2020-02-16, 10:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Jag efterfrågade för 4 dagar sedan att en enda av dom personer som bojkottar SAS skulle posta en bild på sitt SAS silver/guld/diamant kort. 0 bilder hittils. Dom som bojkottar har aldrig satt sin fot på ett SAS plan

Men - har du missat att idén bakom Flashback är just anonymitet..? Självklart vill ingen posta sina kort. Vilket konstigt sätt att argumenera!
Citera
2020-02-16, 10:31
Medlem
UT64s avatar
SAS:

"We are proud of our Scandinavian heritage, which amounts to absolutely nothing.
So we're proud of absolutely nothing.
"

Jag skall översätta för #jagärhär och liknande kretiner:

"Vi är stolta över vårt skandinaviska arv, som inte består av någonting alls.
Så vi är stolta över absolut ingenting.
"
Citera
2020-02-16, 10:37
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Hjälper ju inte om ingen reser med dem.

Jag kommer att prioritera att resa ännu mer med dem nu. Har du sett vilka fördelar man har som Eurobonus Guldmedlem?
Citera
2020-02-16, 10:39
Medlem
Nu har jag inte gått igenom 5000 sidor av trams, men är det någon som utmanat påståendet sakligt (dvs att inget är skandinaviskt) eller är det mest dramatiska utspel ? Mig veterligen så har skandinavien och skandinavier haft en väldigt väldigt begränsat roll som civilisation.

De flesta inslag vi ser i skandinaviskt samhälle har sina rötter i utlandet. Jag vill inte vara den som ger er en dos av sanning men vikingar var ju rena barbarer. Det är något jag märker i Svenskar även i dag, enda skillnaden är att man lyckats tillskanska sig välfärd på andras bekostnad.

Vill inte göra någon ledsen, men tror det därför reaktionen är så stark till videon (dvs att den har substans).
Citera
2020-02-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag kommer att prioritera att resa ännu mer med dem nu. Har du sett vilka fördelar man har som Eurobonus Guldmedlem?
Man får väl gå före i någon kö, lite extra bagage och tillgång till deras värdelösa lounge på Arlanda.. inget att hurra över
Citera
2020-02-16, 10:42
Medlem
Whitfieldss avatar
Om nu Sverige/skandinavien är så djävulskt dåligt som SAS vill göra gällande varför vill alla tredje världens medborgare flytta hit? Det finns något som verkligen är svenskt och det är erbjuda livstids försörjning för vilken bajsmänniska som helst som inte förtjänat det och att behandla sina egna etniska medborgare som en påse skit. Gör om gör rätt. Vem bryr sig om vårt köttbullsrecept. Ta med det som är riktigt svenskt i reklamfilmen.
Citera
2020-02-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nu har jag inte gått igenom 5000 sidor av trams, men är det någon som utmanat påståendet sakligt (dvs att inget är skandinaviskt) eller är det mest dramatiska utspel ? Mig veterligen så har skandinavien och skandinavier haft en väldigt väldigt begränsat roll som civilisation.

De flesta inslag vi ser i skandinaviskt samhälle har sina rötter i utlandet. Jag vill inte vara den som ger er en dos av sanning men vikingar var ju rena barbarer. Det är något jag märker i Svenskar även i dag, enda skillnaden är att man lyckats tillskanska sig välfärd på andras bekostnad.

Vill inte göra någon ledsen, men tror det därför reaktionen är så stark till videon (dvs att den har substans).

Oavsett om reklamen är sakligt rätt eller inte är det idiotiskt att göra hälften av sin potentiella kundkrets förbannad. Vad är företagsnyttan med det?

Man får anta att deras mål är att sälja så många biljetter som möjligt och inte att vinna politiska poänger. I det perspektivet är reklamen värdelös.
Citera
2020-02-16, 10:44
Medlem
Citat:
tror det därför reaktionen är så stark till videon (dvs att den har substans).

Det är ingen som bryr sig om det. Det är principen av vad SAS gjort.
Citera
2020-02-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det är ingen som bryr sig om det. Det är principen av vad SAS gjort.

Jaha! Då förstår jag. Men kan man inte vända det till någo positivt? Dvs att Skandinavien är öppen till ideer? Det är trots allt de civilisationer som kommer längst, dvs som har en öppenhet till externa influenser och alternativa syn???
Citera
2020-02-16, 10:52
Medlem
Citat:
Men kan man inte vända det till någo positivt? Dvs att Skandinavien är öppen till ideer? Det är trots allt de civilisationer som kommer längst, dvs som har en öppenhet till externa influenser och alternativa syn???

Jo, och det är det SAS borde gjort, men det var inte den vinkeln man valde.
Citera
2020-02-16, 10:52
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:

Har varit Eurobonus guldmedlem i över 13 år, så ja, lite koll på förmånerna har jag.
Citera
2020-02-16, 10:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ja de kommer att behöva varenda vänsterbliven idiot för att inte konka direkt!
De applåderar dårar som dig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in