Citat:
Ursprungligen postat av
vossibop
Tack vad snällt skrivet och vad fint att någon äntligen tycks förstå mig!
Jag är från en småstad men väldigt nära Uppsala och Stockholm så haft enkelheten att kunna vara i större städer mycket.
Men kan verkligen förstå hur folk kan bli som Sami och kan känna sympati trots hemska saker. Kan sympatisera med skolskjutare med av samma anledning, försvarar så klart ingenting som begås.
Men jag vill, försöker och känner att jag förstår mentaliteten bakom att man blir nazist, skolskjutare, sektmedlem eller helt enkelt en Big Brotherdeltagare med leopardtights och solbrillor.
Alla människor behöver gemenskap, vi söker ständigt bekräftelse. Vissa har kanske hamnat i skymundan under uppväxten och behövt fylls tomrummet på annat sätt. Fel plats och fel möjligherer i ens omgivning pga t.ex småstad gör ju att vägen man tar kan gå jävligt fel.
Precis, av samma anledning känner jag exakt lika mycket sympati för alla olyckliga unga grabbar som skjuter varandra över småsaker idag. Vi är bara människor, blir vi bestulna på trygghet, kärlek och respekt hela uppväxten så är det otroligt lätt att hamna jävligt snett. Sympati, förståelse och utbildning är vägen!