Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarapunzel
Så oerhört obehagligt, och tragiskt.
Rör mig själv mycket i området, även nattetid, och har aldrig någonsin känt mig otrygg. Tvärtom. Det har alltid varit jättelugnt. Nu känns det dock genast obehagligare, särskilt som detta skedde så nära stationen (förstår exakt var det skedde också!).

Området är så klart ganska dött på nätterna. Det gäller för övrigt för de flesta "utsatta" förorter. Jag har ofta gått på nätterna i många av dem, förutom att jag undviker helst centrumet i många av dem, då det kan hänga gäng vid dem. Men redan på 1990-talet var det en lång rad systematiska brutala personrån mellan pendeltågsstationen och Terapivägen. Sedan har det ju varit en del grövre våldsdåd i området även under senare år, även om omformandet av hyreslägenheter till bostadsrätter och studentbostäder för runt 20 år sedan verkade i viss mån förbättra tillståndet i området.
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Ändå lite skumt med tanke på att tingsrätt, polis, häkte mm ligger alldeles bredvid, det är mycket "säkerhets/rättspersonal" i området...
Som sagt, det har även tidigare skett rån och våldsbrott i Flempan. Dessutom ligger de väl ändå en liten bit bort i Visättra, samt finns det ens någon på polisstationen på nätterna?