2020-02-19, 00:42
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jag tror inte att man hittat någon revolver. Det hade läckt ut fortare än kvickt. Möjligtvis att man hittat någon ny vinkel och jobbar på att få fram den i så fall.

Skulle det varit CA så är det märkligt om man ska väcka åtal eftersom han också är död.

Under årens lopp har jag själv efter många spår hit och dit insett att det högst troligen var CP som utförde mordet.

Vänta lite nu... det finns ju ingen anledning att gå ut med uppgiften om man tror sig funnit vapnet men inväntar isotopanalysen. Se exemplet med Mockfjärdsrevolvern 2006 som blev en besvikelse.
Eftersom man säger att man kommer gå ut med detta under våren så är detta ett bevis på att man inväntar någon slags analys som tar tid att genomföra.
Citera
2020-02-19, 00:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Vad jag menade var att först säger KP vi ska göra det ena eller andra, för att sen säga att han redan vet de kommer att göra.
Eftersom han vet vad de kommer att göra, kan det ju inte vara något annat än att de lägger ner.
Om det skulle finnas någon att åtala men det är osäkert om det han har räcker för åtal, kan han ju omöjligen veta att det blir/inte blir åtal.
Citera
2020-02-19, 00:45
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Victor G kan ha rört sig i närheten av de kretsar där mordet planerades, men utan att riktigt inse det.

Jag har för mig jag läst om vittnesmål där VG skulle varit i närheten av mordplatsen nära tiden för mordet och samtalat med två/tre kvinnor på ett kafé. Likaså att hans rock matchat vissa av vittnesmålen på mordplatsen och spår av avfyrat vapen på rocken. Handledsväska skall också vittnena från cafét noterat. Han var öppet Palmekritisk.
Varför avskrevs han?
Citera
2020-02-19, 00:46
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Nej, släpp det. Med all respekt: du är helt fel ute. Bara det faktum att en lögnaktig, svenskfientlig skitstövel som Aschberg hårdlanserat CP som gärningsman, varför tror du han skulle göra det? Av rättspatos?

Det tror jag inte. Jag har studerat det hela ur alla möjliga synpunkter. Från att tro det var CP till alla möjliga olika teorier till att sedan komma tillbaka. Du får ju en ren och klar redogörelse själv i klippet. Till synes en inre kamp där han försöker hålla masken. Varför skulle han instämma när någon påstår att han hämtat vapnet etc annars? Det är ju helt befängt.
Citera
2020-02-19, 00:48
Medlem
Jag har hunnit smälta detta lite. Det är en ny person för utredningen. Det är därför man har flera nya spår. Antagligen någon 80+ som biktat sig på dödsbädden alternativt pladdrat när denne blivit dement (ej åtalbar i vilket fall som helst).
Citera
2020-02-19, 00:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker det är bra att man lägger ner denna utredning - ovavsett vad, det är ganska uppenbart att fallet aldrig kommer att lösas att fortsätta utreda den här saken är bortkastad tid och pengar.

Men är nyfiken på vem denna man som de tydligen tror var mördaren var, ngn som har mera info?
Citera
2020-02-19, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Presenterar bara min teori, vem skulle det annars vara? Varför väntar de till våren? Låter ju som att de väntar på någon typ av DNA eller isotopundersökning efter något fynd.

Kan vara Jakob Thedelin med, men vill gärna ha mer bevis, för just nu är Christer Andersson högoddsaren här.

Ok ja men det är inte omöjligt med Sydafrikaspåret men då har de fått något väldigt hett serverat på silverfat känns det som.

Jag tror mer på Stig E.
Citera
2020-02-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
När berättade Krister P om Sydafrika? Sa han detta idag?

Nej. Ungefär ett år sedan när han började tala om att presentera en lösning innan han går i pension.

https://www.expressen.se/nyheter/palmeutredaren-finns-spar-vi-bedomer-som-intressanta-/
Citera
2020-02-19, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja det är så jag tolkar KP idag.

Skönt att de fick något på CA till slut.

Nja CA är väl inte så hett alls

SE eller Sydafrika tror jag på
Citera
2020-02-19, 00:55
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Nja CA är väl inte så hett alls

SE eller Sydafrika tror jag på

Vad om de funnit hans revolver i Vedasjön?

Och vad gäller Sydafrika så måste det vara en död man, både Jacob Thelin och Eugene de Kock är i livet vad jag vet, så det måste vara någon vi inte vet?
Senast redigerad av kato85 2020-02-19 kl. 01:02.
Citera
2020-02-19, 00:56
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ok ja men det är inte omöjligt med Sydafrikaspåret men då har de fått något väldigt hett serverat på silverfat känns det som.

Jag tror mer på Stig E.

Vittnet Jan bekräftar ju klart att han såg Stig E springa omkring på mordplatsen efter mordet.
Finns även ett fotografi på Stig efter mordet.
Och han var varken lång eller ung vilket ska ha varit en del av GMs beskrivning.
Citera
2020-02-19, 01:24
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Sista kontakten Palme hade var med en kvinna. En Rotschilt Oftast är den enkla lösningen rätt. Sluta fundera om det ena och det andra. Det var Rotschildts.

Vi vet att Palme var väldigt emot att främmande folkslag bosatte sig i Sverige.
Vad som hände var att Palme mördades (av Rotschildt) Därav frimurarhyllningen på platsen där han dog.
Carlsson blev förskräckt men försökte att hålla Palmes linje. Det tyckte inte DOM om så Carlsson avsattes.
Allt är uppklarat och ni förstår nu varför Sverige inte kan utreda detta mord.
Det är som vanligt dom ni inte kan kritisera som ligger bakom.

Nej, du har missförstått Ockhams rakkniv, det är inte att ’enklaste förklaringen är oftast rätt’ utan om allt annat är jämnt så är hypotesen med minst antal antagelser oftast rätt. Har inget med det du säger, samt att Palme var emot icke-europeisk invandring är trams.

Iallafall; finns det information om CA yrkeshistoria? Hittar inte så mycket förutom hans investeringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in