2019-11-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Ethereum brukade ju följa Bitcoins rörelse. Fast senaste rallyt verkar den missat 😭😭😭 Varför?

Ethereum fortfarande har mycket potential, det går till sharding och staking nästa år, då kommer kapacitet problem lösas inom när framtiden. Men priset för alla andra coin utom bitcoin ligger stilla, det är kanske ett skatt problem: Man måste betala skatt när man byta från bitcoin till en annan coin, den här konstiga skatteregel förhindrade många investerare att satsa på altcoin (Vem vill betala skatt när de har inte sålt en enda coin för fiat, därför har ingen fiat pengar för att betala skatt?). Förut kunde man köpa mycket ETH med bitcoin, och sedan använda ETH att vidare investera i ERC20 token, idag måste du betala skatt om du gör det
Citera
2020-01-28, 16:19
Bannlyst
Skatt? Finns sidor där du bara depositar coins och får andra coins, har en sida jag kan rekommendera.

https://www.morphtoken.com/
Citera
2020-01-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subfusion
Skatt? Finns sidor där du bara depositar coins och får andra coins, har en sida jag kan rekommendera.

https://www.morphtoken.com/

Vem gjorde websajt och vad händer bakom? Ingen kan tror på en websajt idag, defi kanske är det enda sättet att satsa utan blir ringd av skatteverket
Citera
2020-01-29, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Vem gjorde websajt och vad händer bakom? Ingen kan tror på en websajt idag, defi kanske är det enda sättet att satsa utan blir ringd av skatteverket

Har använt den själv, du behöver inte skapa något konto bara lägga in och få en annan coin, tror de tar typ 3$ i avgift eller något. Kommer ej ihåg, använde mig av detta kan rekommendera. Du kan testa med det minsta man kan lägga in och se för dig själv !
Citera
2020-01-30, 00:31
Medlem
Vad tror ni nu? Hur ser framtiden ut för Ethereum?
Citera
2020-01-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexamera
Vad tror ni nu? Hur ser framtiden ut för Ethereum?
Bara vänta, kommer bli största
Citera
2020-02-16, 12:47
Medlem
Varför går eth (och allt annat) uppåt just nu?
Citera
2020-02-16, 15:23
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 951002
Varför går eth (och allt annat) uppåt just nu?
Varför gick det ner 80-90%?

Båda sakerna var ganska givna att de skulle hända. Det handlar inte om att något speciellt ändrats, det handlar om att det är en fri (första av dess slag) ganska ny marknad. Det finns ingen som helst mekanism för att reglera svängningarna, utan detta är något marknaden så att säga måste lära sig själv.

Något som är intressant med just den här vändan är att det äntligen lugnat ned sig med ett antal lösningar som alltid varit totalt meningslösa och levt helt och håller på att idioter (blir många sådana på en global marknad..) köper marknadsföringen. Nu har åtminstone saker som IOTA stannat på botten, det vill säga det är en indikation på att marknaden är mindre korkad nu än för ett par år sedan, och att det finns något mer substans i hur kapital placeras.
Citera
2020-02-16, 17:05
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Varför gick det ner 80-90%?

Båda sakerna var ganska givna att de skulle hända. Det handlar inte om att något speciellt ändrats, det handlar om att det är en fri (första av dess slag) ganska ny marknad. Det finns ingen som helst mekanism för att reglera svängningarna, utan detta är något marknaden så att säga måste lära sig själv.

Något som är intressant med just den här vändan är att det äntligen lugnat ned sig med ett antal lösningar som alltid varit totalt meningslösa och levt helt och håller på att idioter (blir många sådana på en global marknad..) köper marknadsföringen. Nu har åtminstone saker som IOTA stannat på botten, det vill säga det är en indikation på att marknaden är mindre korkad nu än för ett par år sedan, och att det finns något mer substans i hur kapital placeras.

Tyvärr tror jag inte det.. kolla bara på hexx eller vad fan det hette. Folk är fortfarande idiotier och kommer fortsätta att vara det. Life savings, all in och sedan -99%.

Jag tycker inte ens synd om de som satsar allt på ett kort längre..
Citera
2020-06-01, 11:24
Medlem
Herr_Greens avatar
Någon som kommer prova att köra staking på Ethereum 2.0?
Citera
2020-06-01, 12:32
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Tyvärr tror jag inte det.. kolla bara på hexx eller vad fan det hette. Folk är fortfarande idiotier och kommer fortsätta att vara det. Life savings, all in och sedan -99%.

Jag tycker inte ens synd om de som satsar allt på ett kort längre..
-99% -> +10000% = +-0% måste man kunna hantera...
Citera
2020-07-24, 15:33
Medlem
Någon som vet vad som kommer hända med sina eth 1.0 tokens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in