2020-02-16, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og allikevel sier statistikken at kvinnelige drapsofre nær sagt alltid blir drept av noen i nær relasjon, i tydelig og mye større grad enn mannlige drapsofre.

Og AEH er jo et drapsoffer, og det var å drepe henne som var formålet med hele opplegget. Et drap, ikke en kidnapping for økonomisk motiv, eller for å ramme TH.

Og da peker det meste på at hun ble drept av noen i nær relasjon til henne.
Dette vet vi ikke - det er din antagelse.
Citera
2020-02-16, 22:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette vet vi ikke - det er din antagelse.

Og Politiets........
Citera
2020-02-16, 22:51
Avslutad
Citat:
Og Politiets........
Det er ikke noe som politiet har bekreftet.

Edit:
Det er fremdeles mye politiet ikke utelukker - så på hvilket grunnlag kan du gjøre det?
Og i tillegg så bombastisk...
Senast redigerad av Havhest 2020-02-16 kl. 22:54.
Citera
2020-02-16, 23:24
Medlem
Citat:
Og Politiets........

Ja. Det er en stund siden politiet sist nevnte at de ikke 100 % utelukker bortføring. Det samme gjelder 09:14-alibiet.

Samtidig, politiet har varslet intensiverte og spissede søk etter levningene av AEH. E-postene via Tor, den første 27. januar 2019 og den andre 8. juli, mener politiet er falske responser på pressekonferanser 9. januar og 26. juni, den siste om skifte av hovedhypotese til drap.

VG skrev også at 8. juli-trusselen var "mildere" eller mindre grov i språkbruken enn det opprinnelige trusselbrevet. Allikevel responderte TH sterkere på den siste trusselen, den "mildeste" og betalte 1,3 millioner EUR.

Synes ikke det opprinnelige trusselbrevet er konsistent. De detaljerte kravene om hvordan betaling skulle gjennomføres ville ha tatt minst 9 dager. Instruksjonene virker gjennomtenkte og mulige å gjennomføre.

AEH burde ha fått med seg klær og toalettsaker for minst 9 dager. Det har aldri vært nevnt noe om AEH og klær, ikke engang hvordan hun var kledt da hun angivelig forsvant på formiddagen 31. oktober.

I motsetning til betalingsinstruksene, virker de kodede bitcoin-beskjedene å være hastverksarbeid. De er ikke realistiske, noe sammenrasket tøys, og virker ikke å ha vært ment for en reell dialog mellom angivelige kidnappere og familien. Men heller for å skremme mest mulig. Sannsynligvis for å skremme politiet mest mulig.

Så jeg er enig med deg, det er mye som tyder på at politiet sirkler seg inn på AEHs nære relasjoner. Mest sannsynlig aller nærmeste relasjon, ektemannen TH.
Citera
2020-02-16, 23:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det er en stund siden politiet sist nevnte at de ikke 100 % utelukker bortføring. Det samme gjelder 09:14-alibiet.

Samtidig, politiet har varslet intensiverte og spissede søk etter levningene av AEH. E-postene via Tor, den første 27. januar 2019 og den andre 8. juli, mener politiet er falske responser på pressekonferanser 9. januar og 26. juni, den siste om skifte av hovedhypotese til drap.

VG skrev også at 8. juli-trusselen var "mildere" eller mindre grov i språkbruken enn det opprinnelige trusselbrevet. Allikevel responderte TH sterkere på den siste trusselen, den "mildeste" og betalte 1,3 millioner EUR.

Synes ikke det opprinnelige trusselbrevet er konsistent. De detaljerte kravene om hvordan betaling skulle gjennomføres ville ha tatt minst 9 dager. Instruksjonene virker gjennomtenkte og mulige å gjennomføre.

AEH burde ha fått med seg klær og toalettsaker for minst 9 dager. Det har aldri vært nevnt noe om AEH og klær, ikke engang hvordan hun var kledt da hun angivelig forsvant på formiddagen 31. oktober.

I motsetning til betalingsinstruksene, virker de kodede bitcoin-beskjedene å være hastverksarbeid. De er ikke realistiske, noe sammenrasket tøys, og virker ikke å ha vært ment for en reell dialog mellom angivelige kidnappere og familien. Men heller for å skremme mest mulig. Sannsynligvis for å skremme politiet mest mulig.

Så jeg er enig med deg, det er mye som tyder på at politiet sirkler seg inn på AEHs nære relasjoner. Mest sannsynlig aller nærmeste relasjon, ektemannen TH.

Jeg tenker at dette var et av de første leddene i å skape distanse og tid, og at denne leken vi har sett startet allerede her, ikke bare med at alle valgte å holde lokk på saken så lenge som de gjorde, men at det allerede var angitt at dette kom til å ta tid, drøye ut.

Alt for å skape distanse, og forvirring.

For å skape støy og forvirring rundt det mest åpenbare hendelsesforløpet, en dekkhistorie som merkelig nok noen fremdeles klamrer seg til og tror på.

De har åpenbart lykkes, til en viss grad... Når det gjelder å så (ikke så rimelig) tvil.
Senast redigerad av Niffy 2020-02-16 kl. 23:48.
Citera
2020-02-16, 23:59
Medlem
Citat:
Jeg tenker at dette var et av de første leddene i å skape distanse og tid, og at denne leken vi har sett startet allerede her, ikke bare med at alle valgte å holde lokk på saken så lenge som de gjorde, men at det allerede var angitt at dette kom til å ta tid, drøye ut.

For å skape støy og forvirring rundt det mest åpenbare hendelsesforløpet, en dekkhistorie som merkelig nok noen fremdeles klamrer seg til og tror på.

De har åpenbart lykkes, til en viss grad... Når det gjelder å så (ikke så rimelig) tvil.

Ja. Det er forbausende mange som holder fast på teorien om bortføring av ukjente GM. Iallfall på forumet her.
Citera
2020-02-17, 00:27
Medlem
Citat:

Jeg liker at du først konstaterer at hun burde fått med seg klær og toalettsaker for minst 9 dager, før du så presiserer at vi vet ingenting om hva som ble tatt med. Ergo så kan de altså ha tatt med seg klær, på samme måte som at klær kan ha blitt handlet inn i forkant.
Citera
2020-02-17, 00:32
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Jeg liker at du først konstaterer at hun burde fått med seg klær og toalettsaker for minst 9 dager, før du så presiserer at vi vet ingenting om hva som ble tatt med. Ergo så kan de altså ha tatt med seg klær, på samme måte som at klær kan ha blitt handlet inn i forkant.

Jeg liker hvordan du kommer inn og starter med din vanlige bitching med en gang, uten å egentlig tilføre noe som helst annet enn det.

Kudos.

Skulle nesten tro du var inspirert av B.O.B
Senast redigerad av Niffy 2020-02-17 kl. 00:34.
Citera
2020-02-17, 01:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Altså statistikk er spennendenpr man sammenligner 100vis av saker, men på en sak er statistikk egentlig et hinder

Man må tenke bredt. Utelukke alle mulige kandidater og bekrefte de som uaktuelle på helst mer enn ett solid punkt til man sitter igjen med en, med mindre en er tatt med buksene nede.

Selvom denne ene eer tatt med buksene nede er politiet i dag veldig flinke til å bekrefte dette og allikevel etterforske bredt og utelukke Mme andre kandidater så vi ikke får stygge justismord saker

I denne saken er dette svært aktuelt pga mye penger og helt umulig at det dukker opp en GM som tar straffen for virkelig GM, eller bestiller av drapet

Ektefelle og familie blir alltid sett på i alle drapssaker, særlig partnerdrap.

Mitt syn på statistikk er at det er et greit verktøy for å finne trenden eller det "normale" for x antall hendelser av en sak, men i enkelttilfeller kan det like gjerne være den prosenten som ikke er normalen.

Enig! Takk for at du poengterer dette. Noen må representere avvikene også. Det odde.
Citera
2020-02-17, 01:00
Avslutad
Citat:

Citat:

Citat:
Ja. Det er forbausende mange som holder fast på teorien om bortføring av ukjente GM. Iallfall på forumet her.
Det som jeg synes er spesielt og oppsiktsvekkende her i denne tråden, er at det er så få som klarer å ha minst to tanker i hodet samtidig.

Jeg trodde lenge at det bare var jeg som trodde på min hypotese om at "uenigheten" mellom Holden/familien og politiet var et spill, "Kaos VH Kaos", som jeg kalte det.

Her er i såfall ett ekspertpanel* i "Veckans brott", som uttaler seg om saken.
Min hypotese blir underbygget av ikke mindre enn 2 av 3 eksperter

Lørenskog-saken (fra ca 5 min, til ca 21 min):

https://www.svtplay.se/video/24273829/veckans-brott/veckans-brott-avsnitt-1-1
Citera
2020-02-17, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
[/b]
Enig! Takk for at du poengterer dette. Noen må representere avvikene også. Det odde.
Så uvanlig er det nok ikke at milliardærer blir utsatt for kidnapping.

Det er vel heller at milliardærer er uvanlig i Norge.
Citera
2020-02-17, 01:16
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

Helt innledningsvis i fjor, ba politiet publikum om å legge merke til "mistenkelig" kjøp av kvinneklær. Det betyr vel at hun forsvant uten skift, eller kanskje naken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in