2020-02-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enligt polisen så har han inte tagit sitt liv.

Du har rätt. Mitt svar gällde inlägg #1932, där en användare med säkerhet säger sig ha annan information. Om det är sant eller inte återstår att se - men det är åtminstone möjligt.
Citera
2020-02-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att en grav missbrukare skulle bli matad med, låt vara receptfria, läkemedel finner jag för otroligt. Du får nog försöka med annat. Att samla på sig 100 Alvedon... aldrig i livet. Sen kan jag tänka att han skulle kräkas innan detta verkat - eller akut magsår. Nej, det är nog du som är efterbliven här.

” En grav missbrukare” Var fan tror du det är för folk som sitter på våra häkten egentligen?

Jag tror 20 Alvedon är dödlig dos! Varit sådana självmord i kv innan!

100 Alvedon gömmer du lätt om du verkligen vill det

Frågan kvarstår; är alla eftetblivna som sitter på Flashback ?
Citera
2020-02-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2
” En grav missbrukare” Var fan tror du det är för folk som sitter på våra häkten egentligen?

Jag tror 20 Alvedon är dödlig dos! Varit sådana självmord i kv innan!

100 Alvedon gömmer du lätt om du verkligen vill det

Frågan kvarstår; är alla eftetblivna som sitter på Flashback ?
Du tror en jävla massa. En "dödlig" dos för en vuxen människa är 35-45 tabletter. Men det handlar om leversvikt och det tar sin lilla tid. Du kan ta livet av dig med 80 koppar kaffe också.

Jag säger igen: att mata en missbrukare med en massa piller - det kan du glömma att man gör på häkten. Då hade folk dött som flugor.
Citera
2020-02-17, 20:06
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Häkten har såkallat ”egenvård”

Det innebär att du kan begära in 2 Alvedon och en ibumetin 4 gånger om dagen!

Alltså 8 Alvedon per dygn

8 * 14 = 112 Alvedon = med döden före längesedan

Är alla på Flashback efterblivna?

Hahahahaha.... Vem är efterbliven sa du?
Alvedon...
Kunde man ta livet av sig på ett snabbt sätt med Alvedon hade miljontals redan gjort det.
Citera
2020-02-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tror en jävla massa. En "dödlig" dos för en vuxen människa är 35-45 tabletter. Men det handlar om leversvikt och det tar sin lilla tid. Du kan ta livet av dig med 80 koppar kaffe också.

Jag säger igen: att mata en missbrukare med en massa piller - det kan du glömma att man gör på häkten. Då hade folk dött som flugor.

Sambon har jobbat i kriminalvården i 10 år
Citera
2020-02-17, 20:14
Medlem
Citat:
Men så roooligt! Intresseklubben antecknar.

Du har fortfarande inte en aning om att akut leversvikt till följd av för högt (s k dödigt) intag av Alvedon tar flera dagar att dö av. Så nu lämnar jag den här diskussionen.
Citera
2020-02-17, 20:16
Medlem
Pannknackarns avatar
Barnet hade ju legat död ett tag under en säng. Då hade dom väl gott om tid att gå ut o köpa heroin t.ex. Det kanske han svalt när han fattade att snuten skulle klippa dom o sen låtit det komma ut den naturliga vägen.

Hur som helst är det ingen förlust.
Citera
2020-02-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Hahahahaha.... Vem är efterbliven sa du?
Alvedon...
Kunde man ta livet av sig på ett snabbt sätt med Alvedon hade miljontals redan gjort det.

Så en stor dos Alvedon, kombinerande med ibumentin och receptbelagda mediciner under en avtändning är inte möjligt menar du ?

Kanske med andra för oss okända sjukdomar i botten?

Lågbegåvad
Citera
2020-02-17, 20:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Tar väl åtminstone 72-96 timmar innan man dör av överdosering med Paracetamol?

Alltså 3-4 dagar.
Senast redigerad av rubin22 2020-02-17 kl. 20:23.
Citera
2020-02-17, 20:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morriiss
Han inlägg 534

Det var inte en trådsanning länken som gavs i 534? Det snackades ju om det i inläggen efter.
Citera
2020-02-17, 20:29
Medlem
myranmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Då måste personalen på häktet i Norrköping vara både inkompetent och otroligt slöa,När medicin delas ut på häkten och anstalter så ser personalen på medans den intagne sväljer medicinen nästa moment är att du som intagen får öppna din mun och lyfta på tungan,Allt detta för att minimera självmord eller att den intagne säljer medicinen,Och just självmordsrisken är väldigt hög på häktet något mindre på anstalt.Och tar man dessutom i beaktande att MGM har suttit en ganska kort tid på häktet så ser inte jag detta scenario som troligt eftersom om jag räknar rätt nu så var han häktad i 14 dagar till sin död,Och en sån stark medicin som tar livet av dej efter intag av 14 tabletter får du inte på ett häkte eller anstalt

Det behövs inte så mycket. Kanske hade han blodtrycks mediciner. Tre dygnsdoser kan räckt. metoprolol eller nått.
Dessutom är de nog inte lika ”noggranna” när det gäller sådana läkemedel. Och sedan förstår jag inte varför en cell ska gås igenom när de varken har besök eller får komma ut ur cellen (kanske får de komma ut, vet ej)
Citera
2020-02-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Tror du att du bara somnar in av hundra alvedon? Levern bryts långsamt ner under lång tid och då blir man riktigt dålig. Tar du hundra alvedon är du inte död dagen efter. Alvedonförgiftning är en mycket plågsam död. Tar en vecka ungefär.

Upp till två månader har jag hört. Mycket plågsamt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in