2020-02-18, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ny teori, och rätt sannolik.

Skulle polisen ringa på min dörr så skulle min första tanke vara "Vem är död?"

Med tanke på SD:s dödshot mot döttrarna så kan man föreställa sig att det som flög genom hennes huvud när hon såg poliserna var om det hade hänt döttrarna något.
När polisen hämtade HD var väl en av de få tidpunkter då hon med säkerhet visste var SD fanns (i häktet).
Jag tror att HD misstänkte att SD ev gjort ett försök att skylla på henne och det fick henne upprörd.
Citera
2020-02-18, 06:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej vill man tro att Lena lämnat SD så spelar det ingen roll om alla hävdar i hela FUP att hon bara pratade om att lämna relationen och aldrig någonsin sade "nu har jag lämnat SD".
En del tror det de vill tro ändå

Om ”alla” runt henne sa åt henne att
lämna SD så kanske det var smidigast att
säga att hon skulle göra det.
Det betyder inte att hon tänkte göra det.
Det kanske bara var det smidigaste svaret
för att slippa vidare diskussioner.
Att låtsas att hon lydde flocken för att inte
bli utstött ur den.
Citera
2020-02-18, 06:54
Medlem
För Er som är snabba... provläs NA till 6.58
Citera
2020-02-18, 07:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
En psykoterapeuts syfte är väl att ställa frågor, och följdfrågor och därigenom få klienten att inse sin situation och belägenhet. Och stötta och uppmuntra klienten att söka konstruktiva lösningar utan att plantera dessa ideer för egen del? Alltså genom att inte vara alltför ledande, utan stödjande.

Att LW valde att han en pastor som
terapeut betyder att hon redan vid det valet visste vad terapeuten ansåg om äktenskapsbrott och sex med flera partners
parallellt. Säkert också vad han tyckte om
att hon hade en intim relation med någon
hon vigt.

Terapeuten behöver inte ha sagt något om
vad han tyckte att LW skulle göra eftersom
hon med sin bakgrund och utbildning
mycket väl visste det själv.
Citera
2020-02-18, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Usch! De där märkena i trädet ser inte roliga ut.
Iof svårt att avgöra hur djupa de är men med en vanlig hammare/basebollträ har jag svårt att se hur det ska ha gått till.
Trä är ganska hårt och ska dessa skador uppkomma antar jag att man måste slå många gånger på exakt samma ställe.
Undrar hur "verktyget" vad det nu kallades... som SD hade när barnen blev imponerade... vad detta skulle göra för avtryck på en trädstam. Är det något de hittat/sökt/vet om att SD haft i sin ägo?

Vad gäller LW:s besök hos polisen i Vivalla tänker jag kan ha något med hennes arbete att göra. Kanske någon utslussning som skulle diskuteras.

Vill mig minnas att det pratades i tråden i höstas (september) om att ett föremål (baseballträ) hade stått utanför SDs hus under en period innan gärningen. Föremålet skulle vara beslagtaget av polisen. (Tyvärr minns jag ej källan i nuläget)
Citera
2020-02-18, 07:07
Medlem
En tid innan Hjärsta mordet ska 45- åringen av en poliskontakt fått reda på hur man soppar igen spår på mobilen.
Citera
2020-02-18, 07:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja det tror jag.

Vi lär få veta sanningen om det när vi kan
läsa FUP.
Citera
2020-02-18, 07:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
För Er som är snabba... provläs NA till 6.58
Ah, äntligen en vettig och fullt begriplig förklaring till att SD blev prime suspect. Klart som fan att han blir misstänkt när han raderar tusen bilder i sin mobil i väntrummet hos polisen när han skall in på förhör. Så jävla korkat. Riktigt pinsamt för rättsväsendet också om det visar sig att det är på så här pass klena grunder man nu har jagat SD i snart två års tid. Man får också en förklaring i den här artikeln till varför HD misstänktes för inblandning.
https://www.na.se/logga-in/polisen-misstanker-45-aringen-rensade-spar-efter-mordet-sekunder-innan-han-togs-in-pa-forhor
Senast redigerad av Draifos 2020-02-18 kl. 07:39.
Citera
2020-02-18, 07:22
Medlem
”Jag blev kontaktad av NN ( 45 - åringen ) som undrade om det fanns någon möjlighet att återskapa bilder från hans Samsung Galaxy S6,
Och om jag kunde hjälpa honom med det, då han av misstag hade raderat hela kamera - galleriet ” skriver IT - f, i ett PM om i förundersökningen om mordet.
Citera
2020-02-18, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du uttrycker dig som om det du skriver är
fakta. Inte din tolkning, åsikt, spekulation.
Känner du SD IRL eftersom du vet allt
detta?

Hur skulle skidolyckan ha varit SDs fel?
Hade LW inget eget ansvar över sitt liv?
Din avslutande fråga är sannerligen befogad!

När kontot letsdoit och dom du citerar, väljer att uttrycka sig på följande vis (min fetning):

till slut mördat sin "svarthåriga bekant": Något mer var inte LW för honom, medan LW trott att han varit hennes allra bästa vän - men gång på gång ställts inför MGM:s utstuderade elakheter och känslokyla

-blir Lena W framställd som vore hon mindre begåvad -ja, rent av stupid.
Lena W tog visserligen felbeslut av rent monumentala mått och där hennes moraliska övertramp med att som vigselförrättande pastor gå i säng med Stefan D får sägas vara svårförlåtet, men trots detta var hon ingen idiot och förtjänar därför inte heller att framställas som en sådan!
Hon var en trebarnsmamma och som människa, likt alla oss andra, fylld med fel och brister.
Lena W gjorde otvetydigt en massa felval, men hon förtjänade INTE att bli mördad!
Jag vill därför att detta mord klaras upp.
Senast redigerad av Carinah78 2020-02-18 kl. 07:30.
Citera
2020-02-18, 07:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ytterligare en fråga: Var det terapeuten som uppmanade henne att berätta för Hanna? Den frågan bränner, tycker jag. Vad finns det för motiv till denna plötsligt påkomna sanningsvurm? Jag kan se två huvudsakliga:
1) Uppmaning från omgivningen (t. ex terapeuten) alternativt egen insikt om att ställa till rätta och i så fall en naiv tro att hon gjorde gott.
2) Hämnd på Stefan för att han inte ville det hon ville och en önskan att skada (antingen honom direkt eller indirekt, via hans familj).

3. Hon hoppades att HD skulle slänga ut
honom så att han skulle komma krypande
till henne.
Citera
2020-02-18, 07:30
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, stämningsansökan kan tolkas som att det här är åklagaren Åsa Hidings teori. Problemet är väl bara att hon inte kan koppla SD till brottet. Varken via vittnesiakttagelser eller via den ovanligt omfattande tekniska bevisningen.

Du trodde ju inte ens att det skulle bli åtal, ännu mindre att det fanns minsta teknisk bevisning. Varför skulle du ha rätt nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in