2020-02-18, 09:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vet inte vilken tur i ordningen du syftar på men SD och LW fortsatte att träffas efter att HD fått reda på det. SD dolde det dock i större utsträckning. Tippar på att innan kunde de stämma träff och hitta på saker med HDs vetskap medan efteråt så fick de smyga på ett annat sätt.

HD var värd att behandlas bättre än så .
Att ha det så i ca 6 år , vem orkar med det ?
Citera
2020-02-18, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mellan de båda förhören tog han först över 900 bilder..och sen alltså 120 inne i väntrummet...

”När polisens IT-forensiker undersökte mobiltelefonen upptäcktes det att mannen – strax innan han återvände till förhör på polishuset – hade knäppt 937 nya mobilbilder i snabb följd och filmat flera videosekvenser.”

Man kan ju bara undra vad han ville dölja. Hade han tagit bilder under/efter mordet? Kanske som troféer eftersom sd inte kunde bli misstänkt i hans tankar. Eller fanns det bilder innan på L*na som var former av bevis mot sd och i så fall vad? Å frågan är varför han då inte raderade de bilderna tidigare? Var det återigen att han inte trodde sig kunna bli misstänkt? Han kanske har haft bilderna när han satt och hade det kul med sig själv i sin ensamhet? Så många frågor vi aldrig lär få svar på.
Citera
2020-02-18, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
HD var värd att behandlas bättre än så .
Att ha det så i ca 6 år , vem orkar med det ?

Ja det är många SD har svikit genom åren. Förutom HD även sina barn.
Citera
2020-02-18, 09:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men nu vet vi inte hur många gånger SD hotat att döda LW.

Och vi vet inte vad han hotat att döda
henne för.
Han kanske hotade med det när/om LW
avslöjade deras förhållande för HD
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-18 kl. 09:38.
Citera
2020-02-18, 09:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjunefjun
Man kan ju bara undra vad han ville dölja. Hade han tagit bilder under/efter mordet? Kanske som troféer eftersom sd inte kunde bli misstänkt i hans tankar. Eller fanns det bilder innan på L*na som var former av bevis mot sd och i så fall vad? Å frågan är varför han då inte raderade de bilderna tidigare? Var det återigen att han inte trodde sig kunna bli misstänkt? Han kanske har haft bilderna när han satt och hade det kul med sig själv i sin ensamhet? Så många frågor vi aldrig lär få svar på.
Ja, nu kan vi ju som bäst spekulera om vad som fanns i mobilens minne. Ironiskt nog kunde kanske sådant som då skulle ha ansetts vara komprometterande idag ha varit hans väg ut. Jag ser för min inre syn en serie foton eller en filmsnutt från någon tid innan hennes död, taget ur mannens eget perspektiv, där kvinnan ses bakifrån lyfta sin kjol med en ring synlig på sitt finger. Och där mannen står stadigt på sina nu lika rikskända som besudlade skor. Längre än så sträcker sig inte min här kanske ovanligt livliga fantasi.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-18 kl. 10:02.
Citera
2020-02-18, 09:44
Medlem
Citat:
Det var nog tur för daalans att de inte fann L•ena den där kvällen .
Den minnesbilden hade de fått ha med sig i minnet resten av livet precis som det dödsskrik de hörde henne göra.

Tänk om de två småkillarna som fann henne , kom nära och såg hur illa GM hade gjort ?
Det är inte lätt att bära i sitt minne - en sådan syn -för ett barn .
Anser att du har fel (även om jag förstår att du menar väl).
Hade dalaans lyckats lokalisera Lena W strax efter att de hört hennes(?) skrik, så hade kanske hennes liv kunnat räddas.
Reserverar mig givetvis för att det kanske ändå hade varit för sent. Kommer att noggrannt ta del av hur ansv rättsmedicinare har uttryckt sig när det gäller skadebilden rörande Lenas kropp.

Edit: En självklart positiv sak hade ju varit att om dalaans funnit Lena bara några minuter efter att hon dödats/skadats, hade inte hennes mördare/ misshandlare fått fyra dygns försprång.
Senast redigerad av Carinah78 2020-02-18 kl. 09:51.
Citera
2020-02-18, 09:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Anser att du har fel (även om jag förstår att du menar väl).
Hade dalaans lyckats lokalisera Lena W strax efter att de hört hennes(?) skrik, så hade kanske hennes liv kunnat räddas.
Reserverar mig givetvis för att det kanske ändå hade varit för sent. Kommer att noggrannt ta del av hur ansv rättsmedicinare har uttryckt sig när det gäller skadebilden rörande Lenas kropp.

Jo det klart man många gånger tänkt att ; tänk OM någon hittat henne i tid så hon hade kunnat överlevt .....men att leva utan ett ansikte , hur hade det gått ??

Så fruktansvärt .

Tror inte L* ena hade orkat vara blind tex. , hon som älskade att fota och att se sig omkring ; letandes och nyfiket se allt som naturen hade att erbjuda .
Hon hade sörjt ihjäl sig då .

( spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-02-18 kl. 09:57.
Citera
2020-02-18, 09:55
Medlem
Citat:
Jo det klart man många gånger tänkt att ; tänk OM någon hittat henne i tid så hon hade kunnat överlevt .....men att leva utan ett ansikte , hur hade det gått ??

Så fruktansvärt .
Vill inte gå OffT, men vill ändå påminna om att modern rekonstruktiv kirurgi många gånger är synnerligen framgångsrik.

Edit: Såg vad du skrev om tanken på hur Lena skulle hanterat en blindhet till följd av skador mot ansikte.
Det är förfärligt att bli blind men Lena hade ju trots allt tre barn som älskade henne och som hon älskade. Jag utgår från att även om hon gjorde flera felval i livet, hon ändå hade kvar Tron och att hon därför kunde ha fått tröst genom den.
Att göra en människa blind är ett förfärligt övergrepp. Ett riktigt vidrigt beteende.
Senast redigerad av Carinah78 2020-02-18 kl. 10:47.
Citera
2020-02-18, 09:57
Medlem
Om det är SD som är GM funderar på hur det gick till på mordkvällen...

SD/LW SMS var 23.01

Hade SD varit där och fikat innan sedan gått hem för att hämta något till ev burk som han skulle hjälpa LW med på MP. Under tiden de fikade blev han alltmer upprörd över alla meddelanden som LW får från sina vänner inför Norgeresan.

Går hem och smyger ut bakvägen (för att UW som bor granne och inte ska se) tar sig sedan in samma väg. Lånar en vattenslang för att inte bara tvätta av skorna utan även gräsmattan för att få bort ev blod i hans fotspår.

Som sagt en fundering/spekulation.
Citera
2020-02-18, 10:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, nu kan vi ju som bäst spekulera om vad som fanns i mobilens minne. Ironiskt nog kunde kanske sådant som då skulle ha ansetts vara komprometterande idag ha varit hans väg ut. Jag ser för min inre syn en serie foton eller en filmsnutt från någon tid innan hennes död, taget ur mannens eget perspektiv, där kvinnan ses bakifrån lyfta sin kjol med en ring synlig på sitt finger. Och där mannen står stadigt på sina nu lika rikskända som besudlade skor. Längre än så sträcker sig inte min idag kanske ovanligt livliga fantasi.
Ja orsaken till "panikraderandet" kan ha varit något helt annat än att dölja saker som hade med mordet att göra.

Det intressanta nu är alibit. Jag tror inte att det så töntigt, som någon föreslog tidigare, att han har alibi mellan till exempel 21-23 men inte mellan 23 till klockan 1. Ett sådant "alibi" är ju nästan som ett erkännande, bättre än så måste försvaret ha skrapat fram.
Citera
2020-02-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja orsaken till "panikraderandet" kan ha varit något helt annat än att dölja saker som hade med mordet att göra.

.
Tror inte det hade med annat att göra än att dölja bevis. Så här skriver na.se:

(SD hade varit inne på förhör en kort stund och lämnat stationen.) Därefter hände följande:

Efter förhöret lämnade 45-åringen polishuset. Polisen som höll i förhöret gick till spaningsledningen för att avrapportera. Hon hade under förhöret börjat fatta misstankar mot mannen.
Spaningsledningen beslutade att en anmälan om människorov skulle upprättas och att 45-åringen skulle sättas upp som misstänkt.
Polisen kontaktade åklagare och fick beslut om tvångsmedel. Mannens mobil och dator skulle tas i beslag.
“Någon sade till mig att ringa upp NN igen, och be honom komma tillbaka för att jag hade flera frågor att ställa till honom”, skriver förhörsledaren i ett PM.
Någon gång strax efter 17.45 kom 45-åringen tillbaks till polishuset. Polisen beslagtog hans telefon och han anhölls en stund senare misstänkt för människorov.

På den korta stund han varit borta upptäckte man att han verkligen försökt dölja sina aktiviteter.
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-18 kl. 10:18.
Citera
2020-02-18, 10:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tycker att det här uttalandet från Hiding styrker min tes om att det inte finns några tekniska bevis som binder MGM till brottsplatsen.

Funnes det teknisk bevisning så skulle det ha framgått av svaret till journalisten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mKEoA/filmas-pa-polisstationen--mordas-tio-timmar-senare

Jag tvivlar också på att det finns bindande bevis för att SD är den som har varit på brottsplatsen.

Frågan är om man kan visa att SD varit ute överhuvudtaget?

Men det kan finnas andra bevis, på det sätt att indiciekedjan visar exakt när L*ena gick ner till planket, vilket ger en tydlig bild av när döden sker, och att SD under denna tid saknar alibi.

Nu har jag slarvat och inte kollat om det finns ett vittne med som kan ha set SD ute för den aktuella tidpunkten? Han verkar ha påstått att han vattnade ute på natten den 14-15 maj.

Mycket som annars är graverande för SD är det blod som finns i hans hus och som han har grumliga förklaringar till som inte håller. Kanske t om visar att han rent av ljuger?
Och att han suddar flitigt den konversation (?) som finns mellan honom och L*ena innan hon bjuder hem honom.
Revor på benen som han påstår uppstår den 10:e, vilket dom bevisligen inte gör.
DNA (blod???) på skor som han har haft på sig två h före mordet men som hittas i svärföräldranas hus.
Alarmsamtalet till polisen två dagar innan mordet om två läskig män, samtidigt som LW verkar vara ute för att träffa SD.
Och att han har pratat med minst två personer om att döda en person.

Jag förmodar att det finns mängder av DNA från SD på brottsplatsen som inte kan förklara att det kommit dit exakt då på mordnatten, liksom den sperma som man hittat på kjolen.

Men vem går till polisstationen med en kjol som har spermafläckar på sig? Ser ut att var samma.

Såg att det fanns underkläder med i bevismaterialet med sperma på. Frågan är vems det är?

Lite orolig blir jag.

Jag tvivlar inte en sekund på att han är den skyldige, men lyckas man binda honom?
Vad var det som fick åklagaren att hämta in honom med buller och bång i augusti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in