2020-02-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Dels att KP 2018 sagt att man inte jobbar på några tips runt CP. Dels Aftonbladets uppgifter från hemlig källa att lösningen gäller en död man som inte är CP.

De kommer släppa lösning om CA, min gissning

Ok. Vad KP sade 2018 behöver nödvändigtvis inte gälla idag och vad Aftonbladet skriver bedömer inte jag som särskilt trovärdigt.
Citera
2020-02-19, 10:25
Medlem
Så om jag nu namnger en person och han är mördaren.
Får jag belöning samt får jag namnge personen ?
Citera
2020-02-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Var framgår det att vapensamlarens fem passande vapen är clearade? Det har jag aldrig hört förr.

Sen förstår jag inte varför man måste tänka att SE skulle ha ett vapen för att mörda Palme? Kan lika gärna haft den som trygghet eller för självförsvar, sen råkat hamna i en sits där chansen att mörda Palme uppstår.

Men nej, SE är inte mördaren, det är CA

Är förvånad att många här tror det är CA som är GM. Alltså en person som inte varit i ropet på ett bra tag.
Citera
2020-02-19, 10:32
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
CP fanns på mordplatsen men det gjorde ju skandiamannen också. När beslutet nu kommer snart så får vi veta det vi redan vet. Att polisen från början klantade sig och sabbade sin egen utredning. Kommer alltså snart bli en världsnyhet och visa på ineffektiviteten hos svenska myndigheter. Då kan man minnas att Palme själv tog bort det strikta tjänstemannaansvaret. Alltså lite ödesironi i misslyckandet.

Jag åkte förbi mordplatsen tidigt på morgonen efter mordet. Hade skjutsat min dåvarande tjej till jpbbet och var på väg hem.
Tänkte redan då att det säkert är avspärrat i City.. kom söderifrån, åkte in i Eugeniatunneln, upp till korset Kungsgatan/Sveavägen. Passerade mordplatsen, 2 st SVT bussar stod vid mordplatsen. Rödvita band var uppspända runt själva mordplatsen. ca 10-12 personer stod runt dessa. Såg 2 st poliskonstaplar, kunde kanske varit någon till, hann inte se.
På eftermiddagen såg jag på TV massor med folk, ett blomhav mm.
Detta vittnar ju om hur otroligt dåligt detta mord sköttes redan från början.
Sverige togs helt enkelt på sängen..
Min egen teori att det var CP som utförde detta. Allt pekar på det.
MEN jag tror helt enkelt att detta är för pinsamt för statsapparaten att erkänna.
Därav har tusentals konspirationsteorier
kunnat florera.
Senast redigerad av Hemi57 2020-02-19 kl. 10:39. Anledning: felstavat
Citera
2020-02-19, 10:33
Medlem
Denna utdragna utredning har om inget annat, givit en intressant inblick i mänsklig psykologi - hur till synes normala och smarta människor på fullt allvar kan tro på de mest befängda teorier och kategoriskt avfärda logiska och rationella argument.

Om indiciekedjan kring CA stämmer vill jag gärna ta del av välgrundade argument mot att han skulle vara gärningsmannen. Argument som att han inte ingick i en nynazistisk hemlig ordensällskap, eller att han saknar kopplingar till CIA/Mossad, undanbedes...
Citera
2020-02-19, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men åklagaren vet ju vem det är , om den personen är död så kan han ju inte säga att antingen blir det åtal el nedläggningen.

Det bör rimligen röra sig om en levande person

Nej, det måste det väl inte? Om personen är död men ändå kan knytas till mordvapnet och mordplatsen, så de kan lösa fallet utan åtal. Då blir ju utredningen nedlagt automatiskt.
Citera
2020-02-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det är ju sant, men varför då vänta i fem månader om han vet vem det är?
Kan det vara en fälla? Alltså att åklagaren misstänker någon och nu när man säger sig veta vem, kommer den misstänkte göra något misstag när det börjar brännas under fötterna?
Antingen det eller så anser han att gärningsmannen inte har möjlighet att förstöra bevis eller fly från landet. GM kanske i själva verket har erkänt mordet och KP har bevis som stödjer erkännandet.
Citera
2020-02-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Ja, har hört det också. Dock är ju MOP så fullt av teorier, spår, konspirationer och hokus pokus att man blir snurrig (förmodligen även utredarna själva), frågan är vilket äss i rockärmen KP har som han smyger omkring med. Hoppas som sagt att den slutgiltiga lösningen presenteras innan Midsommar, så är vi färdiga sen.

Vilka foliehattar ni är. Man har meddelat att KP är den enda misstänkt som har avskrivits från listan. Ändå fortsätter ni tro det är han. Vilken planet kommer ni ifrån?
Citera
2020-02-19, 10:47
Medlem
Om man nu meddelar att det är Skandiamannen Stig Engsröm, och som inte är det minsta lik Christer Pettersson, ja då har Lisbeth Palme medvetet pekat ut en oskyldig person. Så fel kan man inte ta.
Citera
2020-02-19, 10:49
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Vilka foliehattar ni är. Man har meddelat att KP är den enda misstänkt som har avskrivits från listan. Ändå fortsätter ni tro det är han. Vilken planet kommer ni ifrån?

KP? Det är väl trots allt KP (KRISTER PETERSSON) som driver utredningen? Du tänker kanske på CP (CHRISTER PETTERSSON)?

Jag tror definitivt inte att det var CP (eller KP för den delen) som var gärningsmannen, jag sätter en månadslön på att det var Engström (som sagt, läs mina tidigare inlägg). Öva på din läsförståelse, så kanske du lyckas läsa/tyda trådens inlägg lite bättre i framtiden. Lycka till!!!
Citera
2020-02-19, 10:54
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Om man nu meddelar att det är Skandiamannen Stig Engsröm, och som inte är det minsta lik Christer Pettersson, ja då har Lisbeth Palme medvetet pekat ut en oskyldig person. Så fel kan man inte ta.

Risken är ju överhängande att Lisbet såg CP vid platsen (CP var ju där och såg händelsen, blev livrädd och pep iväg, enligt vittnen och av honom själv, vad jag förstått), att hon råkade peka ut CP som gärningsman och inte som vittne, är ju så här i efterhand bara olyckligt. Dock tror jag inte att hon skulle peka ut fel gärningsman med flit - vad har hon att vinna på det?
Citera
2020-02-19, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Risken är ju överhängande att Lisbet såg CP vid platsen (CP var ju där och såg händelsen, blev livrädd och pep iväg, enligt vittnen och av honom själv, vad jag förstått), att hon råkade peka ut CP som gärningsman och inte som vittne, är ju så här i efterhand bara olyckligt. Dock tror jag inte att hon skulle peka ut fel gärningsman med flit - vad har hon att vinna på det?

Hon betedde sig jäkligt konstigt hela tiden. Men visst alla försöker skydda en sosse. Även polisen som sa till Lisbeth vud konfrontationen att han var missbrukare. Som stod med ett gäng poliser. Svårt att peka ut missbrukaren då. Allt var riggat för sätta dit CP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in