2020-02-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det här är ju helt sjukt, totalt oansvarigt, men det här är väl också en av anledningarna till att vi har sex nya presumtiva fall i Stockholm...

Edit/tillägg: hur många här i tråden har köpt ansiktsmasker? Jag har köpt ett par...bor i Stockholm.

Fint på något sätt ändå att Sverige konsekvent står upp för individens frihet och integritet.
Citera
2020-02-18, 15:46
Medlem
HGs avatar
Citat:
Det här är ju helt sjukt, totalt oansvarigt, men det här är väl också en av anledningarna till att vi har sex nya presumtiva fall i Stockholm...

Edit/tillägg: hur många här i tråden har köpt ansiktsmasker? Jag har köpt ett par...bor i Stockholm.

Om du menar medicinska munskydd så är dessa slut på alla Apotek. Undrar vem som har köpt dessa?
Citera
2020-02-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Länder som Storbritannien och Frankrike har bättre krisberedskap än Sverige, du behöver inte citera mig mer nu.
Har du någon pålitlig källa för det du påstår?
Citera
2020-02-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Om du menar medicinska munskydd så är dessa slut på alla Apotek. Undrar vem som har köpt dessa?

Har för mig att Tegnell har sagt att munskydden inte hjälper.
Citera
2020-02-18, 15:49
Medlem
magpests avatar
Citat:
Fint på något sätt ändå att Sverige konsekvent står upp för individens frihet och integritet.

Nej, det snarare patologiskt i detta fall. Ett tecken på svår mentalsjukdom.
Citera
2020-02-18, 15:51
Medlem
HGs avatar
Citat:
Har för mig att Tegnell har sagt att munskydden inte hjälper.

Titta på en bild från en allmän plats i Kina. Alla har munskydd! Från de enklaste till medicinska superfilter. Jag tror nog att många asiater som bor i Sverige har köpt filter och skickat till sina släktingar i hemlandet.
Citera
2020-02-18, 15:51
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Jag jämförde städernas befolkningstäthet: invånare per kvm.

Som påpekats bor det knapp 1,5 miljarder i Kina inget annat My bad

Men ovanstående stämmer inte Enligt Wikipedia

a) IWuhan bor det 11,1 miljoner personer på en yta på 8 500 kvadratkilometer dvs ca 1300 personer per kvadratkilometer

b) Stockholm 972000 på en yta på 5200 kvadratkilometer dvs knappt 200 personer per kvadratkilometer

M AO är Wuhan ca 7 ggr mer tätbefolkat än STHLM
Citera
2020-02-18, 15:56
Medlem
Citat:

Newsflash: ansiktsmasker hjälper inte ett piss. Pratat med både sjuksköterska och läkare om detta.
Citera
2020-02-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Som påpekats bor det knapp 1,5 miljarder i Kina inget annat My bad

Men ovanstående stämmer inte Enligt Wikipedia

a) IWuhan bor det 11,1 miljoner personer på en yta på 8 500 kvadratkilometer dvs ca 1300 personer per kvadratkilometer

b) Stockholm 972000 på en yta på 5200 kvadratkilometer dvs knappt 200 personer per kvadratkilometer

M AO är Wuhan ca 7 ggr mer tätbefolkat än STHLM

Tror du att Stockholms kommun är lika stort som halva Skåne?

Befolkningstätheten i Stockholm är 5 197 inv./km²
Citera
2020-02-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ytterligare ett plattityd inlägg från dej med din låtsas fråga. TH har många goda sidor mot andra länder men därför tror jag inte på vad myndigheterna säger om turistlivet i TH och virusbekämpningen. Vi vet hur de bekämpar alla dödsolycker på vägarna med ett "no problem, vi skall informera".

Det är ökänt här att regeringen mörkar allt som du inte kan le åt för att casha hem dina pengar medan du sitter i S och drömmer om din kommande pensionering här. Det är viruset och dess spridning vi skriver om här samt att TH är en språngbräda till S och spec nu vid sportloven.

Här kommer ett klipp från mitt inlägg 8 feb om antal kineser som kommer till TH. Du som gillar länkar kan bara söka och kineserna festar omkring i grupp så undvik.

There are currently more than 100,000 Chinese tourists and long-stayers in Thailand, including 2,038 who came from the Chinese city of Wuhan, the epicentre of the coronavirus outbreak, and 91,688 from Guangzhou, which is close to Wuhan, Pol Lt-Gen Sompong Chingduang, Commissioner of Thailand’s Immigration Bureau told a news conference today.

Om du tror att han ökar antalet hitresta kineser eller du inte vet vad "current" betyder kan du väl googla. Du fångades igen med PK-byxorna neddragna, min hoppfulla thaikompis.

Folk gör allt för att serva med ett leende och det är skönt för en frusen svensk och i övrigt är TH oftast underbart i jmf med andra länder. Dock bara 50% kvar av det underbara i jmf med år 2000, men det räcker än så länge. Jag ser dock inte det komma som fanns i överflöd år 2000 när TH fick sin gloria påsatt, men det får duga trots den stora skillnade nu i kursen och det allmänna prisläget som leder till en hets som inte fanns tidigare hos folket.

Personal till att hålla rent är ett minne blott nu skall allt dra in pengar så alla sofforna försvann. Paraplydrinkar behövs och finns så ingen ko på isen mer än viruset bland alla kineser som finns här.

Undvik därför turistansamlingar, taxi, båt, buss och tåg samt tvätta dina händer med en spritlösning men inte paraplyet. Låt bli näspetet och ögongnugget samt skratta mycket när du är vaken och ta med några små spritflaskor från S då de kan vara slut här.

Helst stanna kvar där du är vilket kanske hjälper både miljön och dej. TH kommer att finnas kvar väntande på dej och då med en virus situation mer under kontroll, tror jag på.

Det du hänvisar till har ju inget med vad som kommer per vecka som du skrev om innan. Det är bara titta på turiststatistiken så ser man du bara hittar på. Den är offentlig.

Jag kan inte säga om regeringen mörkar detta. Men då det är helt omöjligt att hålla en lite större utbrott hemligt i Thailand. Det är mycket möjligt att man missar fall. Men det görs även i andra länder. Just nu har man 35 fall varav 17 är botade. Den första inhemska patienten smittade inte sin familj på 3 andra individer då han var hemma sjuk under 4-5 dagar. Thailändarna har lyckats bota flera äldre. Alla utom en thailändare som flögs hem från Wuhan får lämna karantänen inom kort. Den sista väntar man svar på. Hittills har man varit ganska bra i Thailand. Men det kanske inte räcker. Det är bara att titta på Singapore och Japan.

Om du verkligen tror att risken för att en större pandemi bryter ut eller att det är en stor risk att bli smittat i Thailand så undrar jag hur du kan vara kvar?
Citera
2020-02-18, 16:00
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror att Sverige kommer att drabbas hårt eftersom vi inte på något sätt kan införa karantäner eller avstängning av samhället som kineserna har gjort. Detta innebär att varje smittad kommer att kunna smitta upp till 10-20 personer innan de själva uppvisar symptom.
Sedan har vi inte heller vare sig en sjukvård eller sängplatser som kommer att kunna hjälpa de svårt sjuka.

Jämför med flyktingkrisen, idrottshallar och mässhallar blir istället sjukförläggningar i ett sådant worst case scenario precis som i Wuhan.
Citera
2020-02-18, 16:01
Medlem
Det är väl ingen anledning till panik va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in