2020-02-16, 14:32
Medlem
En blåneger säger att hans anfader är Ragnar Lodbrok
Senast redigerad av Johnth 2020-02-16 kl. 14:34.
Citera
2020-02-16, 14:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo jag och några till bara i denna tråden. Men varför ska folk skriva om sånt som är självklart för normalt begåvade. Jag gör det för att jag ändå har en tro på folks förmåga till bildning, men vissa är uppenbart obildbara.
Ja, som jag har nämnt så är det du & ett annat psykfall i tråden som desperat försöker hävda att filmen är ironiskt menad. Men förutom er två så har jag inte sett någon annan som hävdar detta. Inte SAS, inte deras reklambyrå & ingen annan av SAS försvarare överhuvudtaget.

Det måste vara ensamt på toppen.
Citera
2020-02-16, 14:37
Bannlyst
en variant av, vi kommer alla från afrika*

och vart kommer afrika ifrån?
vart kommer jordklotet ifrån?
var kommer solsystemet ifrån?
var kommer universum ifrån?

Vart kommer big bang ifrån?

Varför finns det nånting istället för ingenting?

om vi inte kan svara på den frågan, hur kan det finnas någonting alls, hur kan vi då finnas till?

knäppgökarnas världsbild, fast i en evig loop.

en rejäl lavett och en hink isvatten så att de vaknar till skulle de ha
Citera
2020-02-16, 14:47
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jaha! Då förstår jag. Men kan man inte vända det till någo positivt? Dvs att Skandinavien är öppen till ideer? Det är trots allt de civilisationer som kommer längst, dvs som har en öppenhet till externa influenser och alternativa syn???
Eh, det är just detta som är det basala misstaget, den ingången ligger helt fel i tiden. Sverige har varit känt för att ta in IDÉER utifrån och det var ofta uppskattat. MEN Sverige har förändrats radikalt de senaste decennierna emot att ta in MÄNNISKOR utifrån. Ingen stör sig på en idé, en uppfinning, ett koncept. Det kostar inte, tar ingen plats, tränger inte undan. Vår öppenhet, liksom mycket annat, har dragits i smutsen av politikerna. Det de hyllar är numera en källa till sorg och vrede hos gemene man.
Citera
2020-02-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
en variant av, vi kommer alla från afrika*

och vart kommer afrika ifrån?
vart kommer jordklotet ifrån?
var kommer solsystemet ifrån?
var kommer universum ifrån?

Vart kommer big bang ifrån?

Varför finns det nånting istället för ingenting?

om vi inte kan svara på den frågan, hur kan det finnas någonting alls, hur kan vi då finnas till?

knäppgökarnas världsbild, fast i en evig loop.

en rejäl lavett och en hink isvatten så att de vaknar till skulle de ha

De kallas globalistiska Woke up. Sveriges politiker jobbar inte för dig och mig. De knullar plånboken. Intelligensnivån ligger faktiskt högre hos Jimmie Å och company.
Citera
2020-02-16, 14:51
Medlem
Citat:
Våldtäkter rån skjutningar och sprängningar oftast ingenting med mångkultur att göra sånt existerade i Sverige för länge länge sedan. Menar du förresten att även MC gängen som sprängt mycket på sistone går in under begreppet mångkultur?
Givetvis var det mer våld förr enligt er, fast bara här i vårt land. I början på 1900 talet var det lugn och fint på alla andra ställen. Kanske det till och med var vi som exporterade våldet och hederskulturen till mellanöster. Det vi byggde upp och kallade välfärd var bara en illusion och lånat från andra länder. Förbud mot barnaga och hårdare tag mot kvinnomisshandlare var bara tryckt text som inte efterlevdes av svenskar i stort. Likaså vapenlagar och bruket av övervåld. Rån av unga som sen blir pissade på är också gammal kultur i vårt land. Samma sak med rån och misshandel av äldre människor. Allt mycket mer förekommande förr.

MC-gängen anpassar sig efter nivån och det kommer också våra svenska barn behöva göra om dom ska kunna konkurrera, det blir ett tuffare och hårdare samhälle istället för det mjuka vi strävade efter. Ska man vara skadeglad så förlorar feministerna också det dom byggt upp.

Nej som du ser var det faktiskt bättre för 30 år sedan på många områden och här har SAS verkligen rätt, vi har importerat och lånat mycket från andra världsdelar de senare åren men mycket lite av godo för samhället. Många av de problem vi ser idag är resultaten av mångkultur men ni vill inte se det för ni tror fortfarande att det är ett fungerande koncept. Det fungerar enbart hjälpligt om främmande kulturer anpassar sig till den större fungerande kulturen och människor får riktiga jobb. Då kommer åtminstone barnen där att känna sig hemma men det gör dom inte nu, många känner sig som främligar, fråga själv. Ni kallar det också mångfald och det kommer säkert fler benämningar av fenomenet i spåren av kampanjen nu SAS är en del av. När exprimenten i Europa och framför allt i Sverige är över som kommer det att skrivas många böcker i ämnen som förlorade kulturer, splittrade samhällen och skapat våld.

Hur mycket ni och SAS propagerar för mångkultur så blir landet inte bättre utan det splittrar oss. Så visst kan man se ironi i SAS reklam.
Citera
2020-02-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja, som jag har nämnt så är det du & ett annat psykfall i tråden som desperat försöker hävda att filmen är ironiskt menad. Men förutom er två så har jag inte sett någon annan som hävdar detta. Inte SAS, inte deras reklambyrå & ingen annan av SAS försvarare överhuvudtaget.

Det måste vara ensamt på toppen.
Inte alls eftersom jag vet att jag har rätt. Filmen uppfyller utan tvekan alla kriterier på att vara ironisk. Själv uppfyller du alla kriterier för att vara utan någon förståelse för ironi och ett flertal andra kriterier som vi inte ska gå in på här men de är uppenbara
Citera
2020-02-16, 14:54
Medlem
Notering: endast vita sojariddare som ligger bakom produktionen. Tanke: de är barn av sin tid. Kodade att vara godhetssignalerande aktivister. Budskapet är att alla kan vara skandinaver samt att kultur alltid inhämtas från andra. Det finns med andra ord inget ursprung, inget att vara stolt över om det inte kan kopplas till utländsk påverkan. Den främsta kulturella stoltheten blir därmed att allt hämtas från andra länder och skandinaver gör det på ett bra sätt. Det finns inget unikt skandinaviskt. Inte ens att forma och förvalta egna kulturella särdrag ur inhämtad inspiration ses som skandinaviskt. Kopplingen tar slut vid själva inhämtandet. Att skandinaver är en etnisk grupp, präglad av blod och jord och sammanlänkad av tusentals år av kamp och strävan för sin unika kultur, är som bortblåst. Varför? Därför att signalerandet av godhet och tolerans för mångkultur är viktigare än att vara stolt över det som varit. Kan man inte hitta mångkulturen i Skandinaviens skapelseberättelse måste man inkludera den på det här sättet. Blott Sverige svenska krusbär har. Att vara skandinav kan en skandinav identifiera direkt, det behövs inga ord för det. Vi som vet vet. Samma regel gäller för förrädarna som skapat videon, och de vet det, och de hatar att, på oförklarliga sätt, kunna peka ut en norrman eller svensk på några sekunder. Det är därför som vi blir attackerade av vår egen stam: det är utländska fogdar som har programmerat ett självhat hos den skandinaviska medelklassen, en utplåning av en unik kulturell särart.
Citera
2020-02-16, 14:56
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Inte alls eftersom jag vet att jag har rätt. Filmen uppfyller utan tvekan alla kriterier på att vara ironisk. Själv uppfyller du alla kriterier för att vara utan någon förståelse för ironi och ett flertal andra kriterier som vi inte ska gå in på här men de är uppenbara

Ja, men då är vi överens om att Skandinavien är bäst, förebilden för resten av världen.
Nu har på senare år har vi dock blivit sämre och sämre med alla influenser utifrån men skit i det, vi är bäst!
Citera
2020-02-16, 14:58
Medlem
Oddtapios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Om du bara visste hur lite insikt du har i saken skulle det vara dig själv du garvade åt.

Jag är högutbildad, påläst och objektiv. Jag garvar åt alla konspirationsteorier gällande judar. Det är nonsens! Jag kan tillägga att jag inte är partisk i frågan då jag är blond, blåögd och ser sjukt arisk ut (har jag fått höra hela mitt liv). Det enda jag har gemensamt med era fördomar om judar är hög intelligens. Jag garvar åt era stollerier, knasbollar!
Citera
2020-02-16, 15:01
Medlem
otellos avatar
Citat:
Den var med all sannolikhet inte ironisk. Ett ganska pinsamt försök till skadehantering imo.
Citera
2020-02-16, 15:03
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Eh, det är just detta som är det basala misstaget, den ingången ligger helt fel i tiden. Sverige har varit känt för att ta in IDÉER utifrån och det var ofta uppskattat. MEN Sverige har förändrats radikalt de senaste decennierna emot att ta in MÄNNISKOR utifrån. Ingen stör sig på en idé, en uppfinning, ett koncept. Det kostar inte, tar ingen plats, tränger inte undan. Vår öppenhet, liksom mycket annat, har dragits i smutsen av politikerna. Det de hyllar är numera en källa till sorg och vrede hos gemene man.
ja, det är sant.

Kommer ihåg för många år sedan, när en anhörig till mig segnade ner i en hjärtattack och vaknade upp på sjukhuset. Vederbörande fick nämligen livet tillbaka genom en pacemaker som implanterades under huden. Uppfunnen av den svenske läkaren Rune Elmqvist på 50-talet. Känner både tacksamhet och stolthet över att denne uppfinnare kom från det lilla Sverige.

Men med SAS logik så är denne man inte värd ett skit. För många, många decennier tidigare experimenterade engelska och amerikanska forskare också med pacemakers.
Här är en bild på en uråldrig modell:

http://www.virtualmuseum.ca/edu/ViewLoitDa.do;jsessionid=FB4D6FA0D7B0418EC5F28E848 E6B87CA?method=preview&lang=EN&id=4091

Följaktligen: Nothing! Nada! Niente!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in