Citat:
Ursprungligen postat av
Mimmirider
Vad bra att du inte lider av det, hoppas det gäller övriga i tråden också. Annars brukar de lätt utvecklingsstörda eller svagbegåvade göra det i verkligheten. De har nämligen insikt i att de är retarderade och det verkar inte peppande i deras känsla av socialt utanförskap.
Eftersom jag misstänkte att det inte fanns någon teknisk bevisning what so ever initialt är jag tacksam att det finns viss teknisk bevisning som blod exempelvis, och det är ett gott tecken. Samtidigt, om uppgifterna om en "översmart" jäkel stämmer, så har kanske S en uppsjö av alternativa förklaringar till blod och sperma etc. Han verkar ju både klurig och fyndig i sin approach.
Att S är skyldig känner jag inga tvivel kring, vill ändock höra hans bortförklaringar och vilket alibi han anser sig ha. Om de inte heller kan knyta honom till brottsplats blir det lätt obehagligt. Den killen bör inte vara på fri fot. Han behöver en kurs i anger management.
De flesta som lider av sin utvecklingsstörning gör det pga av det bemötande de får. Som t ex att andra nedvärderar dom, trycker ner och gör sig rolig över dom. Kanske något värt att tänka på?
Eftersom SD beter sig som en "översmart djävul", så kommer en del av just detta briljerande ligga honom i fatet tror jag. Han är nog inte (lika) korkad (som jag), men hans övertro på sin briljans gör att han snackar för mycket (ex JG, grannar mm) fixar för mycket (arrangerar "random" i grannskapet, skriver över texter från strax före mordet) och planerar mordet precis i sitt eget bostadsområde.
Vi får väl se hur försvaret kan visa att SD visst har alibi. De ska ju även ha både muntlig och skriftlig bevisning. Vad det nu kan vara.
Till skillnad mot tidigare är jag nu övertygad om att man har en exakt tidpunkt för mordet. Det underlättar.
Och hur försvaret ska kunna påvisa ett alibi som åklagarens IT-tekniker och utredare missat ska bli intressant.