Citat:
Ursprungligen postat av
Slipsluder
Det tror jag inte. Jag har studerat det hela ur alla möjliga synpunkter. Från att tro det var CP till alla möjliga olika teorier till att sedan komma tillbaka. Du får ju en ren och klar redogörelse själv i klippet. Till synes en inre kamp där han försöker hålla masken. Varför skulle han instämma när någon påstår att han hämtat vapnet etc annars? Det är ju helt befängt.
Men alltså, CP valsade med i pajasmedia av en anledning: han behövde cash. Dessutom njöt han säkert ibland till viss del av uppmärksamheten. Glöm inte heller att han på Calle Flygares Teaterskola av Calle Flygare själv ska ha kallats bästa eleven någonsin.
Lyssna på t.ex. Palmemordets avsnitt där polisspåret behandlas så kommer du med tiden landa i samma insikt som jag: CP hade absolut ingenting med mordet att göra.
Han saknar motiv, motivation och hade inte den självkontroll, kyla och vapenvana som mördaren uppvisade. Han var en alkoholiserad amfetaminist, alla visste vem han var. Hade det varit han skulle han åkt fast på fem röda eftersom området var nerlusat med både uniformerade och civila poliser vilka givetvis hade känt igen honom på 500 meters avstånd.
Iakttagelserna rörande walkie talkies fullständigt avfärdade man styvnackat under så många år från polisens sida. Iakttagelser som bekräftades från en av de inblandade så sent som för några år sedan. Men fortfarande heter det att ingen av dem som deltog har något som helst med mordet att göra och självklart har ingen av dem sett något. Framför allt har ingen sett Christer Pettersson, trots att han med hela sitt sätt att vara sticker ut som en självlysande clown i nattmörkret och trots att hela Stockholms poliskår vet vem han är.
De poliser som under mordkvällen och natten
inte skulle ha varit i tjänst, de var i tjänst.
De poliser som
borde ha varit i tjänst, de var inte i tjänst.
Märkligt va?
Orkar inte skriva en hel roman här men utan att verka dryg kan jag försäkra dig om att CP inte är mördaren och om du fortsätter att intressera dig för mordet kommer du också att nå denna insikt. Tids nog.