2020-02-18, 22:18
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I just detta fall kan man hoppas på lite öppenhet - då ärendet har varit på löpet en hel del.
Jo, det är möjligt att man går ut med dödsorsaken men jag tror inte att så sker om det var ett självmord. Däremot kan JO komma att granska det om det rör sig om självmord, och då kan man kanske dra slutsatser om vilket fall det gäller.

Att någon begått självmord är generellt ansett som en känslig uppgift. Om media ska sprida den så måste någon annan ha informerat media, och att myndigheterna skulle bryta mot sekretessen känns inte så rimligt.
Citera
2020-02-18, 22:25
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2
Läs alla mina inlägg!

Kombinerat med andra läkemedel och hälsoproblem!

Idiot

Kanske är det du som ska läsa alla svar du fått igen?
Och ditt skällsordsförråd från högstadiet charmar ingen...
Citera
2020-02-18, 22:31
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.p.w
Försökte skick PM till dig!
Skicka gärna pm om den du är så säker på har anmält ( det är ju ändå någon från PL sida eller??? )

Minns att någon skrev här för ca en vecka sen att det var PL:s bror som larmade. Men om det är sant vet vi ju inte. Det har ju dykt upp flertalet "insatta" här i tråden som kommit in och dumpat information och sen försvunnit lika snabbt igen.
Citera
2020-02-18, 22:52
Medlem
Dukanva85s avatar
Var ute med hunden nyss. Mycket gosedjur, blommor och ljus utanför porten ❤
Citera
2020-02-18, 23:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är generellt sekretess på dödsorsak undantaget då det ingår i brottsutredningar. På obduktionsprotokoll råder samma sekretess som övriga sjukjournaler, det vill säga en mer eller mindre absolut sekretess undantaget för den som uppgifterna rör, och (i vissa fall) anhöriga.
Tack, då var det som jag trodde. Men, vem skulle kunna beröras av obduktionsrapport förutom polisen?
Har inte nära anhöriga alltid rätt att begära ut dessa rapporter?
Citera
2020-02-18, 23:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2
Läs alla mina inlägg!

Kombinerat med andra läkemedel och hälsoproblem!

Idiot
Men då är det ju inte Alvedonen som dödar honom utan en cocktail av flera mediciner, samt sjukligt tillstånd hos personen i fråga?
Varför kallar du folk i tråden för idioter?
Citera
2020-02-18, 23:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men då är det ju inte Alvedonen som dödar honom utan en cocktail av flera mediciner, samt sjukligt tillstånd hos personen i fråga?
Varför kallar du folk i tråden för idioter?
Det går att ta livet av sig med Alvedon. Men det krävs enorma mängder som en häktad person aldrig skulle ha tillgång till. Gissar på att 20g skulle få levern att slockna.
Citera
2020-02-18, 23:38
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tack, då var det som jag trodde. Men, vem skulle kunna beröras av obduktionsrapport förutom polisen?
Har inte nära anhöriga alltid rätt att begära ut dessa rapporter?
Jag är osäker på hur nära anhörig man måste vara för att få ta del av uppgifterna, men det är inte så att man alltid har rätt att ta del av dem, nej. Generellt brukar dock barn samt maka/make/sambo få ta del av dödsorsak.
Citera
2020-02-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Var ute med hunden nyss. Mycket gosedjur, blommor och ljus utanför porten ❤

Så skönt att höra ❤
Citera
2020-02-19, 03:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det går att ta livet av sig med Alvedon. Men det krävs enorma mängder som en häktad person aldrig skulle ha tillgång till. Gissar på att 20g skulle få levern att slockna.
Fast det vet vi ju, men då tar det längre tid minst 2-3 dagar och symtomen kommer att visa sig innan, ingen stilla död i sömnen av en burk Alvedon.
Hade du läst hade du förstått vad som menas.
Citera
2020-02-19, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Minns att någon skrev här för ca en vecka sen att det var PL:s bror som larmade. Men om det är sant vet vi ju inte. Det har ju dykt upp flertalet "insatta" här i tråden som kommit in och dumpat information och sen försvunnit lika snabbt igen.
Det stämmer P's bror J larmade.
Citera
2020-02-19, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypadetta
Du vet möjligtvis inte om någon anhörig tagit gosedjuren från minnesplatsen ? Skiter i gosedjuren i sig men är det ingen orsak till att flytta dem så är det en vidrig handling såvida inte en anhörig flyttat dem av goda skäl.. inget som behöver redovisas här men blir fruktansvärt förbannad över en sådan händelse.. man gör som jag sagt tidigare inte så.

Tänkte du kanske kan ge mig ro i den tanken.. för mig är det som att skända en gravplats vilket är fruktansvärt om inte olagligt.. Är kanske helt ute och cyklar nu men men, rätta mig om jag har fel.

Känner tyvärr inte till att några av P eller R's anhöriga tagit något utanför porten.
Finns ingen anledning till att flytta dessa, lägenheten är fortfarande avspärrad och ingen har just nu tillgång till lägenheten.
Sist jag passerade porten så stod ljus och en del kramdjur till höger när man går ut från porten på marken.
Står fortfarande kvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in