2020-02-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Alla har väl inte lås på skärmen? Jag har t ex aldrig någonsin
haft lås på mina mobiler för att låsa upp skärmen.

Har hela tiden tänkt att GM tagit sig in i huset sent fredag kväll
eller under natten mot lördag och befunnit sig i huset x antal
timmar. Men jag har kanske tänkt fel...

Varför tror du dom vart där flera timmar? Låter iskallt å stanna så länge...
Citera
2020-02-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det var väl tennispartnern som tog emot sms att hon var magsjuk och inte kunde spela.
Frågan är då varför hon åkte dit, inte ville hon väl bli smittad.

Eller är sms;et en trådsanning?
Ja, man kan ju undra varför hon åkte dit. Att någon skulle vara magsjuk skulle ju inte finnas någon anledning att betvivla.
Citera
2020-02-17, 12:51
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, man kan ju undra varför hon åkte dit. Att någon skulle vara magsjuk skulle ju inte finnas någon anledning att betvivla.
Lördag, söndag, måndag, tisdag, det är en lång tid att vara magsjuk. Dessutom hade man enligt uppgifter försökt kontakta henne flertalet gånger efter det där sms:et, utan svar. Jag hade åkt dit jag med om det var någon jag kände väl.
Citera
2020-02-17, 12:53
Medlem
Citat:
Det var väl tennispartnern som tog emot sms att hon var magsjuk och inte kunde spela.

Eftersom SD inte svarade på vare sig sms eller telefonsamtal, och inte heller hennes sambo, så bestämde de sig för att åka ut till deras bostad, på tisdagen tror jag det var. Ingen svarade när de knackade på och bilen var borta. Sms:et är verifierat av tenniskompisen. Dagen därpå - om jag minns rätt - så polisanmäldes de som försvunna.

Ang sms:et så sa tenniskompisen att det var väldigt kort, inte alls som SD brukade skriva med långa glada harranger och en del emojis. Bara ett kort och gott att "jag är magsjuk....".
Citera
2020-02-17, 13:13
Medlem
Citat:
Varför tror du dom vart där flera timmar? Låter iskallt å stanna så länge...

Har försökt tänka mig en mängd olika händelseförlopp och
scenarion, vet ej längre vad jag ska tro på. Men som du säger
så är det iskallt av GM att vistas flera timmar i huset. Oredan
i huset och ev försök att tvinga till sig pengar eller koder kan
ju ha gått relativt snabbt.

Enligt Suz*nnes vän @terrieterrie så är uppfattningen att L*rs var
"old school" och ev inte hade någon internetbank. Så framtvingande
av koder till internetbank och konton den vägen får väl då uteslutas.

Försök av GM att tvinga mannen till att lämna ut kod till ev kassaskåp
och/ eller kontanter som de trott fanns i huset.
Citera
2020-02-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jag har funderat på det här med Lars bil. Tänk om han kört den själv till Norrtälje?

Scenario:

GM x 2 kommer på två stulna cyklar. Spanar och slår till. S blir hysterisk och skriker, man täcker för hennes munnen, men inte näsan. Man tvingar L att köra bilen själv till parkeringen vid Friskis och Svettis och följer med i egen bil. En GM stannar med S. Tanken är att Lars ska ta ut pengar. Skodan lämnas och man kör tillbaks. Lars i bakluckan. Lars skjuts på vägen. Man bär in honom i huset inlindad i den matta som polisen hämtade från BP senare. En tredje GM har kört CÖ’s och agerat knasvakt under brottet. Väl tillbaks stryps S och hennes kropp göms undan. De åker tillbaks i CÖ’s bil.

I den här teorien passar flera pusselbitar.

Jag tror att GM har varit maskerade och helt inpackade som någon skrev tidigare. Dvs säkra på att inte lämna dna.

Att bilen hamnat i Norrtälje.

Att polisen sökte igenom S lägenhet i Uppsala trots att hon borde ha hittats på BP vid det laget.

Den polis som i förhör skall ha sagt: ”Man ska inte tro på allt som står i media” angående att S skulle ha blivit plågsamt kvävd med plastfilm. Har de istället strypt henne så har det gått betydligt snabbare.

Varför polisen hämtade den stora mattan.

En helt ny och väldigt intressant teori!

Kan mycket väl ha gått till enligt det här händelseförloppet, flera pusselbitar
passar in, som du skriver.
Citera
2020-02-17, 14:11
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok, tack för visat tålamod😊!
Antar att jag inte behöver förklara mina frågor😊. Jo, jag har väl förstått att han var händig och så. Tänkte att vissa grejer behöver man ju nån som fackmannamässigt utför jobb. Typ elektriker. I våtrum osv är det väl också att föredra nån inom branschen pga försäkringar (om jag inte minns fel där). Jag tänker även på om någon form av installation av trådlösa tjänster, larm.. ja, du fattar🙂
Ja, ibland behövs ju proffs men L var ju hemma mycket så jag gissar att han, om han behövde hjälp, bestämde med hantverkarna när han själv var hemma.

Citat:

Tennispartnern var ju skeptisk till sms:et eftersom det var skrivet på ett sätt som var väldigt olikt Sussies sätt att skriva. Men även om sms:et hade varit autentiskt så sitter ju magsjuka inte i så många dagar så hon borde ju ha hört av sig när hon kände sig bättre. De fick ju inte tag på henne genom telefonen och hon dök ju heller inte upp på träningen i början av den kommande veckan. Då blev ju allt än mer underligt. När de väl åkte till hennes hus så var det ju tisdag och det hade alltså då gått tre dagar sedan sms:et.
Citera
2020-02-17, 14:15
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Det med att GM kollade hennes telefon tror jag inte på.
Dom hade inte koden för å låsa upp skärmen.

Det var alltså på lördagsmorgonen hon fick sms;et.
Dom flesta verkar tro brottet begicks lördag kväll.
Det finns ju många möjligheter. En del har inte kod på skärmen, det är ju frivilligt om du vill ha det.

En annan tanke är att Sussie fortfarande levde och de tvingade henne att själv skicka sms:et. Eller tvingade henne att ge dem koden och sedan sms:ade själva. Det känns inte så viktigt tycker jag, eftersom det känns rätt så säkert att sms:et inte var skickat frivilligt av Sussie.

Ja, det är många teorier i omlopp. Jag själv tror att hon dödades redan på morgonen/förmiddagen.
Citera
2020-02-17, 14:33
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Alla har väl inte lås på skärmen? Jag har t ex aldrig någonsin
haft lås på mina mobiler för att låsa upp skärmen.

Har hela tiden tänkt att GM tagit sig in i huset sent fredag kväll
eller under natten mot lördag och befunnit sig i huset x antal
timmar. Men jag har kanske tänkt fel...
Så går mina tankar också. De kanske kom närmare midnatt, bankade på dörren och fick det att låta angeläget och viktigt, varpå L och S släppte in dem? De hade ju ingen anledning att tro att någon vill dem illa, utan trodde kanske att det var några desperata personer som behövde hjälp?
Citera
2020-02-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Så går mina tankar också. De kanske kom närmare midnatt, bankade på dörren och fick det att låta angeläget och viktigt, varpå L och S släppte in dem? De hade ju ingen anledning att tro att någon vill dem illa, utan trodde kanske att det var några desperata personer som behövde hjälp?
Ja, det kunde ju varit grannarna - och att någon var allvarligt sjuk, eller precis vad som helst.
Fy fan vilket jävla mord. Vilket slöseri.
Citera
2020-02-17, 14:51
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det kunde ju varit grannarna - och att någon var allvarligt sjuk, eller precis vad som helst.
Fy fan vilket jävla mord. Vilket slöseri.
Ja, det är fruktansvärt. Jag har inte ens utrymme att sörja min förlorade vän för jag är uppfylld av en sådan fasa över hur det gick till.
Citera
2020-02-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Nej är ju normalt att bli.
Men av någon anledning uppfattade hon (tennispartnen)det ändå som lite underligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in