2020-02-17, 00:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Smart tänkt! Och mycket rimligt att SD skulle planerat det precis så!
Tycker ändå att polisen borde lyckats hitta telefonen isåfall, vilket jag inte tror att de har. Men om de har det så låter din teori väldigt trolig. Jag har själv försökt bygga in en ytterligare ”medhjälpare” som skulle ha utfört själva påslagningen men den teorin känns både fel och alldeles för riskfylld.

SD och HD kan ha varit tillbaka i Örebro
när mobilen pingade.

Han kan ju inte ha räknat med att det
skulle ta så lång tid innan LW hittades.
Citera
2020-02-17, 06:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD och HD kan ha varit tillbaka i Örebro
när mobilen pingade.

Han kan ju inte ha räknat med att det
skulle ta så lång tid innan LW hittades.

Han räknade nog inte heller med att de inte skulle bli insläppta i USA.
Citera
2020-02-17, 06:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han räknade nog inte heller med att de inte skulle bli insläppta i USA.

Ja det var nog tänkt att han skulle vara där när mobilen pingades. Bra sätt att få bort misstankar från sig själv eller åtminstone skapa rimligt tvivel.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-17 kl. 06:24.
Citera
2020-02-17, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du menar antagligen "pinga". Polisen har sett sista position för hennes mobiltelefon eftersom den hade "pingats" och förmodligen då sökt i det området.

Så pingas en mobiltelefon:
Tack för att jag fick lära mig något... tyckte plinga lät bra (och relevant i telefonsammanhang).

Har haft en GPS sedan 2000 så den vet jag iaf hur den fungerar.
Citera
2020-02-17, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

2 st galningar som är så styrda av sitt primitiva inre att inte ens förståndet bemästrar det .

Jag håller inte med dig i det du tidigare framför gällande 2 stycken galningar, det vill säga, L*na Wesstr*m var ingen galning, det var däremot sagt St*fan Davidss*n ... den som du så kärt kallar för en normal familjefar.

L*na Wesstr*m blev ett offer för en galning som vägrade släppa taget om henne och till sist blev L*na Wesstr*m misshandlad till döds bakom ett ett bullerplank, en sådan handling begås endast av just en galning.

Det är med mycket stor sannolikhet SD som bringade livet om L*na Wesstr*m och jag har mycket svårt för att tro på det motsatta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-17, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det vore ju starkt jobbat om försvaret kunde hitta de här hotfulla männen som skall ha gått runt i området.

Det handlade högst troligast om St*fan Davidss*n:s två hotfulla imaginärt skapade Mollgor som strövade omkring inom Hjärsta-området och hotade folket därstädes.

Enligt ovan skrivet ingick nog dessa imaginärt skapade personer inom St*fan Davidss*n:s lilla planläggning.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-17, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det här handlar om ett otroligt horribelt mord. Det handlar om en brutal och hänsynslös dödsmisshandel som utfördes av en sadistisk mänsklig varelse med uppsåt att då döda sitt offer. Till observandum, att det då, och vid det aktuella tillfället funna kropps-liket bakom Nya Hjärsta's bullerplank under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 och som då var helt oidentifierbart, skall om varför, tala sitt klarspråk.

Den då 45-åriga trebarns-modern vid namn: Lena Wesström och som då intet ont anande någon gång under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 gick sitt tragiska öde till mötes, då hon mötte Liemannen på Rättarevägen därstädes, nära angränsande till den dåvarande mordplatsen.

Om folk bara hade den minsta lilla aning om hur otroligt mycket stryk som [hon] Hjärsta-kvinnan fick mottaga mot sina då sårbara kroppsytor, innan slutligen döden inträdde och gav henne frid från den sadistiska plågoanden.

Mvh/ @JokerMannen

Kan det då skadade trädet vars skador tillfogats själva trädets stam med hjälp av ett tillhygge skildra hur det kan ha utspelat sig bakom bullerplanket mellan Gärningspersonen och offret L*na Wesstr*m ... kan man verkligen utesluta att det funnits en tillfällig medhjälpare till Gärningspersonen som en kort stund därefter lämnat mordplatsen ?

Finns det en berättelse om L*na Wesstr*m:s då nattliga skrik som från henne emanerade om man kopplar ihop detta med trädstammen:s kraftiga skador ? ... Slagen mot trädets stam har skett med avsevärd kraft med hjälp av ett tillhygge.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-17, 07:56
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å där blev jag nyfiken så klart.
Provade med en lite äldre Samsung, hände ingenting, den sov tyst vidare.

Provade med en HUAWEI, å se på fan, den vaknade glatt.
Enda problemet va ett den inte kunde koppla upp då den krävde SIM-kod.
Stängde av den funktionen och då funkade det utmärkt.

Om LWs mobil inte krävde SIM-kod eller om SD kunde koden så att han kunde stänga
av funktionen så skulle det kunna fungera.
Bra tänkt, jag är impad.
Har det framkommit vilken mobil Lena hade?
Citera
2020-02-17, 08:11
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Här kommer lite.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzR16/polisen-har-lokaliserat-lenas-telefon-till-naromradet
Ur ditt citat från artikeln:

"Sent under torsdagskvällen spärrade polisen av ytterligare ett hus i samma villaområde.
En avspärrning som sedan hävdes under fredagen.

Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisens utredare via mobilmaster lyckats lokalisera Lenas mobiltelefon till närområdet. Själva telefonen är emellertid ännu inte hittad
."

Jag undrar om det var SDs hus som blev avspärrat under torsdag - fredag? Hur detaljerat kan man spåra en mobil vid pingning?
Citera
2020-02-17, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det handlade högst troligast om St*fan Davidss*n:s två hotfulla imaginärt skapade Mollgor som strövade omkring inom Hjärsta-området och hotade folket därstädes.

Enligt ovan skrivet ingick nog dessa imaginärt skapade personer inom St*fan Davidss*n:s lilla planläggning.

Mvh/ @JokerMannen

Så lär det vara
Citera
2020-02-17, 09:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang LW:s avstängda och sedan pingade mobil:

-GM tar mobilen efter mordet
-stänger av den 01:41, mordnatten
-innan avstängning har GM ställt in alarmet så att den kommer att aktiveras då GM befinner sig långt borta, i en annan världsdel
-GM råkar vara duktig på att gömma saker ute i terrängen, hen har det som hobby, och har placerat mobilen så att den ej hittas
-på inställd tid aktiveras mobilen och pingandet registreras
-polisen åker ut och letar, utan framgång

Och för ordningens skull: en teori.

Det är väl sånt förslaget intryck SD gett.
Ser inte scenariot som osannolikt.

Skulle han vara så detaljrikt noga så kan man tycka att han inte skulle glömma ett par skor han klampat runt på BO med.
Citera
2020-02-17, 09:16
Medlem
nonadas avatar
Gällande FUP, så fick jag detta svar från TR i Örebro.

Citat:
Örebro tingsrätt lämnar ut handlingen i pappersform, kostnad enligt avgiftsförordningen tillkommer
när beställning överstiger nio sidor. Information som vid en första bedömning har bedömts vara
sekretess har tagits bort. Om du önskar utlämnande av handlingar i pappersform är du välkommen
att kontakta tingsrätten på e-postadressen: baof@dom.se. Kostnaden för beställning av allt
förundersökningsmaterial blir, efter reduktion i förhållande till normalt pris, 7 000 kronor. Om delar
av förundersökningsmaterialet begärs tillämpas vanligt taxa, dvs. för en beställning av tio sidor är
kostnaden 50 kronor. För varje sida därutöver är avgiften 2 kronor per sida.

Som sagt, 7000:- är inte intressant att lägga ut själv. Vad jag förstår så har tidigare insamlingar inte gått så bra här. Men om några är intresserade så har jag möjlighet att hämta ut och skanna in. Hör av er om det skulle vara aktuellt så kan vi titta på en lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in