Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 23:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Då kulorna på brottsplatsen var i så dåligt skick så har det väl sagts att även om man skulle hitta/hittat mordvapnet så skulle man inte kunna säkerhetsställa att det är det vapnet till 100% för att kvalitén på kulorna är så dåliga.
Eller?
Jag vet för lite om detta för att kunna uttala mig, men man brukar ju från olika håll säga att kulorna är det enda tekniska spåret som finns i utredningen. Om skicket på kulorna har försämrats med tiden så kanske det finns högupplösta bilder från 1980-talet som man kan använda sig av om man har hittat vapnet?
Citera
2020-02-18, 23:37
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Det finns ju en belöning på 50 miljoner om mordet klaras upp. Det skulle väl få de flesta att läcka om de sitter inne på något viktigt och avgörande bevis eller att de kan peka ut någon.
Konstigt att veckans brott inte ställde någon fråga om belöningen eller att media tagit upp det under dagen.

Sista kontakten Palme hade var med en kvinna. En Rotschilt Oftast är den enkla lösningen rätt. Sluta fundera om det ena och det andra. Det var Rotschildts.

Vi vet att Palme var väldigt emot att främmande folkslag bosatte sig i Sverige.
Vad som hände var att Palme mördades (av Rotschildt) Därav frimurarhyllningen på platsen där han dog.
Carlsson blev förskräckt men försökte att hålla Palmes linje. Det tyckte inte DOM om så Carlsson avsattes.
Allt är uppklarat och ni förstår nu varför Sverige inte kan utreda detta mord.
Det är som vanligt dom ni inte kan kritisera som ligger bakom.
Citera
2020-02-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DVDetektiven
Dna från gärningsman och offer på vapnet då? Osannolikt men inte omöjligt.

Precis GM dna på revolvern samt blodstänk från BO på revolvern. Bingo!
Citera
2020-02-18, 23:42
Medlem
Var alla frågetecken utklarade rörande Lars Nilsson(Jägar-Nisse)? Han var ju misstänkt en tid av olika anledningar.
Citera
2020-02-18, 23:45
Medlem
kato85s avatar
TEORI:

Under våren kommer Polisen att dyka vid Vedasjön, Tungelsta, och även om man inte finner revolvern, så kommer man ändå gå ut med att Christer Andersson är den troliga mördaren:

http://palmemordet.eu/palmemordet/mordaren/
Citera
2020-02-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag vet för lite om detta för att kunna uttala mig, men man brukar ju från olika håll säga att kulorna är det enda tekniska spåret som finns i utredningen. Om skicket på kulorna har försämrats med tiden så kanske det finns högupplösta bilder från 1980-talet som man kan använda sig av om man har hittat vapnet?

Jo men kulorna skall väl blivit sämre med tiden då de undersökts så mycket. Men de var dåliga från början och rejält deformerande.
Citera
2020-02-18, 23:46
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
VG och SE och CP har alla varit misstänkta och är nu döda. Det är inte CP som är i åtanke denna gång.

Frågan blir då. Varför blev egentligen VG ointressant i utredningen? SE tolkades ju som ett vittne som ville synas och bli viktig.

Finns fler tydligt misstänkta som är borta idag?

Den tjeckoslovakiske Chagall-kännaren Milan Heidenreich pekades av gangstern Cenneth Neilberg ut som anstiftare i MOP. MH slutade sina dagar i en mystisk singelolycka med sin bil utanför Ängelholm tredje maj 1992. Med tanke på att den 54-årige tjecken hade en bakgrund som en motocrossförare i toppklass blir olyckan märklig.

Ännu mera märkligt är MHs nära kontakter med Rikskriminalens chef Tommy Lindström som tog hjälp av MH för att återfå stulen konst. Bl a vid en resa till Schweiz september 1985. Skandia och dess säkerhetschef Per Häggström var en annan som betalde MH sexsiffriga belopp som dusör för hjälp att återfå stulna konstverk.

Förutom Rikskrim är det fastslaget att MH också verkade informatör åt SÄPO. Samtidigt hade han goda kontakter med sitt gamla hemland och var den som fick option på att importera Budweisers öl till Sverige. När Tjeckerna släppte på den historiska sekretessen till sina hemliga tjänster för knappt tio år sedan visade det sig att MH varit uppgiftslämnare åt StB, Tjeckiska SÄPO, sedan 1979 under täcknamnet ”Paganini”
Citera
2020-02-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
TEORI:

Under våren kommer Polisen att dyka vid Vedasjön, Tungelsta, och även om man inte finner revolvern, så kommer man ändå gå ut med att Christer Andersson är den troliga mördaren:

http://palmemordet.eu/palmemordet/mordaren/

Ok vad får dig att skriva detta?
Citera
2020-02-18, 23:59
Medlem
Citat:
Vad kan KP sitta på för bevis då han kan lägga ner fallet? Mordvapnet, dna, erkännande?
Gissar att han bara vill ha uppmärksamhet. Ser det som orimligt att det helt plötsligt 2019/2020 skulle ha uppdagats något nytt.
Citera
2020-02-18, 23:59
Medlem
Petersson:
Jag tycker vi arbetar nu med spår som är högintressanta och min målsättning är att vi under första halvåret 2020, alltså första halvåret i år kommer att kunna presentera antingen ett beslut i åtalsfrågan som går ut på att vi åtalar nån eller att vi avslutar förundersökningen.

Nån minut senare:

Kvartoft:
Vet du idag om ni kommer att besluta om ett åtal eller att lägga ner förundersökningen?

Petersson:
Ja, det vet jag men det tänker jag inte tala om för dig eller för Veckans Brott.

Med andra ord säger Petersson, vi tänker göra det ena eller andra i vår men jag vet redan vad vi kommer att göra. Varför ens säga att de kommer att göra det ena eller andra? Obegripligt.
Citera
2020-02-19, 00:00
Medlem
Slipsluders avatar
Jag tror inte att man hittat någon revolver. Det hade läckt ut fortare än kvickt. Möjligtvis att man hittat någon ny vinkel och jobbar på att få fram den i så fall.

Skulle det varit CA så är det märkligt om man ska väcka åtal eftersom han också är död.

Under årens lopp har jag själv efter många spår hit och dit insett att det högst troligen var CP som utförde mordet.
Citera
2020-02-19, 00:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Petersson:
Jag tycker vi arbetar nu med spår som är högintressanta och min målsättning är att vi under första halvåret 2020, alltså första halvåret i år kommer att kunna presentera antingen ett beslut i åtalsfrågan som går ut på att vi åtalar nån eller att vi avslutar förundersökningen.

Nån minut senare:

Kvartoft:
Vet du idag om ni kommer att besluta om ett åtal eller att lägga ner förundersökningen?

Petersson:
Ja, det vet jag men det tänker jag inte tala om för dig eller för Veckans Brott.

Med andra ord säger Petersson, vi tänker göra det ena eller andra i vår men jag vet redan vad vi kommer att göra. Varför ens säga att de kommer att göra det ena eller andra? Obegripligt.

Enkelt. Säger han åtal så vet vi att det gäller nån levande, säger han lägga ner vet vi att det gäller nån död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in