Citat:
Ursprungligen postat av
Mimmirider
Hm...såg det. Betyder inte att det nödvändigtvis måste vara sant för den skull. L ljög kanske för psykoterapeuten på samma vis du antar att H kan ha ljugit för att behålla ansiktet för sina kollegor?
Fortsätta den sexuella relationen med S är inte direkt att avbryta relationen, vad jag förstår? Det vet vi sen tidigare, att L ville mycket, som ändå inte blev av, när det väl begav sig.
Summa summarum: Snacka går ju bra. Men det är handlingen som regerar.
Vilken mening är det för L*ena att betala dyra pengar för att sitta och ljuga hos psykologen? Det är ju dessutom under sekretess. Finns ju ingen mening i det.
Och jag har aldrig sagt att HD ljög. Det har jag redan förklarat för dig. Vi vet ju inte ens om TiNi är tillförlitlig, men oavsett så vet jag med mig själv att jag inte berättar om allt för alla och inte samma sak till alla heller. Min bästa vän kan få detaljer, men i matvarubutiken berättar jag inte sådant. Arbetskamrater är alla inte lika betrodda. En del är goda vänner som man umgås med privat, medan andra pratar man enbart jobb med.
När man är arg och sårad på någon kan man säga saker om den personen som man inte menar. Det vet väl alla. Och vem vet, hon kanske faktiskt kände att hon blivit så sårad att hon just då hade nått en gräns? Vad vet du? Hon skiljde ju sig?
SD ville bryta under vissa perioder men han fortsatte att ha en relation med bägge han också. Även efter skilsmässan.