått att genomföra annars.
Citera
2020-03-02, 13:29
Medlem
Citat:
Det skulle vara intressant att få reda på vem i Brattås hade små fötter vid den här tidpunkten ?
När man hittade Hagamannen så började man söka efter personer med små fötter, Hagamannen hade storlek 39 tex, men då var det lättare med DNA sökandet eftersom det med 100% säkerhet var en man med små fötter.
I Brattås kan det lika gärna ha varit en kvinna som gick in efter morden hade skett men innan polisen kom dit. Detta kan ju naturligtvis vara en kvinna som är bekant med mördaren också. Min teori om Brattås är att dom varit två stycken på plats, det hade inte gått att genomföra annars.

Det var inte svar på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in