Citat:
Ursprungligen postat av
aki04
Har du ingen bälte på så spelar det väldigt mycket roll
Så deformationsskyddet känner av ifall passagerarna i bilen har bälte eller inte? Och låter bilarna som är obältade bara flyga över? Så är det nog ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tropicals
Jag tror som dig att bilen "lättat" efter den initiala smällen. Det är något den knappast gjort om farten varit under 100 km/h. Det är minst två avsnitt i energiupptagaren som vecklats samman vilket syns på närbilden. Detta borde bara vara cirka 1,5-2 meter. Funktionen är inte avsedd för extrema farter och troligtvis hade bilen stannat där helt och hållet om de kört i avsedd hastighet.
Hade man sett gräset innan skyddet på efter-bilderna hade det varit lättare att avgöra hur mycket som tryckts ihop. Så jag räknar från andra hållet. Där plåten går från platt till veckad räknar jag till 7-8 ben åt vänster. Och på efter-bilden får jag det också till 7-8. Man ser inte alla ben så man får uppskatta lite. Sen antar jag att man måste träffa skyddet rakt framifrån för att det ska fungera optimalt, något som typ är omöjligt i denna kurvan. Om man inte ligger i E20 och byter till E6/E45 i sista stund då. Dom som gör det förtjänar inget skydd för övrigt, en gigantisk slipad klyv hade varit bättre. Jag bor i närheten så ska gå förbi där idag och titta på eländet.