2020-02-19, 12:43
Medlem
brackspaces avatar
Hej

Jag hade en kortare romans med en tjej som arbetar på ekonomienheten på jobbet och jag var den som avslutade romansen. Hon har sagt att hon vill ha en vänskaplig relation där vi är vänner, snarare än att vi är ovänner som inte ens tittar på varandra. Vi har hållit en vänskaplig kontakt via sociala medier, men sedan blev hon spydig och otrevlig mot mig. Jag tog bort henne på sociala medier och hon la till mig igen. Hon frågade såklart varför jag tog bort henne och då sa jag att det är pga hennes beteende, att hon är spydig och otrevlig. Då blev hon trevlig igen och efter någon månad började det igen: hon blir spydig och otrevlig. Det känns som att hon vill markera för mig att vi inte längre har en romans och då är det en helt annan behandling som utdelas. Det är spydighet och otrevlighet som gäller. Det känns som att hon vill visa för mig att ”nu jävlar får du skylla dig själv att du valde bort mig”. En av anledningarna till att jag dissade henne förr var det att hon är den där typen som hela tiden testar killen och markerar genom olika typer av uppföranden.

Hur som helst tog jag bort henne från alla sociala medier vid årsskiftet (igen) och nu efter drygt två månader har hon skrivit på Messenger: ”jaha och varför har du tagit bort mig då? Vad har jag gjort dig?”. Jag vill inte ha någon kontakt med henne. Hon är en skithög, en bitch, en spydig och otrevlig fitta. Den där vänskapsrelationen har hon sumpat! Hennes meddelande har hamnat i meddelande förfrågningar och hon ser inte att jag läst det. Vad av nedanstående alternativ tror ni svider mest för hennes del?

1. Jag svarar inte på meddelandet. Hon tror att det är oläst och oöppnat. Oavsett hur mycket hon skriver så förblir samtliga meddelanden oöppnade och olästa.

2. Jag öppnar och svarar att jag inte får ut något av att prata med henne. Hon är spydig, otrevlig och jag vill inte ha någon kontakt med henne.

Vilken svider mest för henne?
Citera
2020-02-19, 12:49
Medlem
321js avatar
Det effektivaste är alltid att inte kommunicera.
Citera
2020-02-19, 12:50
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Det är nog naturliga beteenden som kommer av våran mänskliga natur.
Vi är liksom djur och den här typen av "spel" fyller sina funktioner och i dom flesta fall så är dom nära nog omedvetna. Tjejen vet kanske inte ens om att hon varit spydig.

Du måste ge dig in på psykologi och sådant för att själv kunna ta ett steg bakåt och se dig själv och andra som dom djur vi är. Då kan då förstå vad som pågår och kanske göra något bra av det.
Citera
2020-02-19, 12:52
Medlem
RingInteSnutens avatar
Ta bort hon igen, försöker hon lägga till dig så låter du den ligga och ignorera henne.
Citera
2020-02-19, 12:55
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Varför tar du bara bort henne? Varför blockerar du henne inte istället? Då kan hon ju inte hålla på såhär och lägga till dig igen och igen. Vet inte vilka sociala medier du använder men de flesta kan man väl ändå blocka folk på??
Citera
2020-02-19, 12:57
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Att låta bli att vattna hennes bekräftelsebehov och för all framtid låta hennes egna tankar byggas upp till fria fantasier omkring sanningen runt de hårda ord du redan nämnt svider mest.

Lämna henne både mentalt och digitalt för resten av ditt liv nu.

Ingen mer kontakt.
Citera
2020-02-19, 12:58
Moderator
pbos avatar
Citat:
Hej

Jag hade en kortare romans med en tjej som arbetar på ekonomienheten på jobbet och jag var den som avslutade romansen. Hon har sagt att hon vill ha en vänskaplig relation där vi är vänner, snarare än att vi är ovänner som inte ens tittar på varandra. Vi har hållit en vänskaplig kontakt via sociala medier, men sedan blev hon spydig och otrevlig mot mig. Jag tog bort henne på sociala medier och hon la till mig igen. Hon frågade såklart varför jag tog bort henne och då sa jag att det är pga hennes beteende, att hon är spydig och otrevlig. Då blev hon trevlig igen och efter någon månad började det igen: hon blir spydig och otrevlig. Det känns som att hon vill markera för mig att vi inte längre har en romans och då är det en helt annan behandling som utdelas. Det är spydighet och otrevlighet som gäller. Det känns som att hon vill visa för mig att ”nu jävlar får du skylla dig själv att du valde bort mig”. En av anledningarna till att jag dissade henne förr var det att hon är den där typen som hela tiden testar killen och markerar genom olika typer av uppföranden.

Hur som helst tog jag bort henne från alla sociala medier vid årsskiftet (igen) och nu efter drygt två månader har hon skrivit på Messenger: ”jaha och varför har du tagit bort mig då? Vad har jag gjort dig?”. Jag vill inte ha någon kontakt med henne. Hon är en skithög, en bitch, en spydig och otrevlig fitta. Den där vänskapsrelationen har hon sumpat! Hennes meddelande har hamnat i meddelande förfrågningar och hon ser inte att jag läst det. Vad av nedanstående alternativ tror ni svider mest för hennes del?

1. Jag svarar inte på meddelandet. Hon tror att det är oläst och oöppnat. Oavsett hur mycket hon skriver så förblir samtliga meddelanden oöppnade och olästa.

2. Jag öppnar och svarar att jag inte får ut något av att prata med henne. Hon är spydig, otrevlig och jag vill inte ha någon kontakt med henne.

Ni har inte en relation längre och alltså är det idiotiskt att ni ska vara vänner på sociala medier och liknande. Det betyder inte att ni inte kan hälsa och bete er allmänt trevligt mot varandra när ni stöter på varandra, men låt det stanna vid det.

Barnsligt att vilja göra det som svider mest för henna. Bara meddela att det är bäst att ni inte har kontakt och l¨åt det sedan bli så. Du har ingen plikt att förklara varför. Blockera om det behövs.
Citera
2020-02-19, 13:12
Medlem
GastonLeMans avatar
Det finns ett ordspråk som lyder,
Tala är silver tiga är guld!

Det ligger kanske nåt i det.
Citera
2020-02-19, 13:20
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Hej

Du har ju redan förklarat varför du inte vill vara vän längre.
Kasta inte bort tiden på tjafs.
Det som svider mest är om du inte svarar men läser meddelandet.
Citera
2020-02-19, 13:23
Medlem
Yllevantars avatar
Ignore är nog bäst. Ett språk som alla förstår är det som inte talas. Tystnad talar för sig självt e.t.c.
Citera
2020-02-19, 13:25
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Det finns ett ordspråk som lyder,
Tala är silver tiga är guld!

Det ligger kanske nåt i det.

Det gör nog det. Att ignorera skapar många tankar i hennes huvud. Har han ens sett mitt meddelande? Har han läst? Har han läst men ignorerar mig och varför?
Citera
2020-02-19, 13:27
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Varför tar du bara bort henne? Varför blockerar du henne inte istället? Då kan hon ju inte hålla på såhär och lägga till dig igen och igen. Vet inte vilka sociala medier du använder men de flesta kan man väl ändå blocka folk på??

Jag blockerar aldrig folk. Jag tar bort och ignorerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in