2020-02-18, 16:53
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
100 miljoner enligt Isabella men det tvivlar jag starkt på att de fått för bolaget!

De har ingen egen tillverkning och inga unika produkter utan allt bygger på att kunderna efterfrågar varor med Isabellas namn på och med tanke på hur ute hon börjar bli så lär försäljningen gå rätt trögt!

Vad tror ni de fick för bolaget?

Ja men det är just hennes ord också! Förvånad att hon inte sa en miljard eller 10 miljarder. Det är nog samma sak som antalet följare då som senare visade sig vara en bråkdel.

Ett bolag i god trend dvs under stark tillväxt skulle man kunna säga att det är värt 4-5 ggr vinsten som en måttstock. Då är det 5:e årets vinst betalning för goodwill och varumärke i hennes bransch. Sedan väger man in hur distributions nätet ser ut, om det finns några fördelar genom att bolaget kommer in på en marknad de inte finns eller opererar. Kan ibland också värderas högre om det finns patent och egna utvecklade produkter som verkligen de är ensamma om. Men i det här fallet så förekommer inte det.
Löwengrip Beauty har ju under senaste året varit under starkt nedåtgående trend och minskat rejält i omsättning. Bokslutet för 2019 är ju inte klart ännu så förmodligen är det minussiffror.

Så, deras senaste resultat låg på 4 Mille EBIT och 2.9 Milj netto. Bara göra matten på det!

Jag är rätt säker på att de enbart befriat sig från aktierna, dvs lämnat över dom för 1 krona.
Citera
2020-02-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Troligen äger hon blogg-bolaget fortfarande. Det är där hon har gjort bedrägerierna med besöksstatistiken.

Jo, det förstås. Men det är väl bara hon i det bolaget numera, inga anställda assistenter, kockar, vakter och allt vad det nu varit? Man blir ju inte företagsledare av att ha ett ab för sin egen verksamhet direkt.
Citera
2020-02-18, 16:54
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Fick säljarna inte ens aktier i det köpande bolaget?

Ersättningen kanske består i varsin välbetald anställning?
Citera
2020-02-18, 17:01
Bannlyst
Blev det lite $$$ för blonfinbella?
Citera
2020-02-18, 17:04
Medlem
junks avatar
Ioförsig om hon fick skapligt betalt så flyttar hon väl snart till en lyxvilla eller lägenhet i stan eller varför inte utomlands.
Citera
2020-02-18, 17:08
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ersättningen kanske består i varsin välbetald anställning?

Det skall bli intressant att se hur länge Bella kan vara anställd och göra som andra har bestämt.
Citera
2020-02-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ingenting, bara skrev över aktierna.
Är det sant! Vilket jävla fiasko om det stämmer!!!
Citera
2020-02-18, 17:16
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Det skall bli intressant att se hur länge Bella kan vara anställd och göra som andra har bestämt.

på bloggen skriver hon "Jag kommer fortsätta att vara ansiktet utåt för Löwengrip men det är Dermarome som driver och äger bolaget. Köpeskillingen vill vi inte gå ut med men jag kommer i och med det att pausa och ha ett eller två år i lugn och ro. Det här innebär att jag har noll anställda (löwengrip Invest har avvecklats under hösten) och inget kontor att gå till längre. Det är ett nytt liv som väntar, mer om det kommer i ett annat inlägg."
Citera
2020-02-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad det än är sådär det för mycket.
Kladdbolaget är nedlagt om ett tag.

Snälla, bolaget omsatte 85 mille och ändå hyfsade siffror. Det är nog en hel del för att sälja det där bolaget.
Citera
2020-02-18, 17:39
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
på bloggen skriver hon "Jag kommer fortsätta att vara ansiktet utåt för Löwengrip men det är Dermarome som driver och äger bolaget. Köpeskillingen vill vi inte gå ut med men jag kommer i och med det att pausa och ha ett eller två år i lugn och ro. Det här innebär att jag har noll anställda (löwengrip Invest har avvecklats under hösten) och inget kontor att gå till längre. Det är ett nytt liv som väntar, mer om det kommer i ett annat inlägg."

Intressant

Hon har alltså ingen arbetsplats, inget kontor hos köparen.

En sak är säker, om Bella får mycket pengar då kommer det att märkas.
Citera
2020-02-18, 17:50
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Snälla, bolaget omsatte 85 mille och ändå hyfsade siffror. Det är nog en hel del för att sälja det där bolaget.

Ja det är hyfsade siffror för ett småskuttbolag, men de peakade där och det hade inte hållit många år till.

Som jämförelse omsatte L'Oreal motsvarande 85 miljarder kronor samma period.
Citera
2020-02-18, 17:51
Medlem
Citat:
Som jämförelse omsatte L'Oreal motsvarande 85 miljarder kronor samma period.

Och PEAB omsatte miljoner gånger mer än random småbolag som funnits i ~50 år ute i en socken. Din poäng är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in