2020-02-16, 17:15
Medlem
Just dom adresserna är ju kända för att husera problemfamiljer, ungdomar som snor på kvällarna, polisen har en standard att besöka just Mariehemsvägen 34 i samband med stölder runtomkring Ersboda / Mariehem, en bekant hittade sin moped ståendes utanför 34 förra året en halvtimma efter att den stulits när polisen över telefon gav honom rådet att åka dit o kika.

Behöver jag nämna invandrarfamiljer, det är araber / somalier i just dom kvarteren.
Citera
2020-02-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Just dom adresserna är ju kända för att husera problemfamiljer, ungdomar som snor på kvällarna, polisen har en standard att besöka just Mariehemsvägen 34 i samband med stölder runtomkring Ersboda / Mariehem, en bekant hittade sin moped ståendes utanför 34 förra året en halvtimma efter att den stulits när polisen över telefon gav honom rådet att åka dit o kika.

Behöver jag nämna invandrarfamiljer, det är araber / somalier i just dom kvarteren.

Vet runt lägenheterna 11 och 13 vet jag polisen brukar vara mycket
Citera
2020-02-16, 20:31
Medlem
Citat:

Finns ingen 34 på mariehemsvägen.. Hur mycket skit snackar du?
Citera
2020-02-17, 10:58
Medlem
Runt mariehems vägen 11 och 13 ser jag polisen köra ganska ofta, vet de varit mycket problem o källar förråden där, cannabis brukas där, mycket ungdomar
Citera
2020-02-17, 15:07
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
I höstas var det en skjutning på en lekplats på Mariehemsvägen 5. Hela stadsdelen är full av somalier, eritreaner och annat utomeuropeiskt ursprung.

Umeå har haft ett gäng som terroriserat vanligt folk i city sedan några månader tillbaka. Fått en del trovärdiga uppgifter av folk som arbetar med sociala frågor i stan att det är kopplat till Mariehem och Ersboda, två områden där bilar brunnit senaste veckan.

Har en känning på Mariehemsvägen 30-something som hörde fyra dova smällar i ganska snabb takt i lördags, han tittade ut och såg att hela carportslängan redan stod i lågor, höga lågor.

Givetvis försöker sosseriet prata bort det med elfel, men det är bara trams - det handlar om ett attentat som hämnd för att polisen försökt städa upp i det värsta drogträsket där uppe. Inte vidare framgångsrik städning, men nu lär det väl avstanna med det arbetet också.
Citera
2020-02-17, 15:40
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
I höstas var det en skjutning på en lekplats på Mariehemsvägen 5. Hela stadsdelen är full av somalier, eritreaner och annat utomeuropeiskt ursprung.

Umeå har haft ett gäng som terroriserat vanligt folk i city sedan några månader tillbaka. Fått en del trovärdiga uppgifter av folk som arbetar med sociala frågor i stan att det är kopplat till Mariehem och Ersboda, två områden där bilar brunnit senaste veckan.

Har en känning på Mariehemsvägen 30-something som hörde fyra dova smällar i ganska snabb takt i lördags, han tittade ut och såg att hela carportslängan redan stod i lågor, höga lågor.

Givetvis försöker sosseriet prata bort det med elfel, men det är bara trams - det handlar om ett attentat som hämnd för att polisen försökt städa upp i det värsta drogträsket där uppe. Inte vidare framgångsrik städning, men nu lär det väl avstanna med det arbetet också.

Detta/dessa gäng går under benämningen nordöstra problemet hos polisen i Umeå. Gäng från Ålidhem Ersboda och Mariehem som härjar. Kan mycket väl handla om en hämndaktion som du skriver. Polisen har lagt extra resurser på just dessa områden.
Citera
2020-02-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Detta/dessa gäng går under benämningen nordöstra problemet hos polisen i Umeå. Gäng från Ålidhem Ersboda och Mariehem som härjar. Kan mycket väl handla om en hämndaktion som du skriver. Polisen har lagt extra resurser på just dessa områden.

Visst de har lagt mer resurser i tex Mariehem, men känns som de bara lägger tid på att köra i kvarter där kriminella bor, runt 11 och 13, runt 30 och 33, o dessa e inte så gamla de är äldre tonåringar tror jag, vad ska man göra för lösa dessa problem för de har inte hjälp med mer polisnärvaro tex
Citera
2020-02-17, 16:23
Medlem
kolymas avatar
Är väl samma stjärnskott som varit och härjat i garagen på Skärvstensgatan och vandaliserat bilar i omgångar.
Citera
2020-02-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrseil
Visst de har lagt mer resurser i tex Mariehem, men känns som de bara lägger tid på att köra i kvarter där kriminella bor, runt 11 och 13, runt 30 och 33, o dessa e inte så gamla de är äldre tonåringar tror jag, vad ska man göra för lösa dessa problem för de har inte hjälp med mer polisnärvaro tex

Vad är det för kriminella som bor "runt 30 och 33"? Mariehemsvägen 31 & 33 är en bostadsrättsförening med en stor del pensionärer och en hel del barnfamiljer. Det är också denna förenings carport med medlemmarnas bilar som blivit uppeldad. Det kan såklart bo något rötägg eller två i denna förening, men jag gissar att de kriminella du talar om bor i hyresrättshusen på Mariehemsvägen 35 - 39? De bör dock inte ha haft sina bilar i den nedbrunna carporten då de har andra parkeringsplatser på området.
Citera
2020-02-17, 18:02
Medlem
Knut-Annes avatar
Karma.

Röstandelar Mariehem, de har fått vad de röstat på.

M Moderaterna 10,84%
C Centerpartiet 8,28%
L Liberalerna (tidigare Folkpartiet) 5,93%
KD Kristdemokraterna 2,15%
S Arbetarepartiet-Socialdemokraterna 27,71%
V Vänsterpartiet 23,72%
MP Miljöpartiet de gröna 8,90%
SD Sverigedemokraterna 5,01%
FI Feministiskt initiativ 3,07%
Ar P Arbetarpartiet tidigare Rättvisepartiet Offensiv 3,99%
https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/valdistrikt/24/80/1155/index.html
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-02-17 kl. 18:08.
Citera
2020-02-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS
Finns ingen 34 på mariehemsvägen.. Hur mycket skit snackar du?

Just den infarten är Mariehemsvägen 34, polisen kallar området runtomkring för det.
Citera
2020-02-18, 10:46
Medlem
Citat:
Just den infarten är Mariehemsvägen 34, polisen kallar området runtomkring för det.

Nej. Visa mig vart polisen använder ett icke existerande nummer för ett område som har ett nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in