2020-02-18, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Pappan slog ihjäl barnet och använde sedan sina kock kunskaper på henne i form av att försöka stycka henne, situationen blev blodig och han valde att lägga barnet i en påse under sängen, som en anhörig sedan fann ca 1 vecka senare.

Pappan dog av tabletter i häktet. Hur vettitusan men knarkare har sina sätt. Kanske stoppa upp tabletterna i röven?

Vila i frid lilltösen.

Mamman får det inte lätt när hon kommer ut.
Minst sagt.
Är detta ett rykte eller bekräftat?
Varför i hela helvetet slog han ihjäl sin treåriga dotter? Hur kom han ens på en sån idé?
Citera
2020-02-18, 02:04
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Är detta ett rykte eller bekräftat?
Varför i hela helvetet slog han ihjäl sin treåriga dotter? Hur kom han ens på en sån idé?
Det är ett rykte, den där användaren har spridit en hel del info och verkar ha någon personlig koppling.

Allt som inte är bekräftat från offentliga källor är ett rykte, och pga yppandeförbudet finns det väldigt lite som är bekräftat i nuläget.
Citera
2020-02-18, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du dör inte av en näve sömntabletter heller. Du sover ett dygn. Det är inte så lätt att ta livet av sig med tabletter som man kanske vill tro.

Nej precis helt rätt. Krävs ganska mycket och sedan tabletter för illamående för att inte spy upp allt osv. Många kör ju tabletter sedan plastpåse för att lyckas

Aja nog om det.
Citera
2020-02-18, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är ett rykte, den där användaren har spridit en hel del info och verkar ha någon personlig koppling.

Allt som inte är bekräftat från offentliga källor är ett rykte, och pga yppandeförbudet finns det väldigt lite som är bekräftat i nuläget.

Men ät sk*t CharlieR, DU verkar ha någon personlig koppling..

Jag skriver bara info som jag själv är nästintill säker på. Ser ingen sund anledning att trolla när det gäller ett litet barns tragiska död. Du har varit läskigt besatt sedan start av detta fall och att peka med din egna FB lagpinne på alla som ens försöker komma in i din utredning.
Så lägg ner din låtsas bricka och andas.
Senast redigerad av Kissungen49 2020-02-18 kl. 07:08.
Citera
2020-02-18, 07:15
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Pappan slog ihjäl barnet och använde sedan sina kock kunskaper på henne i form av att försöka stycka henne, situationen blev blodig och han valde att lägga barnet i en påse under sängen, som en anhörig sedan fann ca 1 vecka senare.

1. Varför ens stycka en sådan liten kropp?
2. Om han hade styckkunskaper så borde han även vara medveten om att det kommer blod när man skär i en kropp?

Det låter för makabert för att vara sant.
Citera
2020-02-18, 07:20
Medlem
OroligLantiss avatar
Kan det vara relaterat till orosanmälan till soc vid jul?
Att ännu en utredning hade påbörjats, och föräldrarna kände äganderätt på barnet o vägrade lämna ifrån sig henne ännu en gång?
Citera
2020-02-18, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Kan det vara relaterat till orosanmälan till soc vid jul?
Att ännu en utredning hade påbörjats, och föräldrarna kände äganderätt på barnet o vägrade lämna ifrån sig henne ännu en gång?

Låter väl inte helt orimligt.. man tänker väl inte så logiskt när man är påverkad av droger. Jag är dock fortfarande nyfiken på hur fan soc och polis kunde låta flickan stanna kvar när de var inne i lägenheten den 26 december.. Jag menar de måste väl ha märkt att barnet inte mått så bra?
Citera
2020-02-18, 08:12
Medlem
Citat:
Men ät sk*t CharlieR, DU verkar ha någon personlig koppling..

Jag skriver bara info som jag själv är nästintill säker på. Ser ingen sund anledning att trolla när det gäller ett litet barns tragiska död. Du har varit läskigt besatt sedan start av detta fall och att peka med din egna FB lagpinne på alla som ens försöker komma in i din utredning.
Så lägg ner din låtsas bricka och andas.
Så du är nästintill säker på nedanstående?

”Pappan slog ihjäl barnet och använde sedan sina kock kunskaper på henne i form av att försöka stycka henne, situationen blev blodig och han valde att lägga barnet i en påse under sängen, som en anhörig sedan fann ca 1 vecka senare. ”

”Pappan dog av tabletter i häktet. Hur vettitusan men knarkare har sina sätt. Kanske stoppa upp tabletterna i röven?”
Citera
2020-02-18, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypadetta
Låter väl inte helt orimligt.. man tänker väl inte så logiskt när man är påverkad av droger. Jag är dock fortfarande nyfiken på hur fan soc och polis kunde låta flickan stanna kvar när de var inne i lägenheten den 26 december.. Jag menar de måste väl ha märkt att barnet inte mått så bra?
De träffade inte ens flickan väl? De blev inte insläppta.
Citera
2020-02-18, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De träffade inte ens flickan väl? De blev inte insläppta.
”Polis och socialtjänst ska ha nöjt sig med föräldrarnas nej på juldagen, enligt uppgifter till Aftonbladet. I stället valde man att återkomma dagen efter, på annandagen, och släpptes då in i lägenheten.”
https://www.aftonbladet.se/a/P9BVO6
Citera
2020-02-18, 10:15
Medlem
PL Var en annorlunda individ som drogs med missbruk, men när han var ren så var han en väldigt duktig driven kock.
PL har under sina år gjort mycket skit och vart en synnerligen driven missbrukare.

Man undrar ju dock hur smarta alla är, som intygat PL och RG s "rena" sunda och allt annat som skrevs till parets fördel i förvaltningsrätten ( som faktiskt är anledningen till att situationen blev som den blev ),
Alla dom, samt myndigheterna har sin del i händelsen.

Hoppas innerligt att alla berörda mår skit och ser sitt egna ansvar i att det stackars barnet ( samt förmodligen de andra barnen ) fått lida.
Citera
2020-02-18, 10:22
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Som anhörig hade jag tyckt att det var skönt om dom dog båda två. Hellre ha dom utraderade än att de skulle bli nåt straff som de senare blev fria ifrån = tillbaka ut i drogsvängen o förstöra ännu fler liv. Dom har förbrukat sin rätt att gå omkring på stan - båda två!!

Håller med. Jag vet hur det är för anhöriga att oroa sig för att det snart är utsläpp. Det är en jäkla stress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in