2020-02-17, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Var föraren kille och de tre andra tjejer?
Är det klarlagt att killen var den som körde eller är det spekulationer?
Då någon i tråden antydde att bilen kan ha varit leasad av en av flickorna?
Citera
2020-02-17, 06:29
Medlem
Gissar / spekulerar med bakgrund i livserfarenhet och av att ha kört på sena kvällar / nätter i trafiken i Göteborg. Nej, jag har INTE kört svarttaxi men på väg hem efter jobb.
Kollektivtrafiken befolkas bara av böss o dr*gg...

Tjejerna har varit ute och festat och haft ont om pengar så de har därför tagit en svarttaxi som denna kväll kördes av en Warsame från Angered/Rannebergen. Bilen, en silvermetallic A5 - enligt flera uppgifter här - behöver INTE vara skriven på W utan på andra. Aftonbladets film visar INTE ett dugg av någon svart A1 och det mycket suddiga bilden från natten kan ha varit tagen var som helst.

Det går fruktansvärt fort, föraren är påverkad av gräs, kör i vänsterfil på E6/E20 genom Gårda men ska mot Hisingen och pga droger etc. upptäcker att han måste hålla höger.

Det spöregnar, musiken inne i bilen är hög och hetsande och det går närmare 200 km/h än i 80 km/h Vattenplaning, upp på avbärarräcket, bilen flyger närmast genom luften och kraschar rakt in i järnvägsbrons betongpelare...

Frågor på detta ?
Citera
2020-02-17, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Daltar inte med något. Har nolltolerans gällande rattfylleri.
Men allt är hittills spekulationer, ingen här vet orsaken till olyckan.

Ingen utomstående? Dessa tre unga tjejer med livet framför sig som troligen bara skulle hem efter en fest då? Ditt tankesätt är vidrigt och minst lika farligt för samhället som dessa kriminella invandrare.

Rasist som du verkar vara (inget fel med det ) så kan jag inte förstå att du låtit din dotter lämna riket och fly utomlands.
Hon åker aldrig taxi då? För det är ju främst somalier och andra babbar som kör taxi.

Kollar du "vem kör" grupperna på facebook (svarttaxi) så ser du rätt snabbt att det är 99% babbar som kör och över 80% unga SVENSKA tjejer som efterfrågar körningar efter krogen. Främst svenskar alltså.
Slösat bort pengarna på drinkar och tar en billigare taxi. Utsätter dom sig för större risk när dom sätter sig i en svarttaxi istället för en normal med en legitimerad legitimerad chaufför? Onekligen.
Både större risk för olyckor och våldtäkt.
Förtjänar dom att sörjas mindre för det? Är dom inte offer ifall något sådant inträffar?

Eller förtjänar dom att en försupen bonde som dig skall kalla dom "påtända snorungar" medans deras föräldrar, släkt och vänner sörjer deras bortgång?
Hur vet du att dom ens var påtända? För att dom är invandrare?
Verkar ha varit städade tjejer och äga bilar dyrare än din slitna gamla 740.
Kom ihåg detta, invandrarna skjuter och säljer droger i massor, men det är oftast svenskar som är kunderna.

Håller med alla som tycker att landet kollapsar iom massinvandring och öppna gränser för kriminella.
Men det får tillhöra andra trådar och tjejerna i denna olycka kunde lika gärna ha varit svenska, inte för att det gör det mindre tragiskt. Kommentera med respekt för människoliv annars är ni lika lite värda som dessa babbar som trycker av pistoler.

Nu förstår jag inte vart du fått att jag är försupen bonde med en 740 ifrån? Ganska mycket tvärt om faktiskt men vad det har till tråden att göra vet jag inte.
Dessutom är jag trött på er nerknarkade sönderöka förortsmammor som gråter så fort nån kriminell går bort occh inte för en sekund tänker på de brottsoffer som denna utsatt och de som faktiskt slipper då GM nu är borta.
Det är du som svamlar om några oskyldiga flickor som tagit en svart taxi. Det är för det första att gynna den kriminella världen och dessutom troligen inte aktuellt i detta fall( Då det rimligaste är att en av flickorna körde).
Och att jag skulle vara rasist förstår jag inte heller vad du fått ifrån? Ja jag har inte sympati för människor som utsätter sig själva och andra för faror och är kriminella. Så om du ser kriminella som en folkgrupp så är jag väl rasist.
Och jag är drabbad fått leva med ett fysiskt handikapp störtsa delen av mitt liv p.g.a en av dessa dödsförare så jag hoppas att ni som daltar med dessa själva råkar ut för en som klipper en altan med era ungar(vilket drabbade mig) och inte en betongpelare vilket jag tycker är betydligt bättre.
Senast redigerad av SkogsSaab 2020-02-17 kl. 06:50.
Citera
2020-02-17, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Ok det stod mellan dom två. Lite ironiskt att den här bilden ligger på höjdpunkter
https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3OTE1NzgxNzM5Mzg5Mzky?igshid=ctxnas zeu2mo&story_media_id=2149734141472931844

Bara en titt får mig att konstatera att jag är glad att inte har någon svensk tjej. Alla tjejerna inklusive de svenska och invandrade verkar ju vara otroligt bitchiga och arroganta. Typiska tjejer som vill hänga med "farliga" killar så som någon "tuff" knarksomalie.
Citera
2020-02-17, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu förstår jag inte vart du fått att jag är försupen bonde med en 740 ifrån? Ganska mycket tvärt om faktiskt men vad det har till tråden att göra vet jag inte.
Dessutom är jag trött på er nerknarkade sönderöka förortsmammor som gråter så fort nån kriminell går bort occh inte för en sekund tänker på de brottsoffer som denna utsatt och de som faktiskt slipper då GM nu är borta.
Det är du som svamlar om några oskyldiga flickor som tagit en svart taxi. Det är för det första att gynna den kriminella världen och dessutom troligen inte aktuellt i detta fall( Då det rimligaste är att en av flickorna körde).
Och att jag skulle vara rasist förstår jag inte heller vad du fått ifrån? Ja jag har inte sympati för människor som utsätter sig själva och andra för faror och är kriminella. Så om du ser kriminella som en folkgrupp så är jag väl rasist.
Och jag är drabbad fått leva med ett fysiskt handikapp störtsa delen av mitt liv p.g.a en av dessa dödsförare så jag hoppas att ni som daltar med dessa själva råkar ut för en som klipper en altan med era ungar(vilket drabbade mig) och inte en betongpelare vilket jag tycker är betydligt bättre.

Bra skrivet.
Och beklagar olyckan du blev utsatt för ,
förstår dig verkligen att du tycker så, håller med dig
Citera
2020-02-17, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om de körde mot Tingstadstunneln norrut var de på väg mot Hisingen alternativt Angered via Angeredsbron.
ja, eller e6 mot oslo - kanske en bra bit norr om oslo,lillehammer. ellerså kanske dem tänkte svänga efter tunneln mot backaplan, torslanda...
Citera
2020-02-17, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshbakk
ja, eller e6 mot oslo - kanske en bra bit norr om oslo,lillehammer. ellerså kanske dem tänkte svänga efter tunneln mot backaplan, torslanda...
eller så körde dem kanske fel och tänkte vända i brunnsbo för att åka tillbaks, mot malmö
Citera
2020-02-17, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Bara en titt får mig att konstatera att jag är glad att inte har någon svensk tjej. Alla tjejerna inklusive de svenska och invandrade verkar ju vara otroligt bitchiga och arroganta. Typiska tjejer som vill hänga med "farliga" killar så som någon "tuff" knarksomalie.

Vad fan spelar det för roll om dom är svenska eller inte???? Systrarna som omkom var några utav det snällaste.
Du känner inte dessa människorna så öppna inte din käft.
Citera
2020-02-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Ser ut att vara där krocken skedde?
Var detta taget precis innan?
Tänk lite själv va... Ser det ut som bilden är tagen en regning februarinatt klockan 03.någonting.
Citera
2020-02-17, 07:58
Medlem
Bosnisk tidning bekräftar två utav de omkomna.
http://sjenina.eu/index.php/10-vijesti/vijesti-svijet/4538-tragedija-u-goeteborgu-u-saobracajnoj-nesreci-poginule-sestre-elma-i-irma-usto-kcerke-bivseg-sp ecijalca-mup-a-rbih
Citera
2020-02-17, 08:08
Medlem
hashs avatar
Har jag förstått det rätt?

En kriminell somalier, bror till Ahmed ”Silence” Warsame + 3 brudar omkom i olyckan?
Citera
2020-02-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oppsidaisy
Vad fan spelar det för roll om dom är svenska eller inte???? Systrarna som omkom var några utav det snällaste.
Du känner inte dessa människorna så öppna inte din käft.
Man umgås inte med kriminella om man är normal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in