Citat:
För att slänga ut min teori - motivet är nog solklart ekonomiskt men inte att GM ville åt några intjänade pengar från BO. Däremot var jag på arbetsintervju för ett par år sedan och träffade CÖ, minst sagt obehaglig person. Det har varit en del inbrott och stulna bilar runtom i Vallentuna det än senaste tiden och CÖ har egen bilfirma?
Jag skulle inte bli förvånad (om jag enbart utgår från vårt korta möte och små pusselbitar) att L kanske fick beta att CÖ sålde stulna bilar? Huset som hans "pappa" är kopplad till bredvid, stod det inte ett gäng "dyra" fordon där som fick många att undra varför rånet inte skedde där? Det sades tidigare att L "såg något han inte borde sett" så jag tror det motivet är starkare än att GM tror att det finns kontanter hemma. Det ska också nämnas (som erfaren i branschen) att bilförsäljare (inte alla såklart) är inte korkade! De har talets gåva och är väldigt ofta manipulativa och allt de tänker på är att tjäna provision. Så att tjäna pengar på stulna bilar som GM blev vittne till är min teori.
Jag skulle inte bli förvånad (om jag enbart utgår från vårt korta möte och små pusselbitar) att L kanske fick beta att CÖ sålde stulna bilar? Huset som hans "pappa" är kopplad till bredvid, stod det inte ett gäng "dyra" fordon där som fick många att undra varför rånet inte skedde där? Det sades tidigare att L "såg något han inte borde sett" så jag tror det motivet är starkare än att GM tror att det finns kontanter hemma. Det ska också nämnas (som erfaren i branschen) att bilförsäljare (inte alla såklart) är inte korkade! De har talets gåva och är väldigt ofta manipulativa och allt de tänker på är att tjäna provision. Så att tjäna pengar på stulna bilar som GM blev vittne till är min teori.
Så pga att CÖ sålde stulna bilar, vilket kanske på medellång sikt är en ganska knepig verksamhet i Sverige..., så tänkte de att vi tar och knäpper gubben och hans kärring så att de håller käften...
Finns de så många anabola tabletter?
Det låter alldeles för tunt, det fattas något. OK, det kan ha börjat Made att man skulle skrämma dem och sedan har det gått över styr. Mord är dock hyfsat grovt och det är en stor gräns att gå över. Dessa killa är inte några kåkfarare med tjocka brottsregister, de är småkriminella at best. Kopplingen till MC gäng med skuldindrivning känns även det lamt. Det börjar alltid med att man blir vidtalad om en skuld på ett trevligt om än något hotfullt sätt. Detta skulle med all förmodan varit känt av polisen eftersom BO hade högt rättspatos. Ett simpelt rån, efter det att de har fått nys om att gubben har cash hemma? Det talas här om att BO förmodligen kände till GM då hans pappa figurerat ibland hyresmännen, det innebär att de skulle vara tvungna att maskera sig om de skulle begå ett rån. Detta lämnar inbrott med problematiken att de blev kanske påkomna av BO och det övergick i ett rån. BO kan ha kommit hem i omgångar varför de olika BO är bragda om livet på olika sätt och kanske olika tidpunkter.
Ofta är det enkla lösningarna alltid de mest troliga. GM tänker ofta som en själv förvånansvärt ofta. Särskilt när något oplanerad inträffar, som t.ex. att ett simpelt inbrott går vansinnigt fel.