2020-02-15, 20:30
Medlem
Är där ibland och handlar, upplever delen som rätt sunkig med en hel del skräpfolk och losers. Hajjade till först eftersom jag känner ett par unga kvinnor som bor där men tror de var borta inatt som tur var.. Man vill ju liksom inte att det ska hända någon man känner men samtidigt är det ju vara en tidsfråga så..
Citera
2020-02-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Hela rättsapparaten ligger 1 min från Flempans station......
Upplever förövrigt Flempan med omnejd väldigt lugnt även kvällstid!

Har bott i Flempan sedan 2004, men på samma sidan som Polishuset. Jag har inte märkt någon vidare brottslighet, det är lugnt och trivsamt område. Dock är det lite busigare på sjukhussidan.
Citera
2020-02-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackUserInfo
Är där ibland och handlar, upplever delen som rätt sunkig med en hel del skräpfolk och losers. Hajjade till först eftersom jag känner ett par unga kvinnor som bor där men tror de var borta inatt som tur var.. Man vill ju liksom inte att det ska hända någon man känner men samtidigt är det ju vara en tidsfråga så..

Upplever, utifrån vad då?
Bor du där?
Citera
2020-02-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13333
25 procent utlandsfödda i den trakten enligt SCB.

Om de är som alla andra ställen med sån andel utlandsfödda har utlänningarna tagit över stan efter 20:00. Handlar om att de sätter skräck i svenskarna som bor där. Sker varannan helg att kvinnor våldtas efter krogkväll och de ska hemåt, står i Aftonbladet å Expressen. Handlar om att sätta skräck i sista biten frihet svensken har, nämligen alkoholen, och festerna, dit slöddret inte får komma eller har råd med.

Våldtäkts-terrorism.

Snittet för sverige är väl 28,6% utrikes födda och barn till två utrikes födda. Så 25% verkar vara på den lätta sidan.
Citera
2020-02-15, 21:56
Medlem
Enligt Aftonbladet hittades kvinnan i ett dike vid Alfred Nobels alle. Dvs utefter den väg som leder mellan Södertörns högskola och Tullinge. Där finns inga bostäder men däremot Polishögskolan bla.
Citera
2020-02-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Upplever, utifrån vad då?
Bor du där?

Handlar på Ica Maxi ibland när jag har vägarna förbi, bor långt därifrån. Har dock råkat svänga fel någon gång och kommit in på Flemingsbergsleden och där möttes jag mestadels av öststatare och några araber i miljonprogram som påminner om Sovjet.
Citera
2020-02-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Området är så klart ganska dött på nätterna. Det gäller för övrigt för de flesta "utsatta" förorter. Jag har ofta gått på nätterna i många av dem, förutom att jag undviker helst centrumet i många av dem, då det kan hänga gäng vid dem. Men redan på 1990-talet var det en lång rad systematiska brutala personrån mellan pendeltågsstationen och Terapivägen. Sedan har det ju varit en del grövre våldsdåd i området även under senare år, även om omformandet av hyreslägenheter till bostadsrätter och studentbostäder för runt 20 år sedan verkade i viss mån förbättra tillståndet i området.

Som sagt, det har även tidigare skett rån och våldsbrott i Flempan. Dessutom ligger de väl ändå en liten bit bort i Visättra, samt finns det ens någon på polisstationen på nätterna?

Ja finns väl stationsbefäl, häktespersonal och ngn jouråklagare som sover i huset.
Inga som är ute och "vaktar" området med andra ord.
Citera
2020-02-15, 23:03
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolcegabana
Enligt Aftonbladet hittades kvinnan i ett dike vid Alfred Nobels alle. Dvs utefter den väg som leder mellan Södertörns högskola och Tullinge. Där finns inga bostäder men däremot Polishögskolan bla.

Nej, det stämmer inte. Har sett bilderna och har gått den vägen oräkneliga gånger. Det är inte där.
Citera
2020-02-15, 23:58
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
vid Södertörns högskola
Nu hoppas man ju på att offret är sådan kvinna som brukar studera där...
Citera
2020-02-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nej, det stämmer inte. Har sett bilderna och har gått den vägen oräkneliga gånger. Det är inte där.

Alfred Nobels alle går väl från Hälsovägen upp mot Tullinge? Inte på polishus sidan av pendelstationen.
Vilka bilder menar du? Menar om de skriver en adress/väg och lägger bilder från andra ställen? Konstigt, fast typiskt för tidningar ibland göra så.
Det finns ett par nybyggda bostadshus vid Helix rättspsykiatrin men för övrigt kusligt tomt på folk även dagtid på helgerna, hela A. Nobels alle.
Adressuppgiften kommer väl från polisen men troligen inte bilderna?
Citera
2020-02-16, 00:07
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Alfred Nobels alle går väl från Hälsovägen upp mot Tullinge? Inte på polishus sidan av pendelstationen.
Vilka bilder menar du? Menar om de skriver en adress/väg och lägger bilder från andra ställen? Konstigt, fast typiskt för tidningar ibland göra så.
Det finns ett par nybyggda bostadshus vid Helix rättspsykiatrin men för övrigt kusligt tomt på folk även dagtid på helgerna, hela A. Nobels alle.
Adressuppgiften kommer väl från polisen men troligen inte bilderna?

Alfred Nobels Alle går från Södertörns Högskola ner till Tullinge Gymnasium.

Åtminstone de bilder jag sett i pressen, på det område polisen spärrat av och tillsynes arbetat kring, är på/vid gångvägarna förbi "de färgglada lägenhetshusen" (minns inte vägnamnet nu), mot busshållplatserna Flemingsberg på Huddingevägen. Alltså inte ens i närheten av A.N.A. Snarare typ 3-500 m gångväg från SH och den delen av A.N.A.
Alltså: Brottet uppges ha skett på en (ungefärlig) adress, men polisen arbetar 500 m därifrån enligt bilder........ Om nu det inte bara är media som snurrat till det kring A.N.A väl säga.
Citera
2020-02-16, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Nu hoppas man ju på att offret är sådan kvinna som brukar studera där...

-För att ?
Behåll ditt svar för dej själv,hoppas på dna-spår och att polisen får träff.
As som denna GM skall sitta på livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in