2020-02-16, 21:28
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Säg inte det...Nu rullar hjulen så snabbt,så jag vet inte riktigt om det är svenska som är huvudspråket i Sverige nuförtiden...

Det är väl ganska uppenbart att de här kräken har fått sina uppfattningar från föräldrarna. Om de varit i Sverige i 6 år och fortfarande inte lärt sig svenska. Så är de tydligen inte ett smack intresserade att bli integrerade i det svenska samhället.

Utan de känner enbart förakt för allt det svenska. Och detta har de givetvis fört över på sina barn.

Skulle inte förvåna om de uttryckte sitt gillande för att ungen hade misshandlat och förnedrat en "otrogen". Detta har antagligen stärkt familjens heder inom befolkningsgruppen.

Men Svenskarnas bidrag har de inget emot. Hela familjen borde givetvis utvisas ur landet omedelbart.
Senast redigerad av Zned 2020-02-16 kl. 21:30.
Citera
2020-02-16, 21:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Om ingen spred videon "collateral damage" av respekt för dom döda, så skulle samma sak hända betydligt fler gånger. Att av respekt för ett brottsoffer, inte sprida en brottslig handling är kontraproduktivt. Att rädda en människa är gott, men att skada många fler för att kunna rädda en person är moraliskt förkastligt. Ett upprepande mönster kan aldrig upphöra om ingen sätter stopp, i detta fall är samhällets behov större än en enskild individs behov.

Jag håller med. De versioner jag sett av videon har dessutom pixlade ansikten. Offret bör absolut pixlas sv respekt. Gärningsmännen däremot får gärna vara opixlade. Bra ju fler som ser hur jävlig vardagen har blivit i det här landet desto bättre. Censur gör att folk inte får medvetenhet. Hade precis samma tankar när offren för Drottninggatan diskuterades. Tål inte folk att se skiten stoppar man bara huvudet i sanden.
Citera
2020-02-16, 21:34
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Den som scrollar ned en liten bit på Expressens hemsida just nu https://www.expressen.se/ kan se ett foto på en förnedringsrånare gå hand i hand med sin flickvän. Ansiktena på de båda är pixlade förstås, men flickvännen ser misstänkt svensk ut.
Hennes föräldrar måste vara stolta över mågen! 😂

Vill att straffen för förnedringsrån ska bli hårdare. Samhället måste markera.
Citera
2020-02-16, 21:43
Medlem
Känns som om dessa förnedringsrån är en form av lågfrekvent raskrig. Kommer förmdodligen bara att eskalera. Sedan får PK-människor förneka det hur mycket dem än vill.
Citera
2020-02-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Den som scrollar ned en liten bit på Expressens hemsida just nu https://www.expressen.se/ kan se ett foto på en förnedringsrånare gå hand i hand med sin flickvän. Ansiktena på de båda är pixlade förstås, men flickvännen ser misstänkt svensk ut.

Ser inte den som kan vara pojkvännen svensk ut? Sett till hudtonen så ser det så ut.
Citera
2020-02-16, 22:13
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Ser inte den som kan vara pojkvännen svensk ut? Sett till hudtonen så ser det så ut.

Nu ligger hela artikeln bakom en betalvägg, men under de första timmarna efter publicering var den olåst och då läste jag den och såg på större/bättre bilder. Min samlad intryck var att pojkvännen inte kom från Afrika söder om Sahara men att han definitivt inte var någon Rickard Wall-snubbe.
Citera
2020-02-16, 22:23
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jo i högsta grad

På vilket sätt har de det?
Citera
2020-02-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Känns som om dessa förnedringsrån är en form av lågfrekvent raskrig. Kommer förmdodligen bara att eskalera. Sedan får PK-människor förneka det hur mycket dem än vill.

Det är alltid något som blir katalysatorn till förändring.

Denna gång blev det förnedringsrånen, inte de rån som skett i förorterna hela tiden och som invandrarna slagit larm om, nej det krävdes att rånen skulle ta sig in i medelklassens villamattor för att samhället skulle vakna.

Det finns en STOR utanförskapsgrupp som känner att dom inte är del i samhället.
Dom har varit arga på majoritetssamhället ganska länge och deras definition av det är "svennarna".
Det är alltså en etnisk markör.
Nu har dom så pass lite press på sig att dom kan gå runt och råna medelsvenssons mitt på blanka dagen i hela stockholm utan risk att gripas.

Så långt allt väl men det är förnedringen, den råa rasismen och att dom powertrippar och lägger ut filmerna som var droppen. För det är i stort sett ingen i den svenska medelklassen som skulle komma på tanken att göra samma sak, det är extremt långt ifrån vad som är socialt accepterat.

Jävla nötter för nu när pendeln svänger kommer det bli tufft att vara invandrare i Sverige men bidragskrav, orealistisk bild av vad man skall få/göra i Sverige, en vänster som älskar dessa grupper för att störta rådande ordning och nu till sist rå rasism mot etniska svenskar kommer leda till en rejäl jädra förändring.

Vänstern har tappat hjulen helt, Löfven skyller på ALLT utom sittande regering 6 år in i regerandet.
Citera
2020-02-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Tragiskt att folk alltid skyller på ungdomarna som begår gärningarna när 70% av deras beteende formas av föräldrarna.

Hur dem träffades? Idioter dras till idioter så har det alltid varit.

För att sätta stopp för grymheterna måste just den som utfört handlingen straffas. Annars kan vi dra det hur långt som helst. Deras föräldrar hade också föräldrar, liksom de och dem. Då finns risken att det leder till vilseledande debatter, vansinniga ordfejder och i värsta fall ytterligare tragedier liknande detta fall. Är det då han som urinerade som ska bestraffas för dessa konsekvenser? Nej. Dessutom finns det risk att denna dåre förökar sig en dag, och då ska inte han behöva ta konsekvenserna om hans son gör likadant. Även fast det är stor risk och som du säger, har sin påverkan om vilka ens föräldrar är.
Senast redigerad av amatorensgud 2020-02-16 kl. 23:31.
Citera
2020-02-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Tragiskt att folk alltid skyller på ungdomarna som begår gärningarna när 70% av deras beteende formas av föräldrarna.

Hur dem träffades? Idioter dras till idioter så har det alltid varit.

Håller med här, som magneter dras de åt samma håll. Undrar alltid vad alla vuxna runtomkring gör i dessa situationer...

Kanske ot men såg att någon skrivit att flickvännen till någon av dessa varit svensk? Vart håller hennes föräldrar hus kan man undra?
Citera
2020-02-17, 00:14
Medlem
Har inte ens uppfunnit vattnet men ska ändå pissa

patetiskt

(dom håller på att upptäcka elden just nu med sina bilbränder)
Citera
2020-02-17, 00:19
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardan!
Givetvis har du rätt. Hade min son gjort något som detta hade jag tagit det som ett totalt nederlag som förälder och gjort allt i min makt för att ställa till rätta.

Edit: Står till och med i föräldrabalken att vårdnadshavare har ansvar för sitt barn fram till 18. Så ja. Föräldrar spelar stor roll.

så du menar att ( om jag nu fattat rätt så är endast 1 av dessa 2 grabbar här med familj), vi kan lägga över grabbens straff på ena föräldern ?
Det hade varit bra !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in