Citat:
Ursprungligen postat av
Mirandamirage
Hm...helyllekillen S hade således fler strängar på sin lyra än att han var vänlig, ordningsam och hjälpsam. Svärmorsdrömmen med en spricka i fasaden. Var familicide på tapeten, eller exkluderade han sig sig
själv?
Ömsesidiga krav och hot mellan de två huvudrollsinnehavarna . Skulle inte själv benämna detta som kärleksförhållande direkt. Verkar snarare handlat om maktambitioner och hur makten dem emellan ska fördelas. Vem får övertaget när och vem får sista ordet? Två tävlingsmänniskor kanske?
Hidings motivbild verkar inte alls beröra vem av dem som ville mest eller minst i slutet av LW:s liv, utan uteslutande beröra att LW avslöjade SD:s otrohet inför HD om jag uppfattar saken rätt?
När man börjar ana bakom draperiet vad S verkar kapabel till angående att han hotar sina egna och LW:s anhöriga blir det för övrigt ett mysterium att förstå hur Lena vågade outa Stefan? Jag hade hellre flytt till månen. Helt seriöst kan hon haft en adhd- diagnos, så det inte sjönk in vad som höll på att hända? Att hon blev ouppmärksam och sänkte garden? Wild and reckless? Fortsätta den sexuella relationen, i tron att hon fått övertaget, bjuda på kladdkaka? En sådan chock. Vad hjälper det att ha samlat ihop bevis mot S om du likaledes är död? Noll och intet, anser jag. Även om han lagförs, hon är borta och kommer inte mer igen. Ett sådant bortslösat liv.
Ja jag blir så ledsen ,en geokompis till mig som blir ihjälslagen utav en annan i samma gäng ,så fruktansvärt....
det är knappt man tror det är sant ,så illa är händelsen.
(Spekulation)
Hur skall SD:s döttrar må när de inser att deras pappa har slagit ihjäl en kvinna sönder och samman??
För om SD manipulerar dem att tro att det är så man gör med kvinnor som en gift man ligger med utan mammans vetskap; så lär han ju dem att det är okej att döda människor utifrån vissa kriterier !?!?!?
Då kan man vänta sig att ett gäng pojkvänner kanske får sätta livet till, framöver- om ifall att döttrarna inte är nöjda med sin egen kärleksrelation framöver gällande hur man behandlar den man är/varit kär i ; utifrån den fostran de fått av sin far, genom denna händelse ....hmm ...usch...
så illa kan det bli om sådana här saker utförs utav en förälder ,det är väldigt viktigt att föregå med gott exempel med vad som är rätt och fel inför yngre avkommor för att de skall lära sig och förstå just det ; Vad som är rätt och Fel !
Ibland verkar det som om SD inte inser sin egen del i det som hänt - att han lägger skulden på andra istället.
Typ att han var helt enkelt tvungen att genomföra denna händelse just på grund utav att X och X och även situationen X .... osv. och det borde "verkligen" Tingsrätten förstå !
Att han liksom "räddade hela situationen "framöver, genom att genomföra detta ....
Var det verkligen så viktigt att "ha sönder henne " så att han slapp fundera på om någon annan skulle kunna få hennes kärlek ?
(Spekulation)