Flashback bygger pepparkakshus!
2006-05-18, 02:03
Medlem
Fick ett paket för några veckor sedan, intressant smak.

Saltflingorna är ganska stora så man känner av dom, en del är nästan lite för stora.
Iaf så får produkten helt klart godkänt.

Man ser saltbitarna i smöret, ser lite udda ut.
Citera
2006-05-18, 04:29
Medlem
Schnyggves avatar
Det är synd med bregott tycker jag att det är så jävla stenhårt! för det är ju så gott och detta låter intressant, men nu har man ju tvingats gå över till Milda om man vill ha sin macka i ett stycke!
Citera
2006-05-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Det är synd med bregott tycker jag att det är så jävla stenhårt! för det är ju så gott och detta låter intressant, men nu har man ju tvingats gå över till Milda om man vill ha sin macka i ett stycke!

Men hur svårt kan det vara egentligen? Om man drar smörkniven lite snabbt över smörytan ett par gånger istället för att tälja ut stora bitar så mjukar det upp smöret tillräckligt för att man ska kunna bre det på mackan.
Citera
2006-05-18, 18:37
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Man ska inte stirra sig blind på fettinnehållet. olivolja ex som är prisat till tusen är juh 100% fett.
Allt beror på vilken sorts fett det handlar om.
Citera
2006-05-18, 19:06
Medlem
glyos avatar
Citat:
Smör ska vara kallt och hårt! Fy fan för folk som ställer framme smöret så det härsknar! DÖD ÅT DOM!
Med det sagt gillar jag inte riktigt nya smöret om jag ska vara ärlig.
Citera
2006-05-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niz
Nej precis, det är ingen hälsoprodukt alltså om det nu var någon som trodde det. Havssaltet förefaller vara istrött efteråt, det ligger liksom flarn i smöret. Men det är sjukt gott! Ett måste om man gillar Bregott extrasaltat, ett no-no för den som väljer Lätta lr annat fettsnålt!

Edit: Bråkmakarn: Kostade 17:90 / 300g, men just nu får man (här i Solna iaf) 5kr "smakrabatt".

Saltet blandas in under tillverkningen. Det är därför du känner det oavsett om du tar i toppen eller botten av paketet.
Citera
2006-05-20, 09:21
Medlem
Citat:

Jag tycker mig ha märkt att bregott med havssalt blir mjukare mycket fortare än vanligt Bregott. Det räcker med fem minuter i rumstemperatur. Misstänker att det har att göra med den högre salthalten.
Citera
2009-08-13, 14:59
Medlem
varför?

någon som vet varför det bildas små "vattendroppar" i mitt bregott halvssalt? det liksom skvätter när man brer, mycket konstigt..
Citera
2020-02-16, 10:06
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemtorsk
Vad tycker ni om Bregott havssalt? är det ett bra smör`?

Bra smör. Funkar till alla pålägg så länge dom inte har räkor i sig. Då blir det väldigt fel i skallen på en, knastrar som räkskal....
Citera
2020-02-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemtorsk
Vad tycker ni om Bregott havssalt? är det ett bra smör`?
Inte testat men de låter gott! Skrivs upp på handlingslistan, tack för inspiration.
Citera
2020-02-16, 10:19
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Ja gott men inte på allt bröd för det ger mycket smak. Men man kan ta mindre än annat Bregott så drygt

/ Cykel-ingmare
Citera
2020-02-16, 10:27
Medlem
Bregott är inte smör det är en matfettsblandning.

Källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in