2020-02-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför tror du dom vart där flera timmar? Låter iskallt å stanna så länge...
Undrar om polisen har kollat upp matställen utmed vägen till Norrtälje eller i Norrtälje om det finns vittnen på att MGM har varit synliga där någonstans. Men det är väl inte så lätt förstås att komma ihåg hur matgästerna såg ut. Då skulle polisen kunna få veta vid vilka tidpunkter mgm varit där.
Undrar hur dom tog sig hem från Norrtälje.
Har det egentligen någon betydelse när BO blev mördade?
Flickvännerna borde väl veta vilken tid mgm varit hemifrån. Men de behöver ju inte vara några sanningsenliga vittnen förstås.
Citera
2020-02-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Undrar om polisen har kollat upp matställen utmed vägen till Norrtälje eller i Norrtälje om det finns vittnen på att MGM har varit synliga där någonstans. Men det är väl inte så lätt förstås att komma ihåg hur matgästerna såg ut. Då skulle polisen kunna få veta vid vilka tidpunkter mgm varit där.
Flickvännerna borde väl veta vilken tid mgm varit hemifrån. Men de behöver ju inte vara några sanningsenliga vittnen förstås.

Tror inte dom stanna och käka efter dådet, så kalla var dom nog inte.

En tog parets bil och den andre hämta upp i sin bil.

Flickvännerna kanske var på aw och kom hem sent med.
Citera
2020-02-17, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom SD inte svarade på vare sig sms eller telefonsamtal, och inte heller hennes sambo, så bestämde de sig för att åka ut till deras bostad, på tisdagen tror jag det var. Ingen svarade när de knackade på och bilen var borta. Sms:et är verifierat av tenniskompisen. Dagen därpå - om jag minns rätt - så polisanmäldes de som försvunna.

Ang sms:et så sa tenniskompisen att det var väldigt kort, inte alls som SD brukade skriva med långa glada harranger och en del emojis. Bara ett kort och gott att "jag är magsjuk....".

Ok, så tenniskompisen fattade misstanke. Svarar vare sig han eller hon i telefon kan man förstå det.
Det var väl så att Sd inte dök upp på jobbet heller på måndagen och inte heller sjukanmälde sig ditt.
Då blev undran så stor att man blev tvungen att åka ditt.

Att hon inte skrev några glada utsvep när hon är magsjuk kan jag dock tycka är helt i sin ordning. Det eländet är inte många som gör sig rolig över.
Citera
2020-02-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Har försökt tänka mig en mängd olika händelseförlopp och
scenarion, vet ej längre vad jag ska tro på. Men som du säger
så är det iskallt av GM att vistas flera timmar i huset. Oredan
i huset och ev försök att tvinga till sig pengar eller koder kan
ju ha gått relativt snabbt.

Enligt Suz*nnes vän @terrieterrie så är uppfattningen att L*rs var
"old school" och ev inte hade någon internetbank. Så framtvingande
av koder till internetbank och konton den vägen får väl då uteslutas.

Försök av GM att tvinga mannen till att lämna ut kod till ev kassaskåp
och/ eller kontanter som de trott fanns i huset.

Tror inte dom var där så länge.
Hade nån åkt förbi och sett bilen utanför kunde dom bli avslöjade.

Denna old school teorin kanske GM har snappat upp och trodde därigenom dom förvara mycket pengar i huset.

Den Frågan som kvarstår, fick GM med sig några pengar ?
Citera
2020-02-17, 18:09
Medlem
Citat:

Denna old school teorin kanske GM har snappat upp och trodde därigenom dom förvara mycket pengar i huset.

Den Frågan som kvarstår, fick GM med sig några pengar ?
Den Andra frågan som återstår;
Hade de nu häktade några medgärningsmän??!
Citera
2020-02-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Den Andra frågan som återstår;
Hade de nu häktade några medgärningsmän??!

tror de jobbade på uppdrag från några tyngre killar.

Jag lutar åt att det bara var dom 2 GM på platsen.
Men säker känner jag mig inte.
Citera
2020-02-17, 19:56
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Vi får väl hoppas att polisen har koll på det, nu finns det ju inte speciellt många matställen på vägen vad jag har förstått. Hoppas dock att polisen kollat kameror på MCDonalds Norrtälje, det ligger väl ca 5 minuters gångväg ifrån där skodan lämnades.
Citera
2020-02-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Det finns ju många möjligheter. En del har inte kod på skärmen, det är ju frivilligt om du vill ha det.

En annan tanke är att Sussie fortfarande levde och de tvingade henne att själv skicka sms:et. Eller tvingade henne att ge dem koden och sedan sms:ade själva. Det känns inte så viktigt tycker jag, eftersom det känns rätt så säkert att sms:et inte var skickat frivilligt av Sussie.

Ja, det är många teorier i omlopp. Jag själv tror att hon dödades redan på morgonen/förmiddagen.

Sen undrar man ju också hur mördarna kunde veta att hon skulle ut och spela tennis.
Enda chansen var att hon berättade det.

Och varför skulle hon berätta det för 2 galningar som kommer instormmande?
Citera
2020-02-17, 20:00
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Vilken bil menar du? Varför skulle de komma på cyklar och sedan parkera en bil utanför.
Citera
2020-02-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Vilken bil menar du? Varför skulle de komma på cyklar och sedan parkera en bil utanför.

C.ö jeep som setts i närheten av huset.
Inte säkert dom kom på cyklar.
Citera
2020-02-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Vi får väl hoppas att polisen har koll på det, nu finns det ju inte speciellt många matställen på vägen vad jag har förstått. Hoppas dock att polisen kollat kameror på MCDonalds Norrtälje, det ligger väl ca 5 minuters gångväg ifrån där skodan lämnades.

Hade vart kyligt å stannat för att käka när man precis mördat.
Men är ju inte omöjligt.

Det var någon tidigare i tråden som sett V.k på festa på krogen tror det var samma helg som brottet inträffa.

Kanske ville han släppa loss lite på pengarna dom kom över på gården... och supa bort minnena av morden.
Citera
2020-02-17, 21:14
Medlem
Citat:
Hade vart kyligt å stannat för att käka när man precis mördat.
Men är ju inte omöjligt.

Det var någon tidigare i tråden som sett V.k på festa på krogen tror det var samma helg som brottet inträffa.

Kanske ville han släppa loss lite på pengarna dom kom över på gården... och supa bort minnena av morden.

Efter de bestialiska och brutala morden på makarna L*kander i
Mjölby 2017, åkte väl Gyllensvanen efter bankomatuttag av de
mördade parets pengar, och åt ett riktigt rejält mål mat på Texas
Longhorn i Linköping. Vill jag minnas.

Gör ingen jämförelse av GM i det mordfallet och de två MGM i morden
i Sursta.

Dock fruktansvärt grymma och ytterst vidriga dubbelmord i bägge fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in