2020-02-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Att skramla högt med tomma kastruller gör en inte till en musiker.
Om det är några som har skramlat med tomma kastruller så är det ni som inte ens har bemödat er att förstå filmen. Ni som gick typ full frontal efter att ha sett bara 15 sekunder och därför missade slutsatsen i filmen. Clever!
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-02-16 kl. 22:24.
Citera
2020-02-16, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Om det är några som har skramlat med tomma kastruller så är det ni som inte ens har bemödat er att förstå filmen. Ni som gick typ full frontal efter att ha sett typ bara 15 sekunder och därför missade slutsatsen i filmen. Clever!

Jag har sett den flera gånger och kan konstatera att du antingen låst in dig på endast ett budskap och är oförmögen att kunna se alla budskapen, bra och dåliga eller så har du en agenda. Reklamen är psykologiskt utformat som en narcissist eller psykopat gör för att bryta ned och sedan bygga upp en lydig slav (indoktrinering). Om man tycker reklamen är bra så lär man antagligen just vara en narcissist med överdrivet hat och behov att "straffa" andra eller en psykopat med en business agenda.
Citera
2020-02-16, 22:28
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Tråden handlar om filmen. Att du är arg att jag har guldkort är lite OffT.

Har du länkar till hur filmen har mottagits utomlands eller hittar du bara på? De artiklar jag hittar är om att rasisterna i Sverige gick i taket då ett internationellt flygbolag som SAS försökte tala om att traditioner finns i andra länder än Sverige också.

Reklambyrån som gjorde filmen prickade helt rätt!

Så om det är offt att du har ett guldkort, måste det innebära att ca 90% av dina inlägg i denna tråd är offt. Så du anser att någon moderator skall gå in och radera dina inlägg, eftersom din egna slutsats är du är OffTopic i denna tråd.

Citera
2020-02-16, 22:29
Medlem
Citat:
Om det är några som har skramlat med tomma kastruller så är det ni som inte ens har bemödat er att förstå filmen. Ni som gick typ full frontal efter att ha sett bara 15 sekunder och därför missade slutsatsen i filmen. Clever!

Slutsatsen är en damage control för att dölja det riktiga budskapet.
Citera
2020-02-16, 22:29
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven

SAS reklamfilm ville bara sparka lite på alla rasister och jag har sällan sett en så massiv reaktion.

De ville sparka på alla rasister men sköt istället med hagel så det råkade träffa lite här och där.
Vilken röra det blev …
Citera
2020-02-16, 22:31
Medlem
johnthedickholmess avatar
obegripligt varför SAS väljer att göra politiska reklamfilmer. Helt obegripligt. Varför då?
Citera
2020-02-16, 22:33
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Så om det är offt att du har ett guldkort, måste det innebära att ca 90% av dina inlägg i denna tråd är offt. Så du anser att någon moderator skall gå in och radera dina inlägg, eftersom din egna slutsats är du är OffTopic i denna tråd.

Har du några länkar som jag efterfrågar i inlägget?

Att jag berättar att jag tycker SAS-filmen är genial kan jag tycka är lite i TS frågeställning och anda. Man skulle nästan kunna säga on topic!
Citera
2020-02-16, 22:33
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Skramla med tomma kastruller är ju definitionen av filmen du gillar så mycket. Men den verkar kittla en vartsomhelstares frontallobb.
Citera
2020-02-16, 22:35
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
De ville sparka på alla rasister men sköt istället med hagel så det råkade träffa lite här och där.
Vilken röra det blev …

Ja, men som du och SAS redan vet så är all publicitet en vinst.

SAS med sin reklamfilm vann den här matchen, så mycket är klart.
Citera
2020-02-16, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Du har rätt. Klart inte filmen var menad vare sig som en kränkning eller hyllning.
Skrev lite för snabbt som svar till 'dom polariserade' som bjäbbade om filmen var en kränkning eller en hyllning.
Däremot tycker jag att det är uppenbart att filmen är uppdelad i två delar.
I den första provocerar man och utmanar man.
I den andra hyllar man Skandinavien på ett nästan nationalistiskt sätt med flaggviftning, brösttoner enbart vita ansikten i förgrunden. Tanken var absolut en plot twist där man i den andra delen 'ställer till rätta' den provokation man gjort i den första delen.
Se andra delen av filmen
https://youtu.be/ShfsBPrNcTI?t=103
Absolut, man kan se den som att den har två delar. Med de inledande orden vill de chocka, fånga publiken, därav de hårda provocerande orden. Den andra delen är mjukare men handlar fortfarande om att skandinaver tar med sig saker hem, lånar, kopierar av andra. Den första delen handlar om lån vi gjort genom historien, den andra delen frågar "Vad lånar du hem nästa gång du är på resa?". Och det är egentligen ett helt OK upplägg för en reklamfilm, problemet för SAS är den initiala monumentala provokationen som egentligen är helt onödig för filmen. Filmen hade kunnat bli bra utan den.
Citera
2020-02-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Skramla med tomma kastruller är ju definitionen av filmen du gillar så mycket. Men den verkar kittla en vartsomhelstares frontallobb.

Filmen kunde ju tagit upp den svenska uppfinningen dynamiten, tågtrafiken och gruvindustrin hade sett ganska annorlunda ut utan den, men det vore väl inte lika roligt.
Citera
2020-02-16, 22:43
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

… och där kom "ni-har-bara-sett-början-kortet" igen.
Problemet med det argumentet är (förutom att man sannolikt ser hela filmen om man vill vara med i debatten) att kulturförnekelsen sker de första 10 sekunderna av filmen. Det som följer sätter sedan kulturförnekelsen i den globalistiska agendans kontext genom principen bryta ned och förnedra för att sedan bygga upp. Först konstateras att skandinavien är ett svart hål av barbari, och sedan kommer lösningen, att fylla detta hål med den s k mångkulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in