2020-02-18, 09:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det händer i mordfall att även oskyldiga vill göra sig av med icke smickrande bilder de har av sig själva med mordoffret. Vissa människor reagerar så.

Det är konstigt att han inte utför raderingen tidigare innan han får reda på att Lena försvunnit. Om SD börjar planera redan den 11 maj så hade han 3 dagar på sig att ta bilder och videoklipp. Hade dessutom sett mindre misstänkt ut att göra det på olika geo-aktiviteter än på polisstationen strax innan förhör.

Jag tror ju att han är skyldig men just panikraderadet av bilder först dagen efter när han får reda på att Lena är försvunnen pekar snarare på att han är oskyldig skulle jag vilja säga.
Instämmer i det fetade, om det nu inte är en variant på Hasse Alfredssons "Gamle Man"

"Nu ska jag säga var jag har gömt mina pengar
Var brukar gamla människor gömma sina pengar om inte i madrassen, jo i madrassen!
Då resonerade mina barn så här: "Så jävla dum är inte gubben så han gömmer pengarna i madrassen!"
Därför så har jag gömt pengarna i madrassen
"
Citera
2020-02-18, 09:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Jag tolkade också det så, först, men efter lite funderande:
Jag misstänker att han menar att han raderar konversationerna med Lena löpande ...

""När pratade du med henne sist?”, frågar hans före detta fru i sitt meddelande.

Mannen svarade snabbt;

“Kort i går eller i förrgår. Raderar löpande

Så LW kunde fortfarande ha utgjort ett hot
för honom; att hon skulle berätta att hon
och SD fortsatt relationen även efter att
HD fått reda på den.
Och han visste att hon kunde fullfölja det
hotet eftersom hon gjort det tidigare.

Hade hon sparat bevis för deras pågående
relation? Var det det hon menade med att
hon hade övertaget över SD?

Låtsades han att han gav sig för hennes
hot? Att han insett sitt eget bästa och
skulle välja LW? Att de skulle bli ett par
officiellt? Skulle de fira det med kladdkaka
bakom bullerplanket?
Citera
2020-02-18, 09:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja i vissa fall ska man "böja" sig om man är säkerhetsmedveten t.ex. när man blir rånad på gatan lämnar man ifrån sig väskan än börjar slåss om den. Eller att man som älskarinna inte avslöjar affären för mannens fru när man vet att det gör honom hotfull, aggressiv och farlig. Man leker inte med elden.

Det är bättre att lämna relationen bara.

Men var det inte just det LW försökte göra ?
Typ lämna relationen ?
Citera
2020-02-18, 09:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men var det inte just det LW försökte göra ?
Typ lämna relationen ?

Ja men hon skulle lämnat utan att ha avslökat den för HD! Nu ville hon göra största möjliga skada mot SD innan hon lämnade.
Citera
2020-02-18, 09:16
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vämjeligt sånt hat.
Är det verkligen så oemotståndligt för några kvinnor (med utpräglad mobbningmetalitet) att ägna åt sånt som trasiga ungdomar gör på skolgårdar? Skillnaden är att ni hittar mobboffren bland dom som ni tror är legitima misstänka brottslingar som inte kan försvara sig

Detta måste ändå vara det roligaste du skrivit efter att i två år skrivit nedlåtande och utstuderat kränkande saker om BO, för att sedan följa upp med detta inlägg om MGM

Stor humor, eller noll självinsikt..
Citera
2020-02-18, 09:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du uttrycker dig som om det du skriver är
fakta. Inte din tolkning, åsikt, spekulation.
Känner du SD IRL eftersom du vet allt
detta?
Som Jedimästare vet man allt. FÖRE det händer.
Citera
2020-02-18, 09:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
HD fått reda på den.

bakom bullerplanket?

Det är så idiotiskt att LW inte förstod att SD INTE ville ha något förhållande med henne .
Varför skulle han lämna fru och barn för att ta på sig dumstrut på huvudet och inför UW och diverse grannar spatsera omkring med LW som ny kvinna när barnen hans och x-fru skulle se på , sittandes i ett hus i samma kvarter ?

Nääää
Citera
2020-02-18, 09:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja men hon skulle lämnat utan att ha avslökat den för HD! Nu ville hon göra största möjliga skada mot SD innan hon lämnade.

Jo du har rätt ;
-Bättre fly än illa fäkta , skulle hon ha följt , istället för att tro att hon hade ” Lisbeth Salander -takter ”i sig .
Suck ....
Senast redigerad av landbandy 2020-02-18 kl. 09:30.
Citera
2020-02-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Instämmer i det fetade, om det nu inte är en variant på Hasse Alfredssons "Gamle Man"

"Nu ska jag säga var jag har gömt mina pengar
Var brukar gamla människor gömma sina pengar om inte i madrassen, jo i madrassen!
Då resonerade mina barn så här: "Så jävla dum är inte gubben så han gömmer pengarna i madrassen!"
Därför så har jag gömt pengarna i madrassen
"
Det som göms i snö kommer upp i tö.
Mycket går att återskapa, han var inte så smart, den barnslige SD.
Citera
2020-02-18, 09:21
Medlem
Citat:
HD fått reda på den.

bakom bullerplanket?

Vet inte vilken tur i ordningen du syftar på men SD och LW fortsatte att träffas efter att HD fått reda på det. SD dolde det dock i större utsträckning. Tippar på att innan kunde de stämma träff och hitta på saker med HDs vetskap medan efteråt så fick de smyga på ett annat sätt.
Citera
2020-02-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo du har rätt ;
-Bättre fly än illa fäkta , skulle hon ha följt , istället för att tro att hon hade ” Lisbeth Salander -takter ” .
Suck ....

Men nu vet vi inte hur många gånger SD hotat att döda LW.
Citera
2020-02-18, 09:28
Medlem
Herregud vad korkad han är! Ändå tror han att han är smartare än andra. Hade detta varit känt från början tror jag inte någon trott att han inte var skyldig.
Hanna kan ju inte vara så blåst att hon inte starkt misstänkt honom men säkert varit så skrämd av situationen att hon gjort allt för att förtränga det... om hon inte är inblandad vill säga.
Skriker skyldig om honom!

Väldigt udda människor dessa tre!
Stackars, stackars deras barn❤️ Både Lenas och Stefan och Hannas.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite mer från NA.

Om tidpunkter:
(mina fetningar)

"Dagen efter mordet på Lena Wesström, 15 maj 2018, kom 45-åringen in på polisstationen för att lämna uppgifter. Polisen utredde vid den tidpunkten fortfarande mordet som ett försvinnande."
[...]

"“NN visade självmant upp sin mobiltelefon för mig, och visade kontakterna han hade haft med Lena den 14 maj. De hade mycket sms-kontakt på morgonen men inte så mycket under dagen, utan jag tror att sms:en började vid 20-tiden igen. Den sista SMS-kontakten mellan dem var klockan 23.01 ”, skriver polisen i ett PM."
[...]

"Under förhöret hade polisen blivit misstänkt mot SD och spaningsledningen beslutade om att rubricera det hela som människorov och SD som misstänkt. Beslut togs om tvångsmedel av åklagare (dator och mobil ).
Beslut togs om att SD skulle tillbaka till polishuset
."
[...]
"Någon gång strax efter 17.45 kom 45-åringen tillbaks till polishuset. Polisen beslagtog hans telefon och han anhölls en stund senare misstänkt för människorov."
Det var då nästan tusen bilder och filmer togs."

https://www.na.se/artikel/polisen-misstanker-45-aringen-rensade-spar-efter-mordet-sekunder-innan-han-togs-in-pa-forhor

@Medinsyn hade rätt såtillvida att SD gick frivilligt till polisuset och visdae frivilligt sin mobil.

Men han berättade inte att SD fotade 1000 bilder på polishusets entré. Detta för att radera känsliga skaker.

Vad raderade han?
Bara foton?????

23.01 sista kontakten enligt det första SD visade.

Finns det något som han skrivit efter detta som han hade raderat? Troligen.

Och han ljuger direkt till HD.

Han vet ju att han hade kontakt med L*ena 23.01 på kvällen. Det har han ju just visat polisen. Varför ljuga och säga, kanske igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in