2020-02-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"grundläggande fakta" att Hunter arbetade för en tidigare korrupt president? Pengatvätten?

" inte att misstankarna för att Biden begått brott försvagas" - Antar du menar för Hunter då?

Visst, de Lettiska pengarna verkar vara en tråd att följa upp men det är ju inte för Joe Biden.

Jared Kushners 90 miljoner?
Ivankas varumärken?

Tyvärr - Mr Trump skapar så innihelvete mycket uppståndelse runt sig så ALLA andra år hade det var mycket mer stoj och uppmärksamhet kring Hunter/Ivanka/Jareds affärer men nu är det liksom endera *gäsp* ointressant kontra arbetsinsatsen eller för stigmatiserande att det är en för het potatis att in och gräva in.
Det bästa tror jag ändå är att ta varje sak för sig.
Jared och Ivankas respektive verksamheter också värda att syna för den som anser detta, men vi bör inte blanda in dem i Biden/Burisma, då flyttas fokus från sakfrågan.

Vi har alltså detta mönster att granska.
Ungefär:

Joe Biden pointman Ukraina, vilket innebär att han har som uppgift att reda i landets korruption.

Devon Archer som redan tagit plats i Burismas bolagsstyrelse har ett mötte med Joe Biden i vita huset 2014 04 16.

Två dagar senare går också Hunter in.
Bolaget är vid denna tid under utredning av brittiska myndigheter som fryst tillgångar som strömmat genom brittiska bankkonton.

Bolagets ägare har flytt landet med pengar som han som tidigare minister tillskansat sig genom att bevilja sig själv fördelar.
Han har helt enkelt plundrat staten.

Hunter tjänar miljoner på att enbart heta Biden, vilket betyder att bolaget nu i stort sett är skyddat mot korruptionsutredning.
Brittiska myndigheter som öppnat utredningen får inte in den begärda dokumentationen och måste lägga ner utredningen.

Vi hoppar fram till februari 2016, åklagare Shokin har nu hand om utredningen som legat vilande.

Joe Biden sparkar honom med hot om uteblivet stöd på en miljard dollar om inte president Poroshenko följer hans direktiv.

Shokin anklagas för att vara korrupt, och i händerna på maffian, och detta ska också vara anledningen till att Joe Biden agerat som han gjort.
Joe Biden profilerar sig därmed som en föredömlig kämpe mot korruption.

Där kunde historien fått ett slut, och där slutar den i media.

Vad som inte framkommit i media (och det är dessa uppgifter som behöver en närmare granskning) är att Shokin i själva verket öppnat utredningen, och att Hunter Biden var misstänkt för penningtvätt enl det Lettiska myndighetsdokumentet vars äkthet nu är avgörande.
Vid denna tid får alltså Joe Biden Shokin sparkad.

Är allt bara lustiga sammanträffanden?
Giuliani säger att han hittat pengarna som strömmat till Hunter och Devons gemensamma bolag när han granskat transaktioner som framkommit i brottsmålet som gäller Devon Archers fulaffärer.

Fortsättning lär följa.
Citera
2020-02-15, 12:36
Medlem
Citat:
"grundläggande fakta" att Hunter arbetade för en tidigare korrupt president? Pengatvätten?

" inte att misstankarna för att Biden begått brott försvagas" - Antar du menar för Hunter då?

Visst, de Lettiska pengarna verkar vara en tråd att följa upp men det är ju inte för Joe Biden.

Jared Kushners 90 miljoner?
Ivankas varumärken?

Tyvärr - Mr Trump skapar så innihelvete mycket uppståndelse runt sig så ALLA andra år hade det var mycket mer stoj och uppmärksamhet kring Hunter/Ivanka/Jareds affärer men nu är det liksom endera *gäsp* ointressant kontra arbetsinsatsen eller för stigmatiserande att det är en för het potatis att in och gräva in.
Vad vilka 90 miljoner? Vad handlar det om?

Sen Ivanka har ju haft sina grejer i 10 år minst. Nu är det väl ingen försäljning av Ivanka saker längre?
Citera
2020-02-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vad vilka 90 miljoner? Vad handlar det om?

Sen Ivanka har ju haft sina grejer i 10 år minst. Nu är det väl ingen försäljning av Ivanka saker längre?
Ett antal nya trademarks, delvis sökta när Pappa Donald var president. Men alla sökta under 2016/2017. Hon har väl sitt klädmärke igång? och detta är alltså ett antal nya varumärken, varav 5 blev godkända samtidigt som de förhandlade handelsavtal.
https://www.theguardian.com/us-news/2018/may/28/ivanka-trump-won-china-trademarks-donald-trump-zte-reversal

"President Trump’s son-in-law, has reportedly received foreign funds totaling $90 million from unknown offshore accounts since 2017."
https://www.washingtontimes.com/news/2019/jun/10/jared-kushner-company-has-taken-90m-unnamed-foreig/

Verkar som att Hunter inte är lika van vid pengatvätt, om det är så att det kört fast i en soppa i Lettland. Verkat som Jared mer kan sina saker!
Citera
2020-02-15, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Om du ska citera bör du göra det rakt av och inte tillföra egna parenteser.
Ditt inlägg är både meningslöst och falskt. Helst borde det förstås försvinna.

Låt mig förtydliga. Du låter sinnessjuk i ditt "neutrala " inlägg om Trump. hoppas du vet om det .
Citera
2020-02-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ett antal nya trademarks, delvis sökta när Pappa Donald var president. Men alla sökta under 2016/2017. Hon har väl sitt klädmärke igång? och detta är alltså ett antal nya varumärken, varav 5 blev godkända samtidigt som de förhandlade handelsavtal.
https://www.theguardian.com/us-news/2018/may/28/ivanka-trump-won-china-trademarks-donald-trump-zte-reversal

"President Trump’s son-in-law, has reportedly received foreign funds totaling $90 million from unknown offshore accounts since 2017."
https://www.washingtontimes.com/news/2019/jun/10/jared-kushner-company-has-taken-90m-unnamed-foreig/

Verkar som att Hunter inte är lika van vid pengatvätt, om det är så att det kört fast i en soppa i Lettland. Verkat som Jared mer kan sina saker!
Nej vad jag förstått finns ingen försäljning av Ivanka prylar sen ca 2 år tillbaka?
Citera
2020-02-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nej vad jag förstått finns ingen försäljning av Ivanka prylar sen ca 2 år tillbaka?

Japp. sommaren 2018.

"estimates that sales of the Ivanka Trump brand, on the websites for Amazon, Macy’s, Bloomingdale’s and others, fell 27 percent in the year ending June 2017, compared with the previous year. In the year ending June 2018, they fell another 55 percent."

Dock ska dessa siffror tas med en nya salt. Men bra gick det inte för hennes företag iaf.
Citera
2020-02-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Låt mig förtydliga. Du låter sinnessjuk i ditt "neutrala " inlägg om Trump. hoppas du vet om det .
Din posthistorik berättar att du är riktigt illa däran.
Jag går normalt inte in i ordväxlingar med sådana som dig, ta hand om dig.
Citera
2020-02-15, 21:07
Medlem
Citat:

...dagens bästa eller skall jag säga säga månadens bästa .... - hoppas verkligen att din "motståndare" kryar på sig. När det gäller övriga i denna tråden som försöker neutralisera den fakta du presenterar så önskar jag dem lycka till . Förstår inte att Peter Kadhammar hela tiden skriver i tråden ? Kliar det så i hans fingrar eller har han slut på uppslag ?
Citera
2020-02-16, 15:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Personer med TDS förstår inte vad neutral till Trump betyder eller hur man kan förhålla sig neutral till honom. Påståenden om honom värderas inte efter sanningshalt utan efter hur negativt det är för Trump, och att ifrågasätta deras grupprunkeri är samma sak som att försvara Trump från deras anklagelser utifrån premissen att de har rätt, och det är typ som att försvara nazism/fascism och då måste man ju vara nazist/fascist själv.

Här är en bra video om ämnet: https://www.youtube.com/watch?v=1eq0X4qDlR0
Citera
2020-02-16, 16:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Personer med TDS förstår inte vad neutral till Trump betyder eller hur man kan förhålla sig neutral till honom. Påståenden om honom värderas inte efter sanningshalt utan efter hur negativt det är för Trump, och att ifrågasätta deras grupprunkeri är samma sak som att försvara Trump från deras anklagelser utifrån premissen att de har rätt, och det är typ som att försvara nazism/fascism och då måste man ju vara nazist/fascist själv.

Här är en bra video om ämnet: https://www.youtube.com/watch?v=1eq0X4qDlR0
Ja, fascismen i två olika regelböcker för konstitutionen, den är tydlig i impeachmentprocessen.
Så varför ställer man sig bakom fascism om man inte är en?
Eller är man såpass korkad att man inte ens förstår det själv och när det existerar två olika regelböcker för samma sak.
Där trumpnissars är blanka sidor, och i Demokraters regelbok så fyller man på allt efter som.

Och varför skulle man vilja försvara fascism och nazism, två mycket fallerade åsikter och bevisat så sedan urminnes tider.
Och fascismen i impeachmentprocessen är överväldigande tydlig.
Citera
2020-02-16, 17:04
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Eftersom jag anser mig neutral i frågan, så kan jag säga att Trump-sympasitörerna är mer vidsynta än ni Trump-hatare.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, fascismen i två olika regelböcker för konstitutionen, den är tydlig i impeachmentprocessen.
Så varför ställer man sig bakom fascism om man inte är en?
Eller är man såpass korkad att man inte ens förstår det själv och när det existerar två olika regelböcker för samma sak.
Där trumpnissars är blanka sidor, och i Demokraters regelbok så fyller man på allt efter som.

Och varför skulle man vilja försvara fascism och nazism, två mycket fallerade åsikter och bevisat så sedan urminnes tider.
Och fascismen i impeachmentprocessen är överväldigande tydlig.

Som du ser så kan man inte vara neutral i frågan. Antingen har man TDS eller så har man det inte och ser förfärat på hur ett helt TDS-drabbat etablissemang självimploderar, alternativt skrattar man hela vägen till valurnan. Jag gillar mycket av det Trump gör, jag gillar också mycket av det Trump försöker åstadkomma. Men samtidigt är det som är bra för Trump och USA är inte nödvändigtvis bra för mig och Sverige. Jag tycker även att han har fattat flera väldigt dåliga beslut och har tyvärr omgett sig med helt fel personer. Men idag handlar samtalet om något helt annat; det handlar om TDS-sjukas inre demoner och projektioner. Det finns liksom ingen som helst mening med att prata om Trumps bombningar i Syrien eller flytt av ambassaden till Jerusalem med personer som på fullaste allvar tror att han vill avskaffa det 22:a tillägget och utse sig själv till monark.
Citera
2020-02-16, 17:13
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
I relation till Trump - hur agerar demokraterna osnyggt???

Tja, att vägra applådera en 100-årig svart krigshjälte eftersom det är Trump som hedrar honom på scen ser väl lite sådär ut? Eller Pelosis barnsliga psykbryt omedelbart efter SOTU var avslutat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in