2020-02-15, 22:06
Medlem
UT64s avatar
När det gäller Youtube så har SAS separata kanaler för Sverige, Norge och Danmark.

Det märkliga är att Norge och Danmark tagit bort mästerverket What is truly scandinavian från sina kanaler, eller så har de inte haft den utlagd över huvud taget.

Bara SAS Sverige stoltserar med den. Och givetvis med "comments turned off".. Grattis SAS till konststycket att lyckas få ration 90/10 i negativ favör! Faktiskt en prestation bara det.
Citera
2020-02-15, 22:06
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det har gått jävligt långt utför om man blir "förnedrad" av en reklamfilm, det är ganska sjukt faktiskt.

Du är sjuk som blir förnedrad av att andra protesterar. Vad gör du här inne? Du är inget annat än en påse skit.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2020-02-15 kl. 22:10.
Citera
2020-02-15, 22:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
När du driver ett företag så är varje potentiell krona förlorad jävligt mycket. Men förstår att du inte fattar det. Har du någonsin drivit företag?

Men över 100 000 arga kunder är säkert bra PR för din firma, vilken är det så kan jag ordna en hatstorm åt dig.
I tjänst.
Vilka flighter går dit jag ska kl måndag 07:00.
SAS: 1Timmas flight 3000skr
Alt,
KLM: 17 timmars flight 3 byten 11000skr
Det är det de handlar om.

Capiche.
Citera
2020-02-15, 22:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Då kanske du kan förklara varför detta inte är förnedrande:

Ingenting är skandinaviskt – allt är kopierat.

Det finns inget skandinaviskt, inget att kalla skandinaviskt. Allt skandinaverna gör är att hantera kopior, de är folk utan skaparkraft vilka sakna synbart värde. För vilken idiot som helst kan hantera kopior, inte sant? Det värdefulla är det som skapas, det som rätteligen kan benämnas, det som finns utanför. Om det nu är som du påstår att det är någon som har missat något.

Har du gjort något som du kan kalla ditt i ditt liv, eller har du bara hanterat kopior?
För mig så att uttsätta sig för frivillig reklamtittning är självförnedrande .
Citera
2020-02-15, 22:09
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
SAS har väl levererat väldigt dålig service sedan i torsdags? Inte är det väl några tusen lättkränkta fjantionalister som försöker sabba för företaget? Som säkert aldrig ens använt SAS.

Visar bara på vilken otrolig omognad dessa fjantar besitter.
Nej, det kan väl inte vara ryssar där också?!

Förresten, hur var det med cykeln(!) som vi dumma skandinaver "trodde att vi uppfunnit"..
Vi är inte bara odugliga, vi är dumma i huvudet också!
Citera
2020-02-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
I tjänst.
Vilka flighter går dit jag ska kl måndag 07:00.
SAS: 1Timmas flight 3000skr
Alt,
KLM: 17 timmars flight 3 byten 11000skr
Det är det de handlar om.

Capiche.
Så ser det nog absolut ut för varenda en av SAS kunder, eller? Jag ger upp. Vilket SAS också kommer få göra.

Capiche.
Citera
2020-02-15, 22:11
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
När du driver ett företag så är varje potentiell krona förlorad jävligt mycket. Men förstår att du inte fattar det. Har du någonsin drivit företag?

Men över 100 000 arga kunder är säkert bra PR för din firma, vilken är det så kan jag ordna en hatstorm åt dig.

Det tror jag säkert att du kan göra. Det är ju uppenbarligen sånt ni pysslar med när någonting inte faller er i smaken.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-det-var-sannolikt-hela-tanken-bakom-kampanjen-1
Citera
2020-02-15, 22:13
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Och ändå har du inget konkret...
Det borde väl rimligtvis vara du som skulle påvisa något konkret då du försöker säga att du har det men det står inget sådant i dina inlägg. Pinsamt läge eller?...
Citera
2020-02-15, 22:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Nej jag vill inte känna mig kränkt, men jag vill påpeka att reklamen försöker kränka. Jag tycker att den är dåligt utformad. Jag märker att du inte är så gammal.
Du har säkert både bra egenskaper och dåliga egenskaper. Tex när man ger kritik så ska man både lyfta fram goda fina egenskaper och det som kan förbättras. Vill man nå framgång så ska man inte försöka förminska någon.
Ha en bra dag.
Jag tror du blandar ihop detta med något annat och möjligtvis beror det på din relativa oerfarenhet av livet och att dagens skola är sämre än gårdagens.
Reklam är inte till för att lyfta fram goda och dåliga egenskaper. Tycker du att bilreklam ska innehålla hur många som dör av avgaser varje dag i världen eller? Du är helt ute och cyklar i ditt påstående.

Reklamen försöker inte kränka. Den visar bara fakta för vissa missuppfattningar. Bara en Sverigedemokrat kan känna sig kränkt av fakta och den här reklamen.
Citera
2020-02-15, 22:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha stackars hjärntvättade pajas nästan alla sågar den här reklamfilmen och på goda grunder, det är du och de andra självhatarna som gillar den.
Jag noterar att du inte i ett ord försöker att argumentera för din sak utan istället som alla Sverigedemokrater vanligtvis gör försöker kasta skit över meningsmotståndare.
Citera
2020-02-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
.

Reklamen försöker inte kränka. Den visar bara fakta för vissa missuppfattningar. Bara en Sverigedemokrat kan känna sig kränkt av fakta och den här reklamen.

Ge mig EN en aledning till varför SAS ska göra reklamfilm för att reda ut missupfattningar.....

Att titta på filmen är som att kliva in på ett nerbajasad o nerspydd toalett på centralen där man tvingas kliva över kanyler. Jag plockar en YT-comment från en av Jonna Jintons fina filmer om det absolut fantastiska Sverige och norden;

"After seeing that SAS as crap all over Scandinavia and say that basically the countries have no culture, this is like a breath of fresh air"

SAS betalde säkert miljoner för skiten. De hande säkert fått denna till bra pris av Jonna och gjort succe-reklamrulle om det fina Norden.

https://www.youtube.com/watch?v=WQFlu4L_iAU
Senast redigerad av MrStreamer 2020-02-15 kl. 22:28.
Citera
2020-02-15, 22:27
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ge mig EN en aledning till varför SAS ska göra reklamfilm för att reda ut missupfattningar.....
Därför att man vill ha uppmärksamhet vilket är A och O i reklamsammanhang.
75% gillar fortfarande fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in